• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2 emmer methode

Pfff... ik gebruik gewoon 1 emmer voor alles. :-d

Nee serieus, heb me onlangs nog 2 doorzichtige emmers aangeschaft. Handig om beter te zien wanneer het water ververst moet worden.

alf zei:
Twee verschillende emmers gebruiken. Ik gebruik gewone emmers. Spons of handschoen na het soppen een paar keer op en neer in het spoelwater dompelen en dan pas uitknijpen. Hierna weer in de 'sop'emmer dopen en de auto wassen. Ik was de auto in rechte banen (niet rondraaien) en druk vooral niet te hard. Zo krijg je geen swirls.
Zolang je minimaal 2 emmers gebruikt is er niks aan de hand.
Maar met dompelen kom je er niet, je moet de handschoen toch wel even "uitschrobben" om het zand/vuil eruit te krijgen. Je vaat doe je toch ook niet even dompelen, er komt een borstel aan te pas (ondanks de vaatwasser was dit wel een goed voorbeeld :|~* )

Spons??? Meteen in de kliko ermee, een spons neemt geen vuil op maar schuift het voor zich uit.

Het maakt helemaal niet uit of je de auto wast in rechte banen, rondjes, driehoekjes, enz. Swirls krijg je heus wel (uiteindelijk).

'uitwringen' buiten de emmer, in de wateremmer, heen en weer freubelen, naast de emmer voorzichtig weer 'uitwringen', in de shampooemmer, heen en weer freubelen, er uit halen en je op je auto leggen,
stukje doen, washmitt omdraaien ( voor die kant is immers ook betaald ) en volgend stukje doen, daarna weer naar begin van mijn verhaal.
Als je de gritguard hebt, dan vervang je het freubelen voor het 'uitschrobben' over de gritguard
En idd spons is een no-go alhier ;)

mk-us zei:
'uitwringen' buiten de emmer, in de wateremmer, heen en weer freubelen, naast de emmer voorzichtig weer 'uitwringen', in de shampooemmer, heen en weer freubelen, er uit halen en je op je auto leggen,
stukje doen, washmitt omdraaien ( voor die kant is immers ook betaald ) en volgend stukje doen, daarna weer naar begin van mijn verhaal.
Als je de gritguard hebt, dan vervang je het freubelen voor het 'uitschrobben' over de gritguard
En idd spons is een no-go alhier ;)

lachen eigenlijk.

zo sta ik ook fervent te pielen, en mijn vriendin haar auto rijd ik in zon afwasbox en schrob ik de hell uit met die paardenbrstel die erbij zit hahaha