• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2003 Audi TT Roadster

Ik mis het even allemaal, er komen erg veel voorbeeld foto's voorbij waardoor ik niet helder heb hoe jouw TT er nu uitziet. Heb je een foto van je eigen TT?
 
Hier nog wat foto's van direct na aankoop vorig jaar (na 1e wasbeurt)

ttsh1.webp

ttsh2.webp

ttsh3.webp

1ttmotor2.webp

3ttshint1.webp

3ttshint2.webp

2ttklep4.webp

3ttshint0.webp

ttsh4.webp


Bovenstaande velgen zijn dus nu de winterset. En sinds vorige week de S-Lines eronder.

Plannen:

- De 18" laten renoveren
- Remmen renoveren
- Lakschades inkleuren
- Audio vervangen
- Leer verven
- Wetsanden/polijsten
 
Ziet er goed uit je TT. Serieus, serieus, wat is serieus. Het is een beetje bomen en bos verhaal. Zo veel verschillende foto's dat ik er van i nde war raak. Haha!
 
Ff 2 snelle pics… Zondag de auto eindelijk eens uitgebreid gewassen, gekleid, gepaintcleand (megs), gewaxd:

DSCF1094_zps3dce4e53.webp


En vanavond een perfecte S-Line set erbij gekocht. Origineel Audi. Ze waren maar een paar tientjes duurder dan het laten vernieuwen van mijn huidige S-Line set:

DSCF1095_zps03d0ebe2.webp


Verder heeft de auto heeft zijn APK weer gehad. Vorig jaar kwam hij er kosteloos doorheen, dit jaar heb ik de T spanner en riem laten vervangen alhoewel dat niet strikt noodzakelijk was. Ik rijd er dan ook niet veel mee, afgelopen jaar slechts 5000km. De teller staat echter al op 188.000km.
 
FF de velgen geïnspecteerd. 2 velgen zijn volledig in nieuwstaat.

1 velg heeft een stoeprandkras welke mogelijk verminderd kan worden met polijsten:

DSCF1101_zps38fd8f61.webp


Dezelfde velg heeft dit plekje, er is ook een stukje uit de band:

DSCF1099_zpsb5ee7f01.webp


Dan nu de ergste schade, dat is deze:

DSCF1100_zps5d7ae45d.webp


Op zich kan ik daar wel mee leven. Er zitten wat krassen op, geen enkele is diep. De velgen staan in de originele lak. Verkoper had ze nieuw gekocht (€280 p/s). Er zitten stalen ventielen op:

DSCF1102_zpse2bb5a08.webp


Aankomende zomer doe ik de 18" schadeset eronder, omdat de banden nog erg goed zijn. Na de full-detail (als alles klaar is, na de zomer 2013) komt deze set er strak gepolijst onder als kers op de taart.
 
Full detail pas na de zomer?

en als deze velgen vele malen mooier zijn dan je huidige dan zou ik of de banden omgooien of deze set nieuwe set eronder, afhankelijk van wat daar voor banden omliggen :-"
 
Ik denk dat na de zomer pas alles klaar is.
- Alle audio gaat eruit en wordt vervangen
- Lakschades verder inkleuren, wetsanden, etc.
- Lederrenovatie
- Remmen hammeriten, velgen polijsten, etc.

Om alle velgen liggen B-merk banden:
16" winterset met erg goede winterbanden, velgen zijn lelijk en beschadigd. Niks meer waard op Marktplaats, dus die houd ik.
18" S-Line met erg goede zomerbanden, velgen zijn lelijk en beschadigd. Deze zijn zeker nog wat waard, dus die verkoop ik.
18" S-Line met redelijk goede winterbanden, velgen vrijwel nieuwstaat.
 
Wat wil je voor de S-lines hebben die je verkoopt en wat voor banden liggen erom?

Mag ook per pb overigens.
 
Silverstone (had er zelf ook nog nooit van gehoord;)) Maar zoals ik al zei rijd ik eerst de banden een beetje verder op, dit maakt voor de verkoopprijs op Marktplaats niks uit.
+ mijn pa wil de TT een keer lenen a.s. zomer zei die, no way dat ik de TT meegeef met nieuwe 18”
+ originele S-Lines 5x100 zijn zeldzaam, dus verwacht ik een hoog bod wat jij er niet voor zal geven. Uiteraard vermeld ik de verkoop van tevoren even op de TTclub.
 
Dan gaat het sowieso over ja. Voor zoveel geld gaan ze overigens niet weg hoor. Op het tt forum staat nog een set voor 250 te koop, ook met kleine stoeprandschades.
 
Zondag de auto gewassen en de hardtop eraf gehaald. Kap ziet er nog als nieuw uit, geen witte streep of wat dan ook. Het enige wat er was, was een beetje schimmel op de afdeklijst waar de hardtop op heeft gelegen:

DSCF1216_zpsab0e0ed6.webp


De strakke 18” set is pas voor na de full-detail, dus nu volgens plan de 18” schadeset er nog ff onder. Uiteraard geironXed en in de RejeX gezet. Aan de voorkant heb ik altijd de meeste moeite met de wielbouten en dan kraken ze bij het in en uit draaien. Na de wielen gemonteerd te hebben, kraakte het rechterwiel behoorlijk en begon de auto steeds erger te trillen tijdens het rijden. Ik heb besloten zo min mogelijk te rijden en naar de KwikFit om de hoek gegaan. Ik zei dat de auto trilde en dat hij me moest bellen of er uitgelijnd, gebalanceerd of beide moest gebeuren. Ik ben niet gebeld, maar de auto is wel verkeerd uitgelijnd voor 69,95: het stuur staat nu aanzienlijk naar rechts bij rechtuit rijden. Verder hebben ze de voorste wielen gebalanceerd voor 13,50 per wiel. Ik zal morgen bij daglicht bekijken of ze schade hebben veroorzaakt met het verwijderen van oud plaklood. Ik moest namelijk direct naar mijn werk na het ophalen van de auto. Ik vond dit rapport in de auto:

DSCF1217_zpsb6e82c5c.webp


Voor wat het balanceren betreft: Momenteel trilt de auto lichtjes bij 50km/h en 100km/h. Dit was direct na montage nieuwe winterbanden ook even, maar na een dag rijden ging het lichte getril vanzelf weg. Dus dat wil ik nog heel even afwachten.

Echter zou ik graag jullie mening willen of het uitlijnen wel nodig was. Want met de winterset rijdt de auto namelijk perfect. Ik moet morgen uiteraard sowieso terug voor het opnieuw uitlijnen.
 
Snel terug gaan, je geld terug vragen en elders je auto goed uit laten lijnen. Mijn gezicht zien ze niet bij de Kwikfit.
Overigens als je auto perfect rijdt met winterbanden lijkt het me sterk dat je auto niet goed was uitgelijnd. Zijn die 18 inch schade velgen niet krom?
Je kunt uitlijnen wat je wil, maar dat veranderd niets aan het rijgedrag als het probleem in de velg/band zit.
 
Bedankt voor je advies, ik ga de auto idd niet meer door ze laten uitlijnen. Is er iemand die aan het schema kan zien of uitlijnen nodig was? Het enige wat mij opvalt is dat de askanteling na uitlijning flink in de rode cijfers zit.

Nee, de 18" zijn van Denders. Heb ze er vorig jaar even onder gehad, toen trilden ze lichtjes.

Ik heb hier weer van geleerd en ben blij dat de goede 18"set nog veilig op zolder ligt. Ik denk dat ik daar meteen hele goede nieuwe banden om laat leggen en dan de winterset + Denders set verkoop. Ben ik mooi van alles af en dan is alles 100% strak.