• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

aanschaf beginners poetsmiddelen

Dat is fijn om te horen - ben benieuwd naar mijn eerste ervaringen over eventjes met de foam master.

Dan hoop ik, dat de gritguard in die van mij wel meteen gaat passen.

Goed te weten dat ik "boost" als aanvulling beschermlaag moet lezen.
 
Bij de gloria foam master die ik via ebay had besteld zaten ook de nieuwe filters. Zwart zat er al in. Voor meer zuurstof en dus schuim.

Ik heb een scheef filmpje op youtube staan moest zelf filmen en dat ding bedienen.
Als emmers heb ik oude opberg tonnen waar alleen plasticspeelgoed heeft ingezeten. Geen vuil of zand dus.

En nog een extra oude emmer voor de velgen. Die rommel wil je niet in je emmer voor de lak.

Alleen jammer van t weer voor je. Tis makkelijker als je vingers er niet afvriezen.
 
Ik heb inmiddels 3 emmers - moet dus goed komen. Ga er gewoon voor zorgen dat ik ze eerst goed uitwas alvorens ik ze voor de auto ga gebruiken.

Duurt nog even voor het kerst is - misschien is het dan niet zo mega koud. En anders spoel ik de auto buiten met foam + de tuinslang af, dan kan deze daarna de parkeergarage in en doe ik daarna de 2 emmer was. Erg vies is de auto gelukkig nog niet - kan ook eigenlijk niet met pas een kleine 300 km op de teller. Voor het kleien e.d. zou dat toch al mijn werkplek worden. In de parkeergarage is het nu qua temperatuur nog goed te doen.:D
 
Sint is inmiddels in de vorm van TNT geweest. De tafel staat nu vol met mooie producten. Nu nog vlug kerstvakantie worden en ik kan ermee aan de slag. Joepie!!:)

Carclean! Dank voor de top service!
 
Ik vind het zelf prima temperatuurtje :)

2 emmersysteem zowiezo. Maar daarna spoel ik em toch wel ff af. Er zijn idd taloze manieren
Youtube staat een boel.

Waterloos washen van chemical guys.
Maar ik blijftoch water gebruiken om af te spoelen. Geloof niet dat je anders geen krassen krijgt

Als ff zoekt op 2 bucket car wash. Zie je vaak nog kleine tips
Waar je hier misschien niets over hoort.
 
Nu gaat het ook wel met de temperatuur maar met kerst zijn we toch weer wat weekjes verder...

Dank voor de tip om op 2 bucket car wash te kijken bij u-tube. Kan ik allicht mijn voordeel meedoen.

Mijn plan van aanpak voor nu is:
1. Met slang auto afspoelen/ nat maken
2. Foam aanbrengen + afspoelen met slang
3. 3 EM systeem om te wassen (California Gold Shampoo)
4. Afpoelen met slang
5. Dan auto de garage in
6. Droogmaken
7. Kleien (Mother's)
8. stap 1,2 van Mother's doorlopen (California Gold Step 1 Pre-Wax cleaner/ California Gold Step 2 Sealer & Glaze)
9. Collinite 845 wax
10. Mother' stap 3 wax als top laag (California Gold Step 3 Pure Carnauba Liquid Wax)
11. Ramen behandelen met Reload nadat ze goed ontvet zijn.
12. Spiegelkappen/ gril/ wieldoppen ook nog even behandelen met Reload

Op deze manier komt de auto hopelijk goed de winter door.
 
Je hoeft niet perse eerst af te spoelen voor je gaat foamen.
Ik doe dat zelf nooit eigenlijk.
 
De snow foam geeft aan dat de foam op een natte auto gebruikt dient te worden vandaar het eerst afspoelen. De eerste keer ga ik het volgens het snow foam boekje doen - de keer erna zal ik het zonder natspoelen doen om het verschil te weten te komen.

Ik zal jullie op de hoogte houden - doch zou fijn zijn als de foam er meteen op kan scheelt weer een handeling.

Dank voor alle input tot nu toe.