• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

aanvulling

jodm

Detailing trainee
24 feb 2016
30
20
37
Hello,

Ik heb als startpakket zoals ik me voorstelde,
Poorboys super slick & suds
Rain x
Thick mitt
Senza Acua drying
Monello picollo nero

Waar kan ik de picollo voor gebruiken?

En wat voor aanvulling kan ik nog x zorgen voor de mini?
Dacht aan poorboys world nattys liquid voor donkere kleuren.(waar breng ik hem het beste mee op en waar mee uitwrijven)

Wax breng je het beste aan om een schone lak, dus misschien kan je klei + clay lube erbij nemen en een cleaner (Poorboy's Prof Polish bijvoorbeeld) of een medium/licht polijst middel (Monello Mezzo/Finale) en wat pads. Aanbrengen van de wax kan met een foampad, (Disco Rosso bijvoorbeeld). Uitwrijven kan met van alles. Ik gebruik meestal de Monello Senza Bordi, of Peluche verde.

De picollo gebruik ik eigenlijk maar heel sporadisch, omdat ik niet zo hou van donkere doeken. Dan zie ik niet of de doeken vies zijn. Meestal gebruik ik ze samen met een teerverwijderaar van ValetPro.

Lees anders de stappenplannen even door. Daar staat vrijwel alle informatie die je nodig hebt ;)

Ik gebruik de picollo nero om de rain X aan te brengen. Hoekje van de doek natmaken en dan de ruit inwrijven. Even laten drogen en dan nog een keer aanbrengen (zonder uit te wrijven). Zodra de tweede laag droog is uitwrijven met een schone droge doek tot het raam helemaal schoon is!

Vandaag bij mijn pakket de liquid insulator wax gekregen als sample dus binnenkort deze eens gaan proberen

Je kan je collectie eindeloos uit blijven breiden. Daarvoor heeft CC een mooi assortiment aan producten :-)

Wat je nu hebt is voor het wassen van de auto. Heel belangrijk, maar er is meer. De vervolgstappen zijn het reinigen van de lak met bv Non-Ferro en klei. Vervolgens ga je over op het corrigeren van de lak dmv polijsten. Na het corrigeren ga je conserveren met een voeding en een wax, sealant of een coating. Voor al deze stappen zijn er legio aan producten te krijgen.

Wat zou je aan vervolgstap na het wassen willen gaan doen?

Die heb ik dus gekregen als sample colli 845
Zag op reviews dat die goed moet zijn.

Vandaag de auto 1e x gewassen sinds we trotse eigenaar zijn.
Poorboys super slick en sud is super...
De droogdok is heerlijk tegenover een zeem geen tot weinig vegen
De thick mit handschoen is een verademing tegenover een spons
Auto blinkt mooi

Had er maar 1 gemaakt en jammer dat er hier geen zonnetje schijnt

Bijlagen

• IMAG0102.webp
    IMAG0102.webp
    281,9 KB · Weergaven: 180
Binnenkort miss een klei set van monello kopen en wax de colli 845.
Alleen kijken om paar doeken erbij te doen om in en uit te wrijven

Mooie auto en zit mooi in de lak zo te zien. Als je dit al bereikt met enkel wassen, dan zal je versteld staan na een full detail.

Ja indd. De poorboys super slick en suds vind ik wel super samen met de thick mit en drogen met droogdoek is ook streepvrij...
Nu nog x klei set bestellen en waxen gaan
Of x waxen (sample uitproberen)

Het kan, maar hoeft niet, dat de klei marring veroorzaakt. Dat is helemaal niet erg, maar kan wel een (lichte) correctie vragen voor het waxen. Wat ik wil zeggen is dat het verstandig is om niet alleen klei, maar ook een polijstmiddel te bestellen met een polijstpad. Machinaal met een DAP is mooi, maar handmatig kan ook. Kost alleen wel meer inspanning.

Dan zou ik eerder voor de Monello Finale gaan met een handpad (of DAP + pads).