• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

1e detail Honda integra Type R

Danny_ITR

Detailing rookie
30 sep 2013
16
0
Hallo allemaal,

Ik zal me eerst netjes voorstellen. Mijn naam is Danny, 24 jaar en ik ben woonachtig in Limburg. Sinds enkele maanden heb ik ook het detail virus te pakken en ik vind het ontzettend leuk om te doen.
Mijn eerste project was mijn eigen Honda Integra uit 1998. Ik stond voor het dilemma om het detailen van mijn auto uit te besteden of om het zelf te doen. Uiteindelijk heb ik besloten om een dap900 aan te schaffen met toebehoren, zodat ik zelf ook aan de slag kon gaan.

De auto had last van een dof dak en een doffe achterklep en verder waren er de nodige swirls te ontdekken.

Ik heb helaas geen voor foto's gemaakt, maar wel van het uiteindelijke resultaat. Ik ben er zelf ontzettend tevreden over. De doffe lak is volledig verdwenen en de glans is mooi hersteld.

stappenplan:

1. Eerst ben ik begonnen met het poetsen van mijn velgen, maar dit was eigenlijk onbegonnen werk. De velgen zijn te zeer aangetast door o.a. remstof. Ik had hiervoor zelfs dasty:auw gebruikt, maar ik denk dat ik het beste de velgen opnieuw kan laten overspuiten.

2. Hierna heb ik de auto gewassen volgens het twee emmer systeem. Hiervoor gebruikte ik NXT shampoo met een washmitt en de watermagnet van Meguiars.

3. Vervolgens ben ik begonnen met kleien met Meguiars quick detailer en klei. Eigenlijk kwam er maar heel erg weinig vuil vanaf, maar dit zal mede komen, doordat de auto een jaartje eerder ook al gekleid was.

4. Hierna heb ik alle kunstof delen afgeplakt en ben ik begonnen met polijsten. lichtgroene heavy polishing pad met Monello Mezzo bood de uitkomst. Echter had ik meerdere hits nodig om mooi resultaat te behalen. Ook kwam ik verfnevel tegen op de deuren. Waarschijnlijk is de auto door de vorige eigenaar daar overgespoten.

5. Hierna heb ik met de witte polishing pad gebruikt in combinatie met Monello finale.

6. Tot slot heb ik de rode finishing pad gebruikt in combinatie met de NXT 2.0 wax.

7. Uiteindelijk heb ik ook nog alle kunstof onderdelen en rubbers behandeld met PB trim restorer.

Foto's ( sorry voor de mindere kwaliteit )


IMAG0394.jpg


IMAG0381.jpg


IMAG0382.jpg


IMAG0375.jpg


IMAG0379.jpg


IMAG0387.jpg



IMAG0392.jpg
 
Mooie wagen! Zuinig op zijn. Die rijden er niet veel (meer) rond. Heb nog steeds een zwak voor Honda. Mijn automobiele carrière begonnen met 4 Civic's op rij. En deze Integra stond ook hoog op mijn lijstje maar lag toen financieel buiten mijn bereik :-(
 
Dat zijn inderdaad mooie auto's.
Graag zou ik een reflectie foto met flits zien (om de swirls ed weer te geven)

Maak eens foto van de velgen. Wat je met dasty niet eraf krijgt, gaat met Iron-X of een goede velgen reininger waarschijnlijk wel eraf.
Of is de lak echt beschadigd door corrosie?
 
Allemaal bedankt!. Ik ben ook erg trots op deze auto en ik ben er zeer zuinig op. Meerdere malen heb ik al getwijfeld om hem weg te doen en in plaats daarvan een comfortabele auto aan te schaffen, maar ik krijg het niet over mijn hart.

@Ric325i : de auto is niet geheel standaard meer en zal enkele pk's extra hebben, maar dit zal neet veel zijn . Er zit een ander uitlaatspruitstuk op met een compleet andere uitlaatlijn ( geen herrie ) en er zit een andere airbox op. Verder is het onderstel ook redelijk aangepakt ( remmen, banden, schroefset en een xbar).

@ Nick22 : auch hie jong :)

@ wittereus : Deze auto heb ik al enkele maanden geleden gepolijst en heb daarom geen recente foto's van de swirls. Ik zal hier in de toekomst rekening mee houden. Verder heb ik zojuist even een foto gemaakt van de velgen. IronX heb ik nu tot de beschikking, dus die kan ik er wel eens op los laten.

DSC_0115.jpg


DSC_0114.jpg
 
De auto ziet er zeker top uit ! :)^

De velgen lijken me wel erg vuil/verweerd en kunnen mogelijk nog iets beter maar zoals anderen zeggen kan je misschien beter je geld in een nieuwe kleur steken ( of dezelfde kleur ) dan in (duur) poetsmateriaal om ze nog properder te krijgen .
 
Danny,

Uitlaat en luchtfilter levert ongeveer afhankelijk van evt andere aanpassingen +/- 10 pk idd.
Bovendien haalt Honda bij de Integra al standaard al best veel vermogen uit het blok.
Is een v tec blok toch als ik me niet vergis?
 
Prachtige integra.
Vooral het geluid boven de 6000 RPM :heart_eyes: (als hij net wakker word:party: )
Ik ben er ook al eens op te koop geweest maar ze kwamen telkens boven mijn budget:roll
Blijft gewoon mooi zo'n honda!.
Heb zelf nog 3 preludes gehad waarvan 1 met de 2-liter DOHC 16-valve PGM-FI motor(Bj1986 had toen al 160pk bij 6300rpm:D )
 
@ grandscenicman : Ik laat binnenkort eens IronX los op die velgen en anders laat ik ze overspuiten. Er zitten namelijk ook de nodige beschadigingen aan de velgen.

@Ric325i : dit is een 1.8 vtec blok ja :ja

@ mustang: Prelude is ook zeer leuk. Ik heb ook een tijdje gekeken voor een prelude, omdat ik het model mooi vond. Uiteindelijk heb ik destijds een civic gekocht en geen prelude.
 
Dat vtec systeem blijft echt geweldig, bij mijn vaders auto (2013 civic 1.8 vtec) merk je het een beetje, bij 5000 toeren krijg je een extra "trap in je rug". Laatst reed ik in een 1996 civic vti, ook erg leuk en daar voel je de vtec past echt goed, wat een kick geeft dat toch! Zal ongeveer het zelfde zijn als in jouw ITR :cool:
 
Mooie wagen! Goed onderhouden en bijhouden! Dan blijven ze goed hun waarde behouden.
En de velgen gewoon terug wit laten coaten. Staan hem goed!
 
@CTR -Asch: In de vtec rijden blijft leuk ! ik heb enkele keren met de integra op de nurnburgring gereden en ook 1 keer op zandvoort. Het blijft leuk om te doen.

@Tomasvs : Zo'n 1.6 vtec rijdt ook ontzettend leuk en de vtec kick merk je zeker bij zowel een 1.6 als 1.8.