Had de zomervelgen laten spuiten, zie mijn topic over betreffend velgherstelbedrijf:
https://forum.carclean.com/threads/fotos-resultaat-velgherstelbedrijf-en-advies-gevraagd.18305/
Vandaag 24-3-2017 wat onderhoud laten doen. De foto's zijn erg wazig, mijn excuses hiervoor. Verder rijd ik de TT helaas gewoon door de wasstraat.
Normaal ga ik altijd naar Pon Hilversum en heb ik er altijd alles naar wens. Echter wegens omstandigheden deze keer bij een andere officiële Audi garage. Ik heb hier nieuwe wielbouten en wielboutafdekkapjes besteld. Kreeg netjes een offerte per mail en heb op locatie getekend voor het te leveren werk. Vervolgens heeft de monteur toch de zomervelgen gemonteerd met de oude wielbouten en zonder afdekkapjes:
Het geeft, na het velgherstelbedrijf, opnieuw aan hoe amateuristisch het eraan toe gaat in veel autobedrijven. Dus ging de monteur maar even gewoon buiten de bouten wisselen:
Hij deed rustig aan en hij was binnen toen ik deze foto maakte. Vervolgens ging hij weer aan de slag en heb ik binnen wat foto's gemaakt van het bandenapparaat. Volgens mij is dit wel een goed apparaat i.t.t. wat betreffend velgherstelbedrijf gebruikt:
Goed, de nieuwe wielbouten zaten er inmiddels op, maar nu bleken de wielboutafdekkapjes alleen te passen op de slotbouten:
Vervolgens ben ik fijn met open dak naar een andere Audi garage gereden waar ze de juiste wielboutafdekkapjes wel hadden. Dat betekende de snelweg op en de auto reed comfortabel ondanks 18" i.p.v. 16" en trillingsvrij op de velgen, maar dat mag ook wel met de geplaatste hoeveelheden plaklood door velghersteller
Door het getreuzel heb ik me gehaast naar mijn volgende afspraak, en wel bij een groot en bekend ruitschadebedrijf:
Bij ruitschadebedrijf tijd om de juiste wielboutkapjes erop te zetten, beetje gepriegel en hard doordrukken:
Maar waarom een ruitschadebedrijf en niet bij Audi? De prijs van 500 euro t.o.v. 760 euro bij Audi. En omdat zij volgens de telefoniste exact dezelfde ruit leveren als Audi, m.u.v. Audi logo.
Dat klopt helemaal. De ruit was exact hetzelfde als mijn originele ruit, getint en met zonnebaan. Maar dan nog een reden waarom je beter niet voor je merkdealer zou kiezen: Bij een ruitschadebedrijf zet men de gehele dag ruiten dus is men zeer vakbekwaam. Mijn originele Audi ruit bleek in het verleden al eens vervangen te zijn, en wel op zeer amateuristische wijze. Aan de bovenkant was onjuist gekit waardoor lekkage is ontstaan met roest als gevolg:
De roest is geprimed, de ruit zit erin en ik geniet weer van de auto:
Het logootje "FUYAO" i.p.v. Audi-logo is voor mij totaal geen probleem: