• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanbrengen CanCoat op Saab 9-3

Ik heb net Cure aangebracht, maar na één paneel ben ik gestopt, omdat ik er niet over uit ben hoe ik het moet gebruiken. Ik heb wel vaker last gehad van strepen bij het gebruik van Cure, maar dat was niet op m'n eigen auto, dus dan is het minder erg :-"

Ik spray het op een doek en daarna verdeel ik het over de auto en wrijf ik gelijk na met een andere doek. Als ik dit deed dan leek het alsof er marring ontstond in de wrijfrichting (horizontaal) van de doek. Als ik de verticaal wreef dan waren de "krasjes" verticaal. Het lijkt er dus op het gewoon wat langer moet drogen, maar ik heb geen idee hoe lang.

Kan iemand mij meer vertellen over het correcte gebruik van Cure?
 
Dat is wel de manier!

staat de auto droog? Je kan het t best op t laatste moment doen!

maar als je de auto goed laat drogen is cure volgens mij bij cancoat niet nodig
 
Cure is bij lang genoeg drogen van de Cancoat geen noodzaak denk ik. Het is altijd beter, maar echt veel slechter zal het niet zijn als je het niet aanbrengt.
ik heb ook altijd gezeur met de Cure, krijg op de een of andere manier, hoe ik het ook doe, altijd vegen.

Voor wat betreft de hiervoor aangehaalde Carport, ik breng coatings ook gewoon onder de Carport aan, dat gaat prima! 's morgens heb ik echt geen last van vocht of dauw. Niet alleen Cancoat aanbrengen gaat goed onder de Carport, maar ook de MOHS en de Prime.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
En wat is lang genoeg volgens jullie? Hij heeft net in de regen gestaan en alles lijkt het goed te zijn gegaan, maar hij heeft dus maar iets van 17 uur kunnen drogen ipv 24.

Goed om te weten Tomas! Ik heb meestal ook geen last van dauw, maar omdat het de laatste dagen overdag best warm was en 's nachts behoorlijk koud, had ik toch af en toe wat vochtigheid op één uiteinde van de auto. Geen idee eigenlijk hoe dauw ontstaat en of het ook komt door het weertype dat ik hier beschrijf, maar het was wel opvallend.
 
Ik heb met mijn auto als test na een uur of 8 door de regen gereden met Cancoat zonder de Cure er op. Ging prima bij mij. Denk dat het wel afhankelijk is van het weertype en andere omstandigheden. Daarom altijd voor de zekerheid wel proberen om de coating zo'n 24 uur droog te houden.
 
Dank voor jullie informatie :). Als ik volgende week de andere kant doe dan zal ik proberen om hem 24 uur droog te laten staan.