• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2003 Audi TT Roadster

Lookalike gespot, dit is pas de 2e keer dat ik een Roadster tegenkom met dezelfde kleurstelling in 4 jaar tijd.
Deze occasion is geimporteerd toen hij een half jaar oud was. Het is geen Quattro dus de logo's in grille en op dashboardkastje kloppen niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
DolomiteGreyTT
van de audi tt in je link:
De versnellingen kloppen ook niet, want op de foto heeft hij 6 versnellingen, terwijl dat de 180pk motor 5 versnellingen heeft.
Op de foto missen daarnaast ook 2 sleutels, want een TT hoort 2 "normale sleutels" te hebben, één reserve sleutel en één sleutel t.b.v. garage.

Ik heb ongeveer 2 weken geleden ook een tt roadster in dezelfde kleur als jouw auto gezien in Breda in de buurt van het amphia ziekenhuis.
 
emiel10 De quattro 180pk heeft ook 5 versnellingen.
Want ik heb ook een quattro 180pk en ik heb ook 5 versnellingen.
(De 180PK FWD heeft de: MQ 250 5-speed front, Code DZF
De 180PK Quattro heeft de: mq 350 5-speed quattro, Code DXW
De 225PK Quattro heeft de: mq 350 6-speed quattro, Code DQB)

(zie ook PM)
 
Sinds gisteravond 2ehands Votexjes met nieuwe bandjes eronder:
rsz_votex2_zpslscakwkm.jpg

rsz_votex1_zpshxhupqla.jpg

rsz_votex3wokkntkn_zpsak4u6e8v.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Ries
Had de zomervelgen laten spuiten, zie mijn topic over betreffend velgherstelbedrijf: https://forum.carclean.com/threads/fotos-resultaat-velgherstelbedrijf-en-advies-gevraagd.18305/

Vandaag 24-3-2017 wat onderhoud laten doen. De foto's zijn erg wazig, mijn excuses hiervoor. Verder rijd ik de TT helaas gewoon door de wasstraat.

Normaal ga ik altijd naar Pon Hilversum en heb ik er altijd alles naar wens. Echter wegens omstandigheden deze keer bij een andere officiële Audi garage. Ik heb hier nieuwe wielbouten en wielboutafdekkapjes besteld. Kreeg netjes een offerte per mail en heb op locatie getekend voor het te leveren werk. Vervolgens heeft de monteur toch de zomervelgen gemonteerd met de oude wielbouten en zonder afdekkapjes:

01_zpsya9kwswv.jpg

02_zpsqlmbvh7s.jpg

Het geeft, na het velgherstelbedrijf, opnieuw aan hoe amateuristisch het eraan toe gaat in veel autobedrijven. Dus ging de monteur maar even gewoon buiten de bouten wisselen:
03_zpsdtsqie48.jpg

Hij deed rustig aan en hij was binnen toen ik deze foto maakte. Vervolgens ging hij weer aan de slag en heb ik binnen wat foto's gemaakt van het bandenapparaat. Volgens mij is dit wel een goed apparaat i.t.t. wat betreffend velgherstelbedrijf gebruikt:
04_zpsqrboubkc.jpg

05_zpstkowiqfw.jpg

Goed, de nieuwe wielbouten zaten er inmiddels op, maar nu bleken de wielboutafdekkapjes alleen te passen op de slotbouten:
06_zpshyfqnqvx.jpg

Vervolgens ben ik fijn met open dak naar een andere Audi garage gereden waar ze de juiste wielboutafdekkapjes wel hadden. Dat betekende de snelweg op en de auto reed comfortabel ondanks 18" i.p.v. 16" en trillingsvrij op de velgen, maar dat mag ook wel met de geplaatste hoeveelheden plaklood door velghersteller ;)
07_zpsdwgrebmq.jpg


Door het getreuzel heb ik me gehaast naar mijn volgende afspraak, en wel bij een groot en bekend ruitschadebedrijf:
08_zpshviulef1.jpg


Bij ruitschadebedrijf tijd om de juiste wielboutkapjes erop te zetten, beetje gepriegel en hard doordrukken:
09_zpsjseiikny.jpg


Maar waarom een ruitschadebedrijf en niet bij Audi? De prijs van 500 euro t.o.v. 760 euro bij Audi. En omdat zij volgens de telefoniste exact dezelfde ruit leveren als Audi, m.u.v. Audi logo.
12_zps93vvnrqc.jpg

Dat klopt helemaal. De ruit was exact hetzelfde als mijn originele ruit, getint en met zonnebaan. Maar dan nog een reden waarom je beter niet voor je merkdealer zou kiezen: Bij een ruitschadebedrijf zet men de gehele dag ruiten dus is men zeer vakbekwaam. Mijn originele Audi ruit bleek in het verleden al eens vervangen te zijn, en wel op zeer amateuristische wijze. Aan de bovenkant was onjuist gekit waardoor lekkage is ontstaan met roest als gevolg:
10_zpszov7trhq.jpg


De roest is geprimed, de ruit zit erin en ik geniet weer van de auto:
14_zpsh3faaqtq.jpg


Het logootje "FUYAO" i.p.v. Audi-logo is voor mij totaal geen probleem:
13_zpsy1yfhail.jpg


:cool:
15_zpsljbgpmcr.jpg
 
Mooie wagen hoor. Wat een gedoe weer bij die dealers.
Ik heb zelf ook geen hoge hoed op van dealers, de kennis bij de meeste mensen daar vind ik vrij karig.
Althans, zo komt het over.
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Wat een leuke update! Veel gedaan aan de auto! Staat er super netjes bij. Spijtig om te lezen van alle dealer mankementjes, helaas zijn dealers niet altijd zaligmakend.
 
Het blijven mooie auto's de tt mk1 . Volgens mij is dat echter niet hetzelfde glas als audi gebruikt, volgens mij grbruikt audi namelijk voornamelijk sekurit en soms guardian.
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Ik ben alles betreffende de TT aan het afronden, want hij staat te koop. Ik geef jullie nog graag even een idee wat een TT kost wanneer je zelf niet handig bent. Ik heb er alleen de laatste 3 jaar al € 8.062,27 aan uitgegeven.

€ 223,85 op 24.01.2018 display en tellers vervangen
€ 2.511,16 op 19.01.2018 lekstroom opgelost & nieuwe nokkenasversteller
€ 504,62 op 24.03.2017 nieuwe voorruit
€ 162,43 op 24.03.2017 zomerwissel met nieuwe wiel- en slotbouten
€ 106,99 op 04.03.2017 nieuwe Bosch S5 accu
€ 420,02 op 13.12.2016 velgen laten poedercoaten
€ 50,01 op 27.10.2016 APK & winterwissel
€ 864,86 op 17.05.2016 nieuwe Vredestein Ultrac Sessanta banden
€ 600,86 op 21.12.2015 nieuwe onderdrukversteller
€ 1.808,95 op 28.11.2015 automaatrevisie
€ 808,52 op 16.07.2015 nieuwe bobines & nieuwe luchtmassameter

Ik heb de oplossingen betreffende lekkageproblemen, nieuwe radio, bluetooth, speakers e.d. even niet meegerekend aangezien forumlid Bartezzz mij hiermee geholpen heeft.

Hij kost daarnaast +/- 110 euro per maand aan wegenbelasting en verzekering. Verder heb ik vanaf het moment van bezit uitsluitend BP Ultimate 98 en Competition 102 getankt en vanaf 14.11.2016 uitsluitend Competition 102.
 
Haha m@rio. Een beetje leuke auto kost gewoon dik geld. Ik wil in ieder geval geen 2ehands meer rijden. Ik ben te perfectionistisch en al het onderhoud moet gewoon strak gedaan worden.

Er komt op korte termijn nog geen nieuwe auto. Pas op zijn vroegst januari 2020 ga ik wat nieuws kopen.

edit: m@rio heeft zijn bericht verwijderd