Goedenavond,
Dit weekend bij mijn vrienden geweest in Duitsland. De planning was eigenlijk dat ik pas weer in September zou gaan, maar ze wilden graag 2 auto's gedaan hebben, dus ja hoor, dan offer ik me wel weer op.
Gisteren stond deze wagen op het programma, een prachtige BMW 1M uit 2011:
Wagen was eigenlijk niet vies (op het oog), en had ook maar 14.000 km gereden, dus viel mee. Maar aangezien deze auto dagelijks gebruikt wordt (behalve in de winter natuurlijk, dan heeft de eigenaar van deze auto een Jeep Cherokee 5.2 V8 ter beschikking, die komt wel vooruit in de sneeuw ).
Nou, als eerste de velgen maar eens van de auto gedraaid en de wielkasten goed gereinigd:
Daarna de velgen allemaal stuk voor stuk netjes gereinigd en de banden ontvet:
Geen paniek, zit een doek tussen de velg en de steen, waar die tegen aanrust.
Daarna de velgen er weer opgedraaid en de auto maar eens goed gewassen met Gold Class Shampoo:
Daarna begonnen met kleien, daar kon je dus duidelijk aan zien dat dit een dagelijkse auto was, ben dus begonnen met een schoon stuk klei. En dit kwam er af na het linker spatbord vóór:
Afijn, hele auto goed gekleid, zaten veel teerspetters en andere troep op, dus na een tijdje was de auto weer helemaal vrij van alle viezigheid, hieronder een overzicht van de auto gewassen en gekleid:
Daarna motorruimte netjes schoongemaakt:
Aangezien het weer erg onvoorspelbaar was, heb ik de auto maar weer netjes in de garage geparkeerd, nadat ik klaar was met het (minder leuke) afplakwerk:
Zo, eens kijken hoe de lak er bij stond, eigenlijk vrij goed, weinig tot geen krassen, op deze wat diepere na, op de achterklep, rechtsonder het BMW Logo:
Ben dus begonnen met de witte pad en Monello Mezzo, en dat verhielp eigenlijk wel alles, gelukkig was dit geen unilak en dus was de lak redelijk goed te corrigeren, hier de linker kant nadat die in de Mezzo stond, kleur kwam ook al goed omhoog:
Oh ja, werd ook nog geknipt terwijl ik met de motorkap bezig was: (op de achtergrond staat een van de volgende projecten )
Afijn, nadat ik de hele auto met de Mezzo had behandeld, eens ff naar Mcdonalds geweest, toen we terugwaren, hele auto met de Finale op groen behandeld en de bandjes mooi in het zwart gezet, incl. de velgen met een sealent behandeld, en toen zag het plaatje er zo uit:
Werd al laat, en vond het wel goed eigenlijk, dus de auto mooi in een andere garage geparkeerd, en we zijn gaan karten, de rest kwam vanmorgen wel.
Dus vanmorgen op tijd opgestaan, auto handmatig in de sealent en wax gezet, auto goed nagelopen en toen was dit het eindresultaat:
Eigenaar was helemaal door het dolle heen, superblij dus.
Kleur was ook weer echt helemaal goed naar boven gekomen, beter als toen hij de auto kreeg vond ie.
Nou hij blij, ik door naar de volgende klus, een Mini Cabrio Works.
Dit in het volgende topic.
Dit weekend bij mijn vrienden geweest in Duitsland. De planning was eigenlijk dat ik pas weer in September zou gaan, maar ze wilden graag 2 auto's gedaan hebben, dus ja hoor, dan offer ik me wel weer op.
Gisteren stond deze wagen op het programma, een prachtige BMW 1M uit 2011:
Wagen was eigenlijk niet vies (op het oog), en had ook maar 14.000 km gereden, dus viel mee. Maar aangezien deze auto dagelijks gebruikt wordt (behalve in de winter natuurlijk, dan heeft de eigenaar van deze auto een Jeep Cherokee 5.2 V8 ter beschikking, die komt wel vooruit in de sneeuw ).
Nou, als eerste de velgen maar eens van de auto gedraaid en de wielkasten goed gereinigd:
Daarna de velgen allemaal stuk voor stuk netjes gereinigd en de banden ontvet:
Geen paniek, zit een doek tussen de velg en de steen, waar die tegen aanrust.
Daarna de velgen er weer opgedraaid en de auto maar eens goed gewassen met Gold Class Shampoo:
Daarna begonnen met kleien, daar kon je dus duidelijk aan zien dat dit een dagelijkse auto was, ben dus begonnen met een schoon stuk klei. En dit kwam er af na het linker spatbord vóór:
Afijn, hele auto goed gekleid, zaten veel teerspetters en andere troep op, dus na een tijdje was de auto weer helemaal vrij van alle viezigheid, hieronder een overzicht van de auto gewassen en gekleid:
Daarna motorruimte netjes schoongemaakt:
Aangezien het weer erg onvoorspelbaar was, heb ik de auto maar weer netjes in de garage geparkeerd, nadat ik klaar was met het (minder leuke) afplakwerk:
Zo, eens kijken hoe de lak er bij stond, eigenlijk vrij goed, weinig tot geen krassen, op deze wat diepere na, op de achterklep, rechtsonder het BMW Logo:
Ben dus begonnen met de witte pad en Monello Mezzo, en dat verhielp eigenlijk wel alles, gelukkig was dit geen unilak en dus was de lak redelijk goed te corrigeren, hier de linker kant nadat die in de Mezzo stond, kleur kwam ook al goed omhoog:
Oh ja, werd ook nog geknipt terwijl ik met de motorkap bezig was: (op de achtergrond staat een van de volgende projecten )
Afijn, nadat ik de hele auto met de Mezzo had behandeld, eens ff naar Mcdonalds geweest, toen we terugwaren, hele auto met de Finale op groen behandeld en de bandjes mooi in het zwart gezet, incl. de velgen met een sealent behandeld, en toen zag het plaatje er zo uit:
Werd al laat, en vond het wel goed eigenlijk, dus de auto mooi in een andere garage geparkeerd, en we zijn gaan karten, de rest kwam vanmorgen wel.
Dus vanmorgen op tijd opgestaan, auto handmatig in de sealent en wax gezet, auto goed nagelopen en toen was dit het eindresultaat:
Eigenaar was helemaal door het dolle heen, superblij dus.
Kleur was ook weer echt helemaal goed naar boven gekomen, beter als toen hij de auto kreeg vond ie.
Nou hij blij, ik door naar de volgende klus, een Mini Cabrio Works.
Dit in het volgende topic.