• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

1e DAP beurt volvo s60 ... nauwelijks resultaat

Hollywood

Detailing addict
10 mrt 2009
71
52
Hoi cc'ers,

Gisterenavond en vandaag begonnen aan mijn eerste DAP avontuur. De s60 gisteren gewassen en gekleid en vandaag gewassen / gepolijst / gwaxed.
Het resultaat is echter voor mij zwaar teleurstellend. Ik heb eens zitten sunffen wat ik fout heb kunnen doen op het forum.

Wat ik heb gedaan:

Mezzo op oranje - finale op wit en daarna black hole op zwart (voor de mezzo en finale standje 1 verdelen - 5 polishen). Ik had de indruk in het begin dat het wel ging maar op het einde in de zon nog steeds de swirls zichtbaar:sob:


wat ik (waarschijnelijk) had moeten doen:

Inizio(?) op geel / mezzo op oranje (2x?) en finale op wit.

Nou heb ik eigenlijk een paar vragen:

Zou dit laatste verbetering opleveren en mijn o-zo-gehate swirls en krassen verwijderen?
Kan ik dit zomaar doen aangezien ik er met elke keer een laagje lak mee afhaal?
Zijn er dingen die ik over het hoofd zie?

Ik hoop dat mijn volgende keer wel meer resultaat opleverd8-())

Grtz Hollywood
 
Wat je precies had moeten doen is vanachter een toetsenbord erg lastig te beschrijven en te beoordelen.
De enigste manier om daarachter te komen is een testspot te maken.

Uit je beschrijving maak ik op dat je de gehele auto in 1x hebt gedaan en dat je het niet deel voor deel hebt aangepakt ?


Over het algemeen moet op een S60 een oranje Kompressorpad icm Mezzo absoluut verbetering geven.
Heb je de polish wel lang genoeg doorverwerkt tot het olie / vaselineachtig werd ?

Standje 5 op een DAP lijkt mij eerlijk gezegd aan de erg hoge kant.
Zelf werk ik overigens niet met een Dap500 maar met een 900 en een excentrische machine van Bosch dus helemaal zeker ben ik er niet van.

Het is trouwens ondoenlijk om in 1 dag tijd een hele auto te willen doen en dan ook nog eens alle swirls er uit te willen halen.
Met RDS (krassen) is het nog moeilijker, die gaan er met een excentrische machine eigenlijk nooit 100% uit (eea afhankelijk van de diepte).

Inizio op geel is echt een hele heavy combinatie ! Daar moet je niet zomaar naar gaan grijpen.

Gr. Arjan
 
Ik heb gisteren een V40 gedaan waarbij met de gele kompressor bad en inizio en enkele passes en daarna afbouwend ook niet alles is weg gegaan, zeer harde lak.

Meer werk voor met een rotary zou ook heelveel tijd schelen :rules
 
Ik heb op onze witte S40 van 2005 eerst mezzo op oranje, vervolgens finale op zwart geprobeerd.
Ook niet alle swirls en krasjes waren weg.
Na contact met carclean via email, bleek dat ik mezzo op wit er tussendoor had moeten doen. Ik heb nog geen tijd gehad om het te testen, maar het klinkt iig wel logisch.

Verbetering zag ik zeker, maar het kan beter. Dus binnenkort eens testen en als ik meer weet laat ik het horen.

Greetz Zirx
 
Stand 5 is gewoon goed hoor
Eindigen met een witte polishing ipv finishing pad is verkeerd
Heb je van te voren een testspot gedaan om te zien welke combo het beste resultaat geeft ( ik lees het nl als zijnde: huppeke mezzo + oranje en klaar is klara ) .... zo werkt het dus niet.
Probeer een vlak van 40x40 om te zien wanneer je het juiste resultaat boekt.
Kan zijn dat je te snel over de delen bent gegaan ( neem echt je tijd )
Kan zijn dat je te vroeg gestopt bent; het polijstmiddel niet goed / lang genoeg door laten werken, ergo niet volledig benutten van het middel
Kan zijn dat ze gewoon te diep zitten en je een rotary nodig hebt
Je kan per combo meerdere passes doen en dan pas afbouwen naar lichtere combinatie
Nogmaals: eindig met een finishing pad ( bv zwart ) + finale en daarna pas de volgende stappen ( glaze / sealant / wax )

Heel verhaal met vele 'kan zijn', immers er niet bij geweest ;)
Probeer de vragen te beantwoorden, hoe meer info hier bekend, des te beter de aanvullingen en jij weer straks mega tevreden met dikke smile genietend van een kras/swirl vrije auto :)
 
Volvo lak is keihard. Bij de v50 zag ik pas resultaat met 4 hits mezzo oranje. Daarna finale op wit. Alles met de dap500. Ik ga er mijn kostbare tijd niet meer in stoppen. De Volvo van manlief kost me minstens twee keer zo veel tijd dan mijn eigen Corsa. Maakt niet uit of het om een uitgebreide detailbeurt gaat, of om wassen, drogen, banden en velgen detailen gaat. Vanmiddag was ik drie uur bezig geweest met de Volvo. Op een gegeven moment kwam manlief vragen of hij ook wat aandacht kon krijgen. Neen, want ik wil met een schone, blinkende auto op vakantie. Hij is dus nog niet helemaal af en dan heb ik niet eens gepolijst. Maarreh, back om topic.
Wellicht dat je met een rotary alle swirls eruit krijgt, ik zelf zal die niet aanschaffen, dus ik roei met de riemen die ik heb. Ik houd het bij de dap die foolproof is.
 
mk-us zei:
Stand 5 is gewoon goed hoor
Eindigen met een witte polishing ipv finishing pad is verkeerd
Heb je van te voren een testspot gedaan om te zien welke combo het beste resultaat geeft ( ik lees het nl als zijnde: huppeke mezzo + oranje en klaar is klara ) .... zo werkt het dus niet.
Probeer een vlak van 40x40 om te zien wanneer je het juiste resultaat boekt.
Kan zijn dat je te snel over de delen bent gegaan ( neem echt je tijd )
Kan zijn dat je te vroeg gestopt bent; het polijstmiddel niet goed / lang genoeg door laten werken, ergo niet volledig benutten van het middel
Kan zijn dat ze gewoon te diep zitten en je een rotary nodig hebt
Je kan per combo meerdere passes doen en dan pas afbouwen naar lichtere combinatie
Nogmaals: eindig met een finishing pad ( bv zwart ) + finale en daarna pas de volgende stappen ( glaze / sealant / wax )

Heel verhaal met vele 'kan zijn', immers er niet bij geweest ;)
Probeer de vragen te beantwoorden, hoe meer info hier bekend, des te beter de aanvullingen en jij weer straks mega tevreden met dikke smile genietend van een kras/swirl vrije auto :)


Uiteraard een eerlijk antwoord op de vragen:

Ik denk inderdaad dat ik op matige snelheid over de delen ben gegaan, maar realiseer me dat ik met elke pad slechts 1 pass heb gemaakt....
te vroeg gestopt ben ik denk ik niet: bij de mezzo tot het behoorlijk ging stoffen en de finale totdat het een soort vaseline olieachtige substantie was...
het finishen heb ik dan ook niet goed gedaan:(...


Ik heb wel een testspot gemaakt op de kofferbakklep: deze zag er wel goed uit.... pas later keek ik met 180 lmn led en zag ik dat er nauwelijks progressie was.

@ danielle: de volvo is idd een oppervlakte van jawelste... 5 uur bezig geweest en nog niet alles af kunnen maken:zzz:

Maar al met al kan ik concluderen dat ik wel eea fout heb gedaan in de voorbereiding:klap
 

Vergelijkbare onderwerpen