• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

17 Inch RIAL Antracite Velgen Behandeld (Met foto's!)

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
6.013
193
27
Zwolle
17 Inch RIAL Antracite Velgen Behandeld (Met foto's!)
YoDp89Wl.webp

Goedemiddag allemaal! Deze week heb ik mijn 17 inch RIAL velgen behandeld. Van veraf leken ze nog wel redelijk schoon. Maar in de hoeken zat wat remstof wat ik niet weg kreeg met gewone velgenreiniger. Dus ik heb ook wat foto's gemaakt voor hier!

Wat heb ik allemaal gebruikt?
- HG Sticker / Teer verwijderaar (Niet op de foto)
Monello Non Ferro -
Meguiars Quick Detailer -
3M Clay Bar
- Collinite 845
- Meguiars Bandenzwart

5VDV2epl.webp

Foto VOOR:
S9kpjnTl.webp

Stap 1: Teervlekken weg gehaald met HG Stickerverwijderaar. Stap 2: Velgen ingespoten met Monello Non Ferro. Even in laten weken, evenborstellen. En weer afspuiten met de hogedruk.

CWNVAFGl.webp

NP11qtal.webp

Stap 3: Velgen droog gemaakt. En de volgende dag behandeld met Meguiars Quick Detailer + 3M Clay Bar. (Wat kwam er nog een vuil af zeg!!!)
VBAP5EHl.webp

4. Velgen weer droog gemaakt. En in de wax gezet met Collinite 845. Ik was vergeten om RIMWax te bestellen. Maar ik was wekelijks mijn auto, dus de kans dat de velgen echt vies worden is wel klein. :)
lzcRcnBl.webp
tMnpgj8l.webp
zFOulL0l.webp

Nog een paar resten met wat remstof. Maar daar erger ik me niet zo aan.

5. De banden weer behandeld met Meguiars Bandenzwart. (Op de foto heb ik het nog niet helemaal goed uitgewreven).
G5Q4aH8l.webp

Nu nog hopen dat de temperatuur iets omhoog gaat! ;) Groet, Jora​

Inderdaad BigScenic

De vorige eigenaar had ze ook niet echt perfect onderhouden. Dus nu was het mooi de tijd om ze eens goed onder handen te nemen. En dat is wel gelukt :).
Ik heb ze er trouwens v/d week weer onder gegooid. Toch beter dan wat staal. En een stel dikke banden!
Vandaag ook de auto nog lekker behandeld met klei en collinite 845. Was het wel weer voor. :-D

Zal binnenkort wel weer eens wat foto updates plaatsen.