• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

aan het werk met een extractor

v70_owner

Detailing rookie
9 aug 2010
23
0
Ik heb voor maandag een extractor gehuurd. Nu wil ik de deurpanelen ook doen. Is dit mogelijk bij een Volvo v70 classic? Is de stof hier niet te dun voor?

Iemand hier ervaring mee?
 
Weet niet waarom de deurpanelen van een Volvo anders zouden zijn dan van een Opel, Porsche, Golf, Audi of Peugeot maar op die merken gaat dat prima hoor :)^

Wel even opletten dat je na afloop al het kunstof nabehandeld met bijv. natural look.
 
Volgens mij zit er achter de bekleding van de Volvo en wellicht meerdere merken geperst hout, als dit nat word is het moeilijk droog te krijgen denk ik, iemand hier ervaring mee ?
 
In de Opels en Renault zit karton, ook dat levert geen probleem op.

Je gaat er geen liters water inspuiten en wat je erin spuit trek je er eigenlijk ook direct weer uit ?
Zeker bij zonnig weer zijn ze zo droog.

Wellicht dat een Volvo rijder hier al ervaring mee heeft, maar ik denk dat het allemaal wel gaat meevallen.
 
Is kuntstof. maar of het kan weet ik niet daar ik de portieren met leer bekleed heb...
 
Leer en extractor werkt niet samen voor leer heb je hele goede produkten van Gliptone, toevallig vandaag binnen gekregen hier ;)
 
Dat moet geen probleem zijn. Ik heb zelf onze classic V40 ook behandeld met de extractor en natuurlijk ook de deurpanelen meegenomen. Deze heb ik ingesprayt met APC+ 1:10, even laten intrekken, met een zachte borstel ingewerkt en weer met alleen water in de extractor schoongespoeld en gezogen. Geen problemen gehad. Onze panelen lijken ook van een soort geperst hout te zijn. Ik denk dat het pas problemen gaat geven als je het kletsnat maakt en bv. een uur laat intrekken.
 
Thanks. Ik ben ook van plan om het met APC (1:6) eerst in te spuiten en daarna met alleen water met de extractor schoon te maken. Hij is redelijk vies.

Had je de hemel ook gedaan? Of is dit gelijmd zodat dit niet kan?

Hen het eerst met de hand geprobeerd maar dat is geen doen :sob:
 
Je spuit er in en zuigt het weer op, wat Marike zegt niet in laten trekken dan gaat ie goed komen.
Hemel kan ook, zou wel als eerste doen ivm water dat naar beneden valt op je pas gedane bank / stoel ( en weer vlekken achterlaat )
 
Aha weer wat geleerd :)^

Jullie spuiten in met APC en dan gewoon water in de extractor ? is het ook mogelijk om de APC in de extractor te doen en zo te gebruiken ?

Of wat is de reden dat jullie het op die manier doen en zijn er andere manieren ?
 
en vloerbekleding is ook geen probleem? zou binnenkort ook een extractor willen huren voor de 3 wagens hierthuis, maar voor de mijne is het enkel vloer+dak want op men lederen zeteltjes gebruik ik zoals hierboven vermeld gliptone(en tot voor kort de megauiars combo)
heb schrik dat je met de extractor teveel water in de vloerbekleding spuit en dit eronderdoor komt en men bodem langs binnenuit laat roesten?
 
Berkant zei:
Aha weer wat geleerd :)^

Jullie spuiten in met APC en dan gewoon water in de extractor ? is het ook mogelijk om de APC in de extractor te doen en zo te gebruiken ?

Of wat is de reden dat jullie het op die manier doen en zijn er andere manieren ?


Gebruik niet téveel APC in het reservoir. Het schuimt als een gek en komt uit alle kieren van de extractor 8o

Beter is het om de Meguiars APC PLUS te gebruiken.

Ik zelf gebruik de Chemical Guys Fabric Clean (niet meer te verkrijgen in de webshop) in de extractor.
Een paart druppels is genoeg voor 5 liter water.

Je kan ook APC op het te behandelen deel sprayen, even laten inwerken met een borstel en dan met de extractor eroverheen gaan.

20601052010004.jpg


Even inwerken met de Meguiars All Surface Interior Brush
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Wat een ranzigheid komt er uit zeg :-&
20601052010003.jpg


20601052010006.jpg


20601052010007.jpg


Proost x-]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Sodeju daar nem je dus echt geen slok van dus ook niet voor de zeer verslaafde proevers en snuivers:D

Hopelijk word de groupbuy van de extractor snel afgerond kan niet meer wachten om de extractor in gebruik te nemen:party:

Handig borsteltje is dat zeg, ik heb een Carclean.com - Interieur borstel - Paardenhaar op mijn verlanglijstje staan, zou dit ook evengoed werken ?
 
Geen idee.

Testspot :D

Waar je wel op moet letten is dat je met de Meguiars borstel niet zo op het stoffen interieur gebruikt.

Ik heb het ooit eens gedaan (uit ontwetendheid) en heel de stof begon te pluizen omdat de borstel best wel stug is 8o

Zie linker wang van de passagiersstoel.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Beter is het om óm de borstel een MF doek te doen en dan de stof af te nemen.
 
Ja, die zuigmond van de extractor gaat er echt lekker uit zien na een paar keer gebruiken.
Heb het dingetje al drie keer uit elkaar genomen (twee kapjes van elkaar los schroeven), om de vuiligheid die erin blijft zitten eruit te krijgen.
Grappige is dat rondom de schroeven busjes zitten, waar weer vuil en bijvoorbeeld haren achter kunnen blijven zitten en die krijg je er dan onder de kraan niet uitgespoeld.
(Realiseer me ineens dat ik het ook eens met een hogedrukspuit zou kunnen proberen.....).