• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

325i E92

Mooie wax Ric, die heeft vorig jaar de Civic ruim de winter door geholpen!

Ik zie alleen niks op mijn telefoon, hoor alleen een mooie klaterende waterstraal!
 
Video is niet je van het maar goed afgelopen week de auto een detail gegeven met als lsp Angelwax Enigma
 
Op mijn i pad doet ie het gewoon maar blijft “klein” nou ja het is te kijken zeg maar. Wie weet heb ik wat fout gedaan.
 
4EC1E9D9-0411-4FE4-9B6C-5B0D8CB7B066.jpeg
1B53255A-006A-49E2-ADA3-5E1C6A688A26.jpeg
 
Deze week een paar daagjes/ochtenden bezig geweest aan de auto.
Stapsgewijs
-de voorbereiding op dag 1 incl polijsten van de voor en achterbumper.
-polijsten van de lak op dag 2 en steenslag aangepakt.
-polijsten van de ruiten wassen ontvetten en Cancoat op dag 3
 
Laatst bewerkt:
Vandaag het motorruim aangepakt de stalen balk was al gepolijst en staat in de coating vandaag ook nog het bovendien van de bumper aangepakt met een finishlijn polish.
De plastic delen schoongemaakt met APC en behandeld met AF Revive
 
Morgen komt nog aan bod:
-Banden en Velgen
-Interieur
-Ramen moeten nog in de coating
En deze vriend zou ik nog wel wat netter willen hebben maar dat valt niet mee met al die randjes.
D62E73C3-AE61-4648-8BE2-BB0480A299E7.jpeg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik heb nu de vilt schijf in de winkelmand, want ik heb vooralsnog geen andere pads dan foam. Maar ik heb een flink aantal krasjes en ben heel benieuwd of ik die weg ga krijgen. Verder ga ik voor het eerst clearvue proberen, dus het is sowieso allemaal nieuw weer. Dank voor de toelichting, dat sterkt mijn plan van aanpak!
 
@RoCo ,De reden dat ik een mf cutting pad gebruik is omdat die nog enigszins de ruit volgt/demping heeft en een stuk minder spettert dan een vilt schijf. Ik ben er zelf nog niet zo van overtuigd dat glas te corrigeren is ,wellicht zie je de krasjes minder goed omdat je het vuil eruit cleant maar of je ze ook echt wegkrijgt durf ik niet stellig te zeggen maar sluit het ook niet uit.
krasjes zijn elk geval veeel minder zichtbaar.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Even ter aanvulling: op mijn vorige auto had ik een paar behoorlijke krassen op de ruiten. Gepolijst met glas polijstpad en Nanolex glaspolish, na heel wat hits uiteindelijk de krassen wel minder zichtbaar, voornamelijk doordat de randen van de krassen afgerond werden. Dit gaf ook minder reflectie in de ruit (van koplampen van tegenliggers), maar met een beperkt effect.
 
Ik wil je topic niet verder kapen, maar ik ben een tijdje aan het puzzelen (lezen/oriënteren) om de ruit aan te pakken.
Dit kan op de harde manier met echte glaspolijst schijven (schuren) maar ik denk dat ik het vooralsnog maar laagdrempelig hou met polish en zie dan waar het schip gaat stranden.

Ik ga vilt ruilen voor mf cutting na het lezen van je onderbouwing omdat ik die dan ook meteen voorhanden heb voor het werken aan de lak (indien nodig). Dank!
 
Glaspolish bevat vaak cerium oxide en is dus echt een wezenlijk anders en de pads die ik voor glas te polijsten gebruik Hou ik apart van de andere pads . je weet nooit of er toch na het uitwassen wat korrels achterblijven en ik wil dat niet op mijn lak hebben.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoCo