• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

206 Quicksilver (nu met pics)

beest23

Detailing addict
24 aug 2009
194
62
45
Eigenlijk was mijn Bimmer aan de beurt, maar omdat mijn vriendin het nodig vond om een andere auto aan te schaffen heb ik maar besloten om aan mijn relatie te werken en dus de 206 Quicksilver van haar te detaileren.

De 206 is uit 2004 en heeft voor aflevering een poetsbeurt gekregen door een gerenomeerd poetsbedrijf uit Culemborg. Op het eerste gezicht zag hij er bij aflevering goed uit. Nergens waren wasresten te bekennen en ook de swirls of kleine krasjes waren onzichtbaar.

P1000612.webp

Ik ben begonnen met afspuiten van de 206 om vervolgens voor het eerst gebruik te maken van Autobrite Foam Kit voor mijn Karcher HD i.c.m. Autobrite Super Snow Foam.

P1000613-1.webp

P1000614.webp

Hierna heb ik i.c.m. de 2 emmermethode de auto gewassen met Meg.Car Wash Shampoo NXT, de velgen met Meg.All Wheel Cleaner en de trims en banden met Dasty (sorry, maar ik vind het perfect werken).

Vervolgens moest er gekleid worden met Meg.Quik Clay System en heb ik hem samen met mijn vriendin (zij mocht ook wat doen) van tape voorzien. Het dak en de motorkap zaten onder boomhars, vruchtvlees en andere ondefinieerbare goedjes. De 206 vervolgens gecheckt op swirls en krasjes. Maar ook na het kleien waren ze moeilijk te vinden.

P1000615.webp

P1000616.webp

Op 2 schermen na heb ik de auto gepolijst met SSR1 op oranje. De 2 andere heb ik voor het eerst Monelle Inizio op geel gebruikt en nabewerkt met SSR1. De krassen die op die schermen zaten zijn grotendeels verdwenen. Top spul dus.

P1000618.webp

Vervolgens was het tijd voor het polishen. Dit heb ik gedaan met Meg. Deep Crystal Polish. Hij glom al mooi, maar dit gaf net het puntje op de i. Als laatste heb ik de lak in de Meg.Tech Wax en de trims in Meg.Trim detailer gezet.

Na (oeps tape bij mistachterlicht vergeten te verwijderen)
P1000620.webp

P1000621.webp

P1000622.webp

P1000619.webp

Het is nu de 3de auto die ik heb gedaan en ik ben het klusje redelijk om de knie te krijgen.

Het interieur zal ik de volgende keer onder handen nemen als ik de benodigde produkten heb besteld. De motorruimte had geen schoonmaakbeurt nodig, deze zag er nog perfect uit.

Kijk, nu is het wel zichtbaar!!!
Mooi hoor.

Moest wel lachen om die gefoamde buitendeur ;)

megalol om voordeur! :lol

"aan je relatie werken" ? Averechts effect :-d

Auto verder netjes, keurig :cool

Zo, de deur is ook weer gedetailed..... :lol

Oh, daar ging het niet om..... ziet er weer goed uit zo! :cool

De voordeur is ook weer swirls vrij....:lol

Inderdaad aan relatie gewerkt....voor wat hoort wat...:-d