Eigenlijk was mijn Bimmer aan de beurt, maar omdat mijn vriendin het nodig vond om een andere auto aan te schaffen heb ik maar besloten om aan mijn relatie te werken en dus de 206 Quicksilver van haar te detaileren.
De 206 is uit 2004 en heeft voor aflevering een poetsbeurt gekregen door een gerenomeerd poetsbedrijf uit Culemborg. Op het eerste gezicht zag hij er bij aflevering goed uit. Nergens waren wasresten te bekennen en ook de swirls of kleine krasjes waren onzichtbaar.
Ik ben begonnen met afspuiten van de 206 om vervolgens voor het eerst gebruik te maken van Autobrite Foam Kit voor mijn Karcher HD i.c.m. Autobrite Super Snow Foam.
Hierna heb ik i.c.m. de 2 emmermethode de auto gewassen met Meg.Car Wash Shampoo NXT, de velgen met Meg.All Wheel Cleaner en de trims en banden met Dasty (sorry, maar ik vind het perfect werken).
Vervolgens moest er gekleid worden met Meg.Quik Clay System en heb ik hem samen met mijn vriendin (zij mocht ook wat doen) van tape voorzien. Het dak en de motorkap zaten onder boomhars, vruchtvlees en andere ondefinieerbare goedjes. De 206 vervolgens gecheckt op swirls en krasjes. Maar ook na het kleien waren ze moeilijk te vinden.
Op 2 schermen na heb ik de auto gepolijst met SSR1 op oranje. De 2 andere heb ik voor het eerst Monelle Inizio op geel gebruikt en nabewerkt met SSR1. De krassen die op die schermen zaten zijn grotendeels verdwenen. Top spul dus.
Vervolgens was het tijd voor het polishen. Dit heb ik gedaan met Meg. Deep Crystal Polish. Hij glom al mooi, maar dit gaf net het puntje op de i. Als laatste heb ik de lak in de Meg.Tech Wax en de trims in Meg.Trim detailer gezet.
Na (oeps tape bij mistachterlicht vergeten te verwijderen)
Het is nu de 3de auto die ik heb gedaan en ik ben het klusje redelijk om de knie te krijgen.
Het interieur zal ik de volgende keer onder handen nemen als ik de benodigde produkten heb besteld. De motorruimte had geen schoonmaakbeurt nodig, deze zag er nog perfect uit.
De 206 is uit 2004 en heeft voor aflevering een poetsbeurt gekregen door een gerenomeerd poetsbedrijf uit Culemborg. Op het eerste gezicht zag hij er bij aflevering goed uit. Nergens waren wasresten te bekennen en ook de swirls of kleine krasjes waren onzichtbaar.
Ik ben begonnen met afspuiten van de 206 om vervolgens voor het eerst gebruik te maken van Autobrite Foam Kit voor mijn Karcher HD i.c.m. Autobrite Super Snow Foam.
Hierna heb ik i.c.m. de 2 emmermethode de auto gewassen met Meg.Car Wash Shampoo NXT, de velgen met Meg.All Wheel Cleaner en de trims en banden met Dasty (sorry, maar ik vind het perfect werken).
Vervolgens moest er gekleid worden met Meg.Quik Clay System en heb ik hem samen met mijn vriendin (zij mocht ook wat doen) van tape voorzien. Het dak en de motorkap zaten onder boomhars, vruchtvlees en andere ondefinieerbare goedjes. De 206 vervolgens gecheckt op swirls en krasjes. Maar ook na het kleien waren ze moeilijk te vinden.
Op 2 schermen na heb ik de auto gepolijst met SSR1 op oranje. De 2 andere heb ik voor het eerst Monelle Inizio op geel gebruikt en nabewerkt met SSR1. De krassen die op die schermen zaten zijn grotendeels verdwenen. Top spul dus.
Vervolgens was het tijd voor het polishen. Dit heb ik gedaan met Meg. Deep Crystal Polish. Hij glom al mooi, maar dit gaf net het puntje op de i. Als laatste heb ik de lak in de Meg.Tech Wax en de trims in Meg.Trim detailer gezet.
Na (oeps tape bij mistachterlicht vergeten te verwijderen)
Het is nu de 3de auto die ik heb gedaan en ik ben het klusje redelijk om de knie te krijgen.
Het interieur zal ik de volgende keer onder handen nemen als ik de benodigde produkten heb besteld. De motorruimte had geen schoonmaakbeurt nodig, deze zag er nog perfect uit.