• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2003 Audi TT Roadster

Zojuist terug gereden. Kreeg geld niet terug voor de ongevraagde, onnodige en verkeerde uitlijning en ze willen nogmaals aan mijn auto zitten. Ik heb online een klacht ingediend en zal jullie verder gezeur besparen ;)

Nette beading trouwens, nog van de RejeX van januari. Had het maar een kwartier laten curen (let niet op open motorkap):

DSCF1218_zps00595780.jpg

DSCF1219_zpsae7bcb9e.jpg


FF wachten tot het droog is, dan eerst grondig het interieur schrobben, stiksels met APC, etc. Met de kap open kan ik overal goed bij. Daarna de Parrotkit, navi, CD-wisselaar uitbouwen, alle audio vervangen, etc. Wil hem deze zomer helemaal af hebben, gedetailed en wel.
 
Vraag anders Denders even of hij ook last had van trillingen? En anders de andere wielen erop als die beter zijn? Snap niet echt waarom je er zo moelijk over doet, als de andere wielen beter zijn dan kunnen die toch best onder een niet gedetailde auto. Wat betreft de kwikfit, ik neem aan dat ze het in elk geval zo corrigeren dat je stuur weer recht staat?

als je wielen kraken met bouten erin draaien wil dat waarschijnlijk zeggen dat je bouten niet soepel in de gaten gaan, misschien wat kopervet eraan? Kan het niet zijn dat je wielen gewoon niet 100% aangedraaid zijn vanwege bouten die niet goed genoeg aangedraaid zijn, probeer de bouten er anders eens in te draaien zonder wielen erop, deze moet je eigenlijk vrij soepel erin kunnen draaien. en uiteraard na montage bouten kruislinks vastdraaien (met een momentsleutel en niet met een luchthamer) maar neem aan dat dat gebeurd is.
 
Zijn goed aangedraaid, maar kopervet was zeker nodig geweest met dat gekraak. Na al het gedoe heb ik besloten nieuwe goede banden te kopen voor de onbeschadigde 18". Momenteel liggen daar oude winterbanden om, die geef ik gratis weg bij m'n huidige beschadigde 18" set welke ik verkoop. Om m'n huidige beschadigde 18" set zitten nog goede banden, kan daar nu nog ff mee rijden.

Emiel, jij zou waarschijnlijk de huidige banden omgooien naar de nieuwe set. Ik kies nu voor nieuwe banden, want ik wil voorlopig ff geen gedoe meer. Op de 16" vind ik de auto te gewoontjes, ik doe die set ook definitief weg.

Dus ik ben er wel uit.
 
Ligt eraan wat voor banden erop liggen, moet gewoon goed zijn. Moet geen trillende rommel onder mijn auto hebben. Ik had in elk geval de velgen al veel eerder gewisseld ;) maar dat heeft met geduld te maken.
 
die askanteling is vele malen beter geworden als je goed naar de cijfers kijkt. Die was ronduit beroerd voor het uitlijnen.

Die stalen ventielen die je benoemd zou ik laten demonteren. Juist daardoor beginnen wielen te rotten en de lak los te komen. Kun je beter rubbere ventielen nemen met desnoods een bbs ventieldop erover voor de zilvere kleur.

Trillen van banden na montage welke na een stuk rijden weg is heet flatspotting. Dat zijn de vlakke kanten op de banden waarop de auto heeft gestaan tijdens het afkoelen van de banden, in dit geval voor de wissel. Als de trilling er altijd nog is met warme banden is er iets ander mis.

- onbalans
- kromme velgen
- hoogteslag in de banden


Kopervet is wielbouten raad ik ten zeerste af. Je draait de bouten op onjuiste momenten aan met de daarop volgende gevolgen. Als de boel zo roestig is kun je een tap door de naaf halen en een staalborstel over de bouten. Dan is alles keurig schoon en kun je ze weer tussen duim en wijsvinger erin draaien.
 
Bedankt voor je reactie Wouter. Dat met die stalen ventielen wist ik niet. Ik heb vanavond 60km gereden en heb de auto goed kunnen uittesten. Bij volgas zonder stuur aanraken rijdt de auto kaarsrecht naar voren dus dat is positief.

Flatspotting, weet ik dat ook weer. Bij 50 en 100 is de trlling nog steeds erg aanwezig. Bij 110 word ik de auto uitgetrild, dus heb het stuk maar 130 gereden. Kan het zijn dat de monteur de velgen niet goed heeft uitgebalanceerd? Immers, het stuur heeft die ook niet recht gezet tijdens het uitlijnen.

Over kopervet had ik al twijfels, fijn dat het ook op een veel betere manier kan.


Even wat fotootjes van vanmiddag erbij :) (eentje met hardtop voor het verschil)

rs42.jpg

DSCF3_zps1bd52f78.jpg

DSCF5_zpsb84f94f5.jpg

DSCF1_zpsafb69a9e.jpg
 
Hey Dolomite! ;)

Zie nu pas je berichtjes (lees,lees..) maar ik kan je zeggen dat ik GEEN trillingen heb en had op mijn wagen en dan specifiek natuurlijk met die combo.
Banden die eronder liggen zijn redelijke B-merk ala Silverstone maar de Milestones in 225/235 19" die ik nu heb zijn merkbaar beter qua geluid/regengedrag, maar ik zou ze er ook lekker bijgeven bij de velgen als je ze toch wegdoet en me er helemaal niet druk om maken.

Een likje gewoon vet doet wonderen maar op de alu-wielbouten, zoals gezegd schoonmaken met een koper of staalborsteltje.
Bij mij merk ik dat de bouten juist na langere tijd vaster gaan zitten, maar ik heb een goede sleutel en doe alles echt op gevoel..vast is vast en als ze schoon zijn dan moet dat geen enkel probleem of piep geven uit ervaring.

Moet eerlijk bekennen dat 19" me beter bevalt als de 18" die standaard onder mijn auto kwam.
Was er eerst huiverig voor maar het stuurt iets lichter nog (de velgen zijn ook lichter in mijn geval) en afhankelijk van de velg wat uitkijken met stoepranden ed.

..Misschien iets om over na te denken :)


ps: Hij ziet er weer goed uit!
...en haal die V6 spoilerverlenger nou gewoon :roll
 
De beschadigde set doe ik uiteraard weg met de banden die erom heen liggen, maar ik bedoel dat ik de winterbanden (paupere Rockstones) van de onbeschadigde set er gratis bij weggeef :) Dus geen geklooi meer en echt goede banden kopen voor de onbeschadigde set.

Spoilerverlenging... de kofferklep wordt momenteel langzaam weg gevroten door roest. Bij de spoilerrand zitten bubbeltjes. Komt door vocht wat lekte door de schroefgaten, inmiddels opgelost, maar te laat. Ik zou dan eerder gaan voor geheel spoilerloos, ben ik daar ook vanaf: http://kideight.com/tt/back1.jpg
 
Oke, ja dan ben je in 1 klap van alles af! ;)
Ben iig. erg tevreden met rijgedrag en deze combi nu.

Zag op de laatste meeting een treurige TT van 1999 en daar zag je een hele rij bubbels onder de spoiler staan.. zonde hoor maar die Coupe zag er ook nogal versleten uit.
Lekker een andere kofferbak ergens ophalen en detailen of overspuiten ben je gelijk klaar!

Als je voor die Clean-look gaat, zou ik zeker iets lager gaan voor het mooie!
Heb nu ongeveer hetzelfde...
Ben bekend met verlaging maar met behouding van 't comfort.. hoef geen stuiterbak en moet wel goed zitten allemaal.
Echter heb ik (..net als jou?) al S-Line onderstel maar kom na een zoektocht bij de gerenomeerde merken, uit op een Apex 40/40 setje uit waarmee ik dan netto 2cm lager ga.
(Heb die ook onder mijn Seat gehad)

Dus... ik zeg doen maar alles op zijn tijd .. :rules
 
apex verlaging ? ben ik toch niet zo bekend mee ,

doe mij dan maar kw of weitec is hetzelfde momenteel
ikzelf heb eibach onder de golf liggen en rijdt echt super ! kost iets meer maar super goede veren !
 
Heb dezelfde al eens gemonteerd onder mijn Seat ibiza cupra(mk1) eerder zijn prima veren en betrouwbare fabriek, gelijk aan de rest die je noemt en was echt prettig rijden nog. Snaarstrak zelfs, alleen ging ik daarmee netto echt 40mm omlaag..

Weitec schijnt soms wat minder te zijn op den duur maar ja van horen zeggen..ben meer van de eigen ervaring maar toch.
Eibach hadden 2 mensen van een engels forum onder hun Sline gezet en die waren niet blij.........
....15mm HOGER kwamen ze te staan :-"
Eibach had aangegeven dat dit niet hun probleem was en geen geld terug, ben je lekker mee!

Apex is de enige keus voor mijn onderstel in mijn situatie.
Naast grijze B-merk meuk met een stickertje van de tuner/handelaar. Kan best goed zijn maar durf het niet aan voor 4 tientjes goedkoper.

Het gaat namelijk bij mij om 40/40 maat, de rest is allemaal ONGELIJK voor & achter en dat wil ik niet.
Oke, Weitec heeft dan nog een 50/50 setje veren.

Waarom? Hierom: die nummers doelen dus op de verlaging van een standaard (hummerhoogte-) TT vanaf 1998 en daar gaan de fabrikanten alleen maar van uit.
Na bj. 2002 zijn naar mijn weten alle TT's iets lager gegaan (niet veel) en mijn auto staat op een Sline pakket, (2005) die ligt dan weer altijd 2cm lager.
Je moet dus voor mijn auto dat verlagingsgetal 40/40 of 50/50 bijvoorbeeld, MINUS die (SLine-) 20mm voor de effectieve maximale verlaging rekenen.

Ik wil verder geen gezeur met mijn schokbrekers of erachter komen dat ik ingekorte moet hebben aan de voorzijde, dus vandaar maar Apex dan.
Schroefset op het moment geen behoefte aan en een buikschuiver ook niet..
 
Je zou ook is kunnen kijken naar H&R . Heb zelfde pas de 40/40 onder de passat cc gezet, ben erg te vrede. Kwaliteit is dik in oorden, veren zijn mooi gespoten.
 
Oke dan wordt het rood of geel, ik weet inmiddels alle kleuren uit het hoofd :grinning:
Nog eens even rustig kijken tussen die twee idd, heb er geen haast mee.

Sorry maatje dolomite, maar doe er je voordeel mee haha
 
Vraag me ook nog steeds af waarom de schokdempers van mijn KW set paars/roze zijn... Dat ziet er ook niet uit, ben van plan ze zwart te maken..
 
Zodat ze herkenbaar zijn voor Kw en iedereen weet dat jijnof wie dan ook op Kw's staat en dus "verkoopt" het zichzelf.
 
Vandaag audio afgemaakt. Paar weken geleden al begonnen met Bartezzz, composets in de deuren gebouwd, Audiosystem R165 2-way composystem 90 watt:

audio00_zpsc2d63253.jpg

audio02_zps33d2247e.jpg


Weg snijden en oude speaker eruit:
audio03_zpsa971b026.jpg


Oud/nieuw:
audio04_zps2054b0fd.jpg

audio05_zpse2125090.jpg


Nieuwe speaker en tweeter op zijn plek met de composet vastgeklemd:
audio06_zpsf543522b.jpg


En alles afgeplakt met GroundZero isolatiemateriaal:
audio07_zpsb6f6deab.jpg



Vandaag weer verder gegaan met Bartezzz en een vriend van hem. We zijn wel 6 uur bezig geweest om de X305S te koppelen aan de KCE400BT, drama, je moet een aantal handelingen doen die slechts op 1 volgorde kunnen. Ik weet het ook niet meer, maar het werkt nu eindelijk. Zeker wel een verademing, draadloos via m’n nieuwe Samsung S4, beter dan gehannes met kabeltje, ipod, kastje o.i.d.

Alustripje snijden en gaten in boren:

alp1_zpsf15778cc.jpg

alp2_zps426c426a.jpg


Zo dus, want er waren geen passende ringen te krijgen (voor de voorspeakers wel trouwens):

alp3_zpsedb12234.jpg


Zit muurvast:

alp4_zps741fcfb9.jpg


Verschil in geluid is weer enorm. Van doffe ruis naar mooi vol helder.
alp5_zps639c3dca.jpg

alp6_zps3170328a.jpg


Daarna de X305S erin met de adapters. Rand even afgeplakt, deze slijt nogal als je gaat schuiven met de radio:
alp7_zpsf7eee4e3.jpg


Staat erg netjes en past uitstekend bij de rest van het interieur:
alp8_zps52ab4c87.jpg


Volgende klus wordt de lederrenovatie :)
 
Was weer een boel werk maar niet onverdienstelijk!
Geluid zal wel goed zijn nu ;)

Heb zelf ook nog gekeken bij Alpine maar ik ga kiezen voor een nieuwe Pioneer bluetooth ingebouwd.
En er staat nog meer op stapel maar ja.. verpersoonlijking van je auto nietwaar?!

Have fun van je nette werk en ik hoor het wel een keertje toch..