• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2011 BMW 1 M

Sharif

Detailing addict
22 jul 2012
125
62
Goedenavond,

Dit weekend bij mijn vrienden geweest in Duitsland. De planning was eigenlijk dat ik pas weer in September zou gaan, maar ze wilden graag 2 auto's gedaan hebben, dus ja hoor, dan offer ik me wel weer op. :grinning:

Gisteren stond deze wagen op het programma, een prachtige BMW 1M uit 2011:

28072012184.jpg


Wagen was eigenlijk niet vies (op het oog), en had ook maar 14.000 km gereden, dus viel mee. Maar aangezien deze auto dagelijks gebruikt wordt (behalve in de winter natuurlijk, dan heeft de eigenaar van deze auto een Jeep Cherokee 5.2 V8 ter beschikking, die komt wel vooruit in de sneeuw :)).

Nou, als eerste de velgen maar eens van de auto gedraaid en de wielkasten goed gereinigd:

P7280212.jpg

P7280215.jpg


Daarna de velgen allemaal stuk voor stuk netjes gereinigd en de banden ontvet:

P7280209.jpg


Geen paniek, zit een doek tussen de velg en de steen, waar die tegen aanrust. ;)

Daarna de velgen er weer opgedraaid en de auto maar eens goed gewassen met Gold Class Shampoo:

P7280202-1.jpg


Daarna begonnen met kleien, daar kon je dus duidelijk aan zien dat dit een dagelijkse auto was, ben dus begonnen met een schoon stuk klei. En dit kwam er af na het linker spatbord vóór:

P7280208.jpg


Afijn, hele auto goed gekleid, zaten veel teerspetters en andere troep op, dus na een tijdje was de auto weer helemaal vrij van alle viezigheid, hieronder een overzicht van de auto gewassen en gekleid:

P7280205-1.jpg

P7280204-1.jpg


Daarna motorruimte netjes schoongemaakt:

P7280239.jpg


Aangezien het weer erg onvoorspelbaar was, heb ik de auto maar weer netjes in de garage geparkeerd, nadat ik klaar was met het (minder leuke) afplakwerk:

P7280214.jpg

P7280216.jpg


Zo, eens kijken hoe de lak er bij stond, eigenlijk vrij goed, weinig tot geen krassen, op deze wat diepere na, op de achterklep, rechtsonder het BMW Logo:

P7280232.jpg


Ben dus begonnen met de witte pad en Monello Mezzo, en dat verhielp eigenlijk wel alles, gelukkig was dit geen unilak en dus was de lak redelijk goed te corrigeren, hier de linker kant nadat die in de Mezzo stond, kleur kwam ook al goed omhoog:

P7280228.jpg


Oh ja, werd ook nog geknipt terwijl ik met de motorkap bezig was: (op de achtergrond staat een van de volgende projecten :grinning: )

IMG_2392.jpg


Afijn, nadat ik de hele auto met de Mezzo had behandeld, eens ff naar Mcdonalds geweest, toen we terugwaren, hele auto met de Finale op groen behandeld en de bandjes mooi in het zwart gezet, incl. de velgen met een sealent behandeld, en toen zag het plaatje er zo uit:

P7280244.jpg

P7280245.jpg


Werd al laat, en vond het wel goed eigenlijk, dus de auto mooi in een andere garage geparkeerd, en we zijn gaan karten, de rest kwam vanmorgen wel.
Dus vanmorgen op tijd opgestaan, auto handmatig in de sealent en wax gezet, auto goed nagelopen en toen was dit het eindresultaat:

P7290258.jpg

P7290259.jpg

P7290260.jpg

P7290261.jpg

P7290263.jpg

P7290270.jpg

P7290265.jpg


Eigenaar was helemaal door het dolle heen, superblij dus.
Kleur was ook weer echt helemaal goed naar boven gekomen, beter als toen hij de auto kreeg vond ie.

Nou hij blij, ik door naar de volgende klus, een Mini Cabrio Works.
Dit in het volgende topic.
 
@GSM:

Is een 3 liter Bi-Turbo, uiteraard een zescilinder, met een geweldige sound, en standaard 340 PK (maar deze is gekieteld....) :grinning:
 
Is weer goed werk geweest, maar je kan daar maanden vooruit heb ik in de gaten als vaste detailer met al die speciale bolides waar ze in geinvesteerd hebben!
 
Ze zijn inderdaad erg tevreden over mijn werk en willen zowiezo hebben dat ik hun wagenpark elk jaar doe.

Tot nu toe heb ik dus gedaan:

BMW 123d Cabrio
Porsche 911 (964) Turbo
BMW 1 M
Mini Cabrio Works

Wat staat er o.a nog op het programma:

BMW X6M
BMW 335d
diverse BMW Alpina's
BMW M3 CSL
Porsche 911 (997) GT3 RS
Porsche Speedster


en dan nog een paar hele exclusieve bakken (maar dat blijft een verrassing)....
 
Mooi resultaat op een hele dikke bak met idem kleur!
En wat een fraai lijstje met bolides die nog in het verschiet liggen om te doen!
 
Wat een geweldige BMW, en wat een schitterend resultaat. Je voelt je daar vast als een kind in een speelgoedwinkel. :-b
 
jezus man ,wat een wagenpark ! ik denk dat het voor vele wel een droom is om zulke bakken te mogen gaan doen !

wel netjes werk van je ;)
 
Sharif zei:
en dan nog een paar hele exclusieve bakken....
????? alsof je die andere wagens op iedere straathoek tegenkomt :weetniet

Maar weer een geweldig resultaat behaald. En ook nog voor iemand die het kan waarderen. Dat maakt het extra mooi om te doen:)^
 
Prachtig resultaat. En wat een vette BMW is dit, zou voor mezelf weinig BMW's kunnen bedenken die ik liever zou willen dan dit bommetje. Ok, eentje..een E46 M3 CSL..maar verder :D Ook bijzondere kleurcombi die je vrijwel nooit zult zien.
 
Wow....wat een vette wagen!!!!!!!!
Gaaf zeg, en wat een mooie klus. Top!