• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2e Project: Golf V GTI - Update 'voor' foto's toegevoegd

TonCoronel

Detailing rookie
14 nov 2008
147
0
Zo eindelijk heb ik van het weekend foto’s kunnen maken van mijn 2e detailing project, namelijk mijn eigen golf V GTI black magic. De auto was vorige week al klaar alleen geen tijd gehad om foto’s te maken. Dus heeft de auto heel de week binnen gestaan.
Ik heb mij vorige week daarom maar in mijn eerste project moeten voortbrengen zie:
Eerste detailing Klus
Die is nu weer VVIIIESSSSrofl

Altijd netjes met de hand gewassen of in een wasbox. Vorig jaar nog helemaal met het handje gepoetst en hij zag er altijd wel goed uit totdat de zon er op stond AAAAAAA kras kras kras swirl swirl swirl.
Helaas die foto’s nu niet bij de hand, die zal ik er van de week nog even opzetten.

Hij viel van het weekend flink op tussen alle auto's met onleesbare kentekens

De stappen die genomen zijn:
1 Wassen
2 Kleien
3 Rotary icm M105 en witte LC pad
4 Rotary icm M83 en zwarte LC pad
5 Excenter icm M80 en groene LC pad
6 Excenter icm Black hole en zwarte LC pad
7 Excenter icm EX-P en rode LC pad
8 Excenter icm EX-P en rode LC pad (2e laag)
9 Natty's Blue met de hand aangebracht
10 Natty's Blue met de hand aangebracht(2e laag)
11 Ramen met klei en daarna glass cleaner
12 alle rubbers behandeld met meguiars trim detailer
13 kunstof delen behandeldmet PB trim restorer(ook de honinggril GRRRR PIEP karwei)
14 velgen helemaal schoongemaakt met apc vervolgens gepolijst en daarna in de wheelwax

Helaas zijn niet alle krassen er uit gegaan, in de volle zon zie je toch nog wel wat krassen maar die krijg ik er iig niet uit. Had al begrepen dat de VW soms onwijs hard kan zijn, denk dat ik 1 van de gelukkige ben met die lak.

De Before foto's:
PICT0094.jpg

PICT0098.jpg

PICT0100.jpg

PICT0101.jpg

PICT0105.jpg

PICT0120.jpg



En de After foto's
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg


Ook zijn de velgen nog aangepakt.
Uiteindelijk niet veel tijd gehad voor de velgen, deze zijn behandeld met:
- schoonmaken met 1/4 APC
- Kleien
- rotary icm orange LC en M105
- rotary icm witte lc en m80
- all metal polish met de hand
- wheelwax

Deze foto's laten goed de berg krasjes zien die er op zaten:
PICT0122.jpg

PICT0125.jpg


Deze foto's zijn na de behandeling, zeker niet alles is er uit maar wel een hele boel.
PICT0126.jpg

PICT0127.jpg
 
Ziet er erg mooi uit !:cool: En beter een harde lak,dan een hele zacht.Anders poets je dalijk de lak nog weg:D
 
Mooi resultaat zeg!
Wat een glans op een mooie auto :)^

Mijn complimenten voor het behaalde resultaat.
Ben ook benieuwd naar de swirl foto's...
 
Bedankt voor alle complimentjes heren! Ben zelf ook best tevreden over het resultaat maar mag ook wel na 10 lagen:D

Ik heb de swirl foto's wel maar staan op een andere camera, zal proberen ze er vanavond bij te zetten.
 
Schitterende auto!! glimt lekker! leuke foto's ook trouwens!...:)

Haal je trouwens nog veel vuil van de ramen met kleien? Ik heb dat zelf nooit gedaan eigenlijk
 
Waarom heb je met het oog op het weer buiten voor Natty's gekozen als ik vragen mag?? M16 of een Dodo was een beter alternatief geweest denk ik..
 
Inderdaad die heb ik niet tot mijn beschikking, de keuze was NXT 1 of natty's, dan lijkt de keuze me snel gemaakt:D. Nu staat de auto overdag onder een afdak op mn werk en savonds/snachts in mijn garage dus hij heeft hooguit 1 uurtje per dag te lijden onder de weersomstandigheden.
 
Bedankt voor de swirl foto's :)^

Wat een swirls zeg. Hierdoor was ie best wel vaag.
Eindresultaat vond ik al mooi, maar eerlijk gezegd nu nog mooier ;)

Grappig dat je met de rotary over de velgen kan!
De meeste velgen zijn "spaaks" zegmaar, dus minder vlak. Die van mij bijvoorbeeld moet ik echt met het handje doen!

Waarom heb je trouwens de AMP op gelakte velgen gebruikt? Was de oranje cutting pad en M105 niet voldoende?
(of was het voor de binnenkant...?)
 
Tjah ik heb mazzel met mijn velgen dat ze zo vlak zijn ging perfect met de rotary.
Moet eerlijk zeggen dat de AMP weinig/geen effect had maar ik had dit een beetje afgekeken van onderstaand topic
Zij overigens geen gelakte maar gepolijste velgen. Alleen het vlak tussen de spaken zeg maar is gelakt.

Gepolijste velgen polijsten