• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

A4 B6 update 01-10-11 winterklaar gemaakt

emiel10

Detailing guru
21 sep 2010
1.487
170
Zo, gisteren mijn auto eens voorbereidend onder handen genomen. Gewassen, wielkasten compleet uitgespoten interieur helemaal uitgezogen en in de PB nl gezet, hout binnenin gedeeltelijk gepolijst zodat ik nu alleen nog de hele auto een keer moet polijsten:

Motorruimte gelijk maar even meegepakt, gestofzuigt en met apc schoongemaakt:
P1040008.webp

P1040007.webp

Wielen in de wheelwax gezet en banden in de PERL 1:1

P1040013.webp

P1040010.webp

P1040011.webp

Interieur, hout voor:
P1040016.webp

En na:
P1040019.webp

Totaalplaatje (moet alleen nog nieuwe matten bestellen en een nieuwe lichtschakelaar, dan is het interieur weer als nieuw..
P1040022.webp

P1040021.webp

P1040020.webp

Moet alleen nog een keer bij ivo langs om het interieur met de extractor door te lopen, kijken wat dat nog een resultaat geeft

Ik heb het gewoon met de dap en mezzo op oranje, en mezzo op wit, en wax erop, was even snel een probeersel, lang niet alle krassen zijn eruit, maar het glimt weer 200% meer dan van te voren. Eigenlijk moet ik hiervoor een cone hebben of een andere pad, want de mijne zijn gewoon te groot hiervoor

Ziet er zeker netjes uit, zal 't bij mijn b7 interieur de strips ook 's proberen. Wist je overigens dat er een rechte asbak(deksel) bestaat die dan wat mooier aansluit op de aircobedienunit?

Prachtig Emiel, zeer netjes geworden! Wil prima, dat polijsten van de houtpanelen, of niet? Prachtig interieur heb je. Zijn je bobines al vervangen? Er is een terugroep actie, o.a. voor dit type motor.

hey,
ziet er idd heel keurig uit ,vooral die velgen en de bandjes netjes zwart!!
mooi totaalplaatje!!ga de foto's ff doorsturen naar m'n collega,die heeft ook zo'n audi,kan die wat watertanden,haha.8-())
groeten danny

@ 12volthifi, ik ga het antislip matje wat er eerst inlag nog op maar maken en erin leggen, zodat het inderdaad opgevuld is, nu is het een beetje een gat inderdaad.

@ Gideon, ga van de week langs de dealer met de bobine kwestie, auto loopt prima, maar gratis nieuwe is nooit verkeerd natuurlijk.

@ henriant, er zijn uit de randen stukken weg, en die maak je er met een exctractor ook niet terug aan vandaar de keuze om nieuwe te kopen ;)

@ de rest, bedankt voor de positieve reacties, alhoewel het echte lakcorrectie werk nog plaats moet vinden

Ziet er goed uit:-)^ Dat hout hebben de mensen van CC ook wel eens gepolijst met de cone...staat nog ergens in de show-offs denk ik. Maar vind het echt leuk om te zien hoe jij dat hele interieur aanpakt(met radio/navigatie etc.):cool

Vanmorgen was het dan zover. Met een bakkie koffie en een wat zwaar hoofd van gisteren om 0830 begonnen met de detail van de audi. Gisteren al de auto gewassen en gekleid, dus vanmorgen met spray en wipe even afgenomen en begonnen:

Kleien was erg nodig, zijkanten zaten flinken onder ter en vliegroest:
foto2.webp

foto1.webp

Na het kleien;
foto3.webp

En vanmorgen dus verder. Begonnen aan de achterkant dit keer omdat de voorkant in de zon stond op dat moment, zaten flink wat defecten en wasstraat krassen op de wagen:
P1040028.webp

P1040026.webp

De handel eerst maar eens afplakken:
P1040029.webp

Maar eens een paar testspots gedaan, zijkanten vielen mee en dus met mezzo op oranje, finale op zwart en daarna mothers sealent en glaze, en daarna de carnauba wax.

Achterklep dumper en dak waren er erger aantoe, die hebben dus een voorbehandeling gehad met het wolletje en inizio forza.

Wat er met de balken tussen de deuren is gebeurd geen idee, maar zo zagen ze er allemaal uit:
P1040031.webp

En na een hit met mezzo en finale en wat wax erop:

P1040035-1.webp

P1040034.webp

Daarna nog de rubbers met mothers back to black gedaan, alle randjes even nagelopen en de ramen met clearview behandeld.
En dan het eindresultaat voor vandaag:

P1040039.webp

P1040042.webp

P1040044.webp

P1040045.webp

Aardig opgeknapt weer! Allroad velgen vind ik origineel en staan er goed onder (misschien nog iets lager wel), mooi geheel:-)^

die ziet er weer prachtig uit...ivm. met die balken tussen de deuren; ik heb de indruk dat deze bij de meeste merken gespoten werden in een superzachte lak...zelfs een microvezeldoek kan al krassen veroorzaken :(

@ Gideon, heb het sierstuk gedaan met chroompolish, maar beter krijg ik het niet met de hand.... De chrome randjes rondom de ramen moeten ook nog een keer, even kijken wat ik hiervoor het beste kan gebruiken

@ skybump. Na lang twijfelen ben ik ook erg blij met de velgen, vind je ze ook erg goed staan, auto moet zeker omlaag. Ben hard opzoek nar een sline onderstel op ebay, komt goed.

@ wim, de balken hebben idd superzachte lak, mezzo op wit en je krijgt alles er al uit, zelfs de krassen waarvan ik dacht dat ze door en door waren.