Tot opheden heb ik de 2 emmers met gritgard methode ( +1 voor de velgen) gehanteerd en afhankelijk van de beschikbare tijd en de vervuiling voorfoamen van de auto met artico Magico.
Onlangs kwam ik onderstaande 2 videos op youtube tegen met alternatieve was methode en het heeft me aan het denken gezet. Daarom vroeg ik me af of er hier mensen zijn die dit hebben geprobeerd en wat hun ervaring hiermee is.
Moelijke opties en varianten
1. De wel bekende 2 buckets methode. Een emmer voor de shampoo en de 2de voor het spoelen van de washmitt
2. One bucket
Shampoo met foam lance of met sprayer op de auto of washmitt aanbrengen en dan met de washmitt auto wassen en de emmer gebruiken om telkens de washmit te reinigen.
3. No bucket.
Idem als 2 maar nu wordt voor idere paneel een andere washmitt gebruikt of wordt de washmitt telkens gereinigd met waterpistool.
De voordelen van de eerste optie is wel bekend en heeft als doel om swirls tot een minimum te beperken. Voor de 2de en 3de methode zou je volgens de makers van het filmpje de voordelen van 1ste methode behouden maar dan met minder product, water en tijd.
P.s voor dat ik aangevallen word. ik probeer niet te pretenderen dan de ene methode beter is dan de andere maar zoek meer de discussie om de ervaringen met elkaar te delen.
Zelf zou ik de auto eerst nat spuiten of foamen en daarna foamen met shampoo en 1 emmer behouden voor het spoelen van de washmitt.
Ben benieuwd naar jullie reacties en feedback.
Onlangs kwam ik onderstaande 2 videos op youtube tegen met alternatieve was methode en het heeft me aan het denken gezet. Daarom vroeg ik me af of er hier mensen zijn die dit hebben geprobeerd en wat hun ervaring hiermee is.
Moelijke opties en varianten
1. De wel bekende 2 buckets methode. Een emmer voor de shampoo en de 2de voor het spoelen van de washmitt
2. One bucket
Shampoo met foam lance of met sprayer op de auto of washmitt aanbrengen en dan met de washmitt auto wassen en de emmer gebruiken om telkens de washmit te reinigen.
3. No bucket.
Idem als 2 maar nu wordt voor idere paneel een andere washmitt gebruikt of wordt de washmitt telkens gereinigd met waterpistool.
De voordelen van de eerste optie is wel bekend en heeft als doel om swirls tot een minimum te beperken. Voor de 2de en 3de methode zou je volgens de makers van het filmpje de voordelen van 1ste methode behouden maar dan met minder product, water en tijd.
P.s voor dat ik aangevallen word. ik probeer niet te pretenderen dan de ene methode beter is dan de andere maar zoek meer de discussie om de ervaringen met elkaar te delen.
Zelf zou ik de auto eerst nat spuiten of foamen en daarna foamen met shampoo en 1 emmer behouden voor het spoelen van de washmitt.
Ben benieuwd naar jullie reacties en feedback.