• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

aanschaf beginners poetsmiddelen

nee, Collinite heeft een langere standtijd.
Op dit moment is Collinite bij mijn weten een wax met een van de langste standtijden van 'conventionele' waxen ;)

Ik ben er nu helemaal uit. De uiteindelijke bestelling gaat worden:
Turtle Wax - Clearvue Rain Kleer - 300ml
100540 Autobrite - Super Snow Foam - Super Concentrate - 1000ml
100861 Mothers Wax - Mothers - Ultimate Wax System - kit
100982 Monello - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator
101164 Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
101219 Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
101831 C.Pro C.Quartz - Reload Spray Sealant - 50ml
102090 Monello - Peluche Bianco Trio
102096 Monello - Microfiber bundel - Unico - het is dat er bij de trio bundel geen levertijd bekend is anders was die het geworden

Een Gloria FM 10 had ik al besteld via Amazon.de

Lijkt erop dat ik nu tot in lengte van dagen kan poetsen.

Voor nu ga ik de emmers gebruiken die ik heb en in de toekomst - hoop op weer een mooie was de winter weg actie - kan ik gritguard emmers + deksels bestellen

klein tipje, kijk even bij scratch-shield...
Deze 'gritguards' passen in zo ongeveer elke emmer,doordat ze verstelbaar zijn ;)

Kan je voor het Trio pakket ook niet even met CC bellen zodat ze er 1 kunnen maken?:weetniet

Want doek heb je namelijk echt noooit genoeg.

Voor de rest niets aan te merken op je lijstje. Als de Gridguard past in je emmer zou ik die erop laten staan ipv de ScratchShield...

Woody, dat vind ik een hele goede tip :cool - ga straks even met ze bellen. Zou wel erg fijn zijn en portemonnee vriendelijk.

Gridgaurd/ scratch shield heb ik momenteel niet op mijn lijstje staan - valt helaas nu buiten budget (en ben daar al een beetje overheen). Of :idee zou jij dan een gridguard nemen ipv de Turtle Wax - Clearvue Rain Kleer want dat is ongeveer dezelfde prijs.

En ja, wat doeken betreft dat weet ik - die heb je helaas nooit genoeg doch mocht nood aan de man komen dan heb ik nog een aantal hele zachte oude theedoeken die ik nu heb gebruikt om de wax uit te poetsen.

Dat zou ik doen, en dan lekker Reload op je ruiten gebruiken ;)
Dat werkt bij mij (vooral op de zijruiten) net zo goed of beter dan andere middelen ;)

Dan gaan we daarvoor de turtle omwisselen voor gritguard.

Hoe doe je dat dan met de reload op de ruiten - kleine beetje op een doekje sprayen en uitpoetsen?

Correct en tevens juist.
Eventueel, voor de achterruit bijvoorbeeld, 1 á 2 pufjes op de ruit zelf en dan uitbuffen.
Maar op de doek en dan verspreiden is in mijn ervaring iets zuiniger :)
Alvast een tipje over de Reload, als je denkt dat je er zuinig mee werkt, gebruik je nog steeds teveel!
Reload is echt ENORM zuinig te gebruiken!
Voorbeeldje, als ik het op lakwerk gebruik:
- 1 pufje op de doek (alleen de 1e keer, om te 'primen' )
- 1 links en 1 rechts op de motorkap, buffen, klaar! (dan heb ik het over een motorkap formaatje Golf4!)

Dat is mooi dat het zowel juist als correct is.:)

Mooi dat de Reload erg zuinig is en dat ik nog zuiniger moet doen dan zuinig.

Dank! voor je uitgebreide beschrijving van hoe je het gebruikt. Als je de Reload op bijv. de motorkap gebruikt gebruik je het dan om de kleur op te halen over de aangebrachte waxlaag heen?

:party Joepie!!!, Krijg vandaag mijn bestelde spulletjes. Nu nog geduld hebben tot de kerstvakantie. Ik houd jullie op de hoogte van de resultaten - zal tussen door wat foto's tijdens de voor en na resultaten maken.

Voor nu iedereen alvast heel hartelijk dank voor het vele meedenken en suggesties aandragen. wat zou ik zond:ja er jullie hebben gemoeten!:ja

Die gloria foam master werkt super :)
Tt nu toe alleen de auto mee gefoamed en banden met apc ontvet.

Idd voor mij was het een zoektocht naar emmers waar gridguard in past.
Maar werkt nu wel.