• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2001 Chevy Tahoe grijs-kenteken project

Zo, wat vorderingen gemaakt, tijd voor een update!

Gisteren weer bezig geweest met de inbouw! Gaat mooi worden, maar we zijn er nog niet ;) Gisteren hebben we de vloer bevestigd, lade vastgemaakt aan de vloer en begonnen met de ombouw. We bouwen de vloerlade helemaal weg, stofferen alles, inclusief een opstaande rand van 7.5cm zodat er ook mooi spul bovenop kan staan. Zoals gezegd ervoor gekozen om de interieurplastic hier weg te laten dus flink maatwerk om het mooi weggewerkt te krijgen. Prachtig om mijn collega daarmee bezig te zien (ik ben dit allemaal nog aan het leren).

Hier een paar foto's voor de sfeer. Een dikke bende in de Chevy, het is tevens mijn opslaghok op het moment. Volgende week weer verder dus zal dan proberen weer wat foto's te schieten tijdens de bouw!
118120


118121


118122


Vandaag slagje gemaakt aan het dak. Wat een k werk. Vooral omdat ik met een trap werk en constant moet verschuiven. Hier een fotootje van 1 dag nadat ik in de wasbox wat geweest :worried:
118123


Nou goed, hier gaat het dus om, groot en deels vliegroest:
118124


Dus vandaag begonnen met toch nog een keer deironizer. Hier kan je mooi zien dat ik het voorste stukje dak al is had gekleid:
118125


Daarna even gewassen:
118126


Bedacht om te beginnen met de mothers claybarding, om vervolgens na te lopen met zachte klei, om ook mooi de contouren mee te kunnen pakken. Moet zeggen dat die claybar super werkte om al die grove pixels weg te halen. Veel lubricating dmv water en Dodo Juice glijmiddel:
118127


118128


Toen naar de wasbox gereden. Gefoamed en de Chevy afgespoten met ontkalkt water. Daarna thuis het dak gedroogd met een pufje Kenotek Showroom Shine. Nu ligt het dak mooi klaar om te polijsten. Maar heb al wel besloten om hier niet alle defecten achterna te gaan, blij als deze klus af is. Daarna goed in de wax smeren die handel!
118129


118130


Tevens de fender flares binnen gekregen en een snelle testfit gedaan afgelopen week.
118131


118132


Groeten, tot de volgende!
 
Alles wat je aan deze auto doet op gebied van detailen duurt lang. Het zijn veel vierkante meters. Maar een flinke stationwagen is niet veel anders. Gewoon blijven doorwerken.

Wol pads beter met een zogenaamde spur. Daar blijven ze mooier van dan van perslucht.

Gave wagen en mooi project. Complimenten ook aan je vriend die helpt met interieur.
 
Staat haar mooi die extra rondingen
Ja het geeft een leuk contrast. :)

Van de week al een appje ontvangen hoe het eindresultaat moet worden, stiekum een spyshot ;)
Haha bah. Die mist echt de fender flares

Alles wat je aan deze auto doet op gebied van detailen duurt lang. Het zijn veel vierkante meters. Maar een flinke stationwagen is niet veel anders. Gewoon blijven doorwerken.

Wol pads beter met een zogenaamde spur. Daar blijven ze mooier van dan van perslucht.

Gave wagen en mooi project. Complimenten ook aan je vriend die helpt met interieur.
Ja klopt ook, het is gewoon vervelend werken met een ladder. Polijstmachine in 1 hand het dak wat te bewerken. Ladder af, pad schoonmaken, naar boven, polijstmiddel verwijderen, beneden, polijstmachine/middel, boven, polijsten, etc.. Het is niet anders. Durf ook niet echt op het dak te gaan zitten. Vandaag heb ik het voorste deel van het dak even aangepakt.

Die spur even wat onderzoek naar gedaan. Had het nog niet eerder gezien. Kan je daar wat meer over vertellen? Vandaag heb ik de (wool) pads gereinigd met microfiber doek tegenaan houden en daarna met de Monello Riccio het wol omhoog gehaald.

Dank je wel. Ja die jongen heeft gouden handen, en ik kan het mooi leren op deze manier :)
 
  • Leuk
Reactions: Jeroen
Verdorie, griepje heeft mij te pakken gehad. Ben er nog kapot van. En helaas kon mijn collega er ook niet aan ontsnappen dus zodoende geen progressie aan de binnenkant van het interieur. Wel heeft de cabine vannacht de eerste schoonmaak gehad, had namelijk het raam open laten staan :joy:

Ook is er ander leuk nieuws, waarvoor ik morgen ga tekenen :) Foto's zeggen genoeg:

118267


118268


118269
 
Ik ga daar om te beginnen bedrijfsmatig poetsen. Dan opbouwen naar meer detail opdrachten. En natuurlijk gelijk een mooi hobbyhok voor mijzelf. Naast mij zit een jongen die onderhoud aan o.a. Amerikanen doet. Ook altijd leuk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: Giltix
Zoo, helaas nog niet aan poetsen toe gekomen maar aantal weken terug wel de inbouw van de lade afgerond, samen met mijn collega. Aangezien ik nu de loods heb zijn de rest van de plannen gewijzigd en moet ff bedenken hoe ik de rest nog ga afwerken... Maar hier wat foto's, ben er erg blij mee o_O

IMG_2062.JPEG


IMG_2063.JPEG


IMG_2064.JPEG


IMG_2065.JPEG


IMG_2066.JPEG


IMG_2067.JPEG


Wieeuw. Nou tot zover. Ik heb mijzelf inmiddels iets meer vrije tijd gegund dus ik hoop binnenkort toch met updates wat betreft het detailen. Ciao ciao:)
 
Ok blijkbaar als je ZZPer wordt heb je geen tijd over voor jezelf... In een poging of drie heb ik dit voor elkaar weten te schoppen!

Dus hier dan toch maar een letterlijk halve update.. Sinds de koop in Maart aan niks meer dan een stofzuigersessie aan de binnenkant toegekomen.

IMG_2153.JPEG


IMG_2154.JPEG


IMG_2160.JPEG
IMG_2162.JPEG


IMG_2163.JPEG


IMG_2327.JPEG


IMG_2328.JPEG


Met apc, kwastje, microfiber doek, emmer water en de welbekende melaminespons. Juist voor dit soort situaties is deze bedoeld.
IMG_2329.JPEG


En dan met Kenotek Vinyl & Leather conditioner. Tapijtje aan de deur moet ik nog even mee aan de gang!
IMG_2331.JPEG


Nja, mijn deel waar ik zit is in ieder geval schoon hahah. En mag dit; middelste deel stuur wel in de conditioner? ;)
IMG_2332.JPEG


Groetjes!
 
Interieur is flink opgeknapt. Speakerrooster in de deur moet nog, of is deze niet meer netjes te krijgen?
 
  • Leuk
Reactions: Tonny