• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Accessoires van (nieuwe) Lancia Foam Lance 2.0 + Pistola Corta

robinpowerbag

Detailing trainee
12 jul 2023
55
30
Goedenavond Cleaners,

Ik heb een vraag over items, zie topic onderwerp.
Het is ook meer voor de zekerheid dat ik weet dat ik het goed heb/doe en niets mis.

Bij de Foam Lance zat buiten de mengfles enkele andere items.

- Een slangetje met bolletje eraan (geen idee of het een naam heeft?) + een schroefje.
Is het slangetje als ik het goed las nodig om te monteren/gebruiken vanwege het aanzuigen van het product?
Het schroefje is om te wisselen van sproeier mocht je HD afslaan.
- 2 rubbertjes.
Iemand enig idee waarvoor die dienen en als het nodig is, waar moet ik die plaatsen?
Ondertussen na het plaatsen van het bericht verder gaan proberen, volgens mij klopt het dat 1 rubbertje geplaatst moet worden onderaan tussen aansluiting Pistola en het opzetstuk om te HD slang in te stoppen? 1 rubbertje is dan reserve?
- Quick Release type 3.

Ik heb bij aankoop van mijn oude Foam Lance de aansluiting 'Lancia Nilfisk Connector - nieuwe type' besteld destijds, is dan de Quick Release type 3 als het ware de vervanger van de 'oude' aansluiting' of heb ik aan beide nog iets? Lijkt mij dat de QRT3 makkelijk in gebruik is dus de oude niet gebruikt gaat worden?

Bij de Pistola Corta zat buiten het spuitpistool ook enkele items.

- Opzetstukjes.
Die zijn mij duidelijk.
- Teflon tape lijkt het te zijn?
Iemand enig idee waarvoor het dient bij dit item en als het nodig is, waar moet ik het plaatsen?
- Het grote aansluiting opzetstuk.
Die is voor aan de onderkant van de spuitpistool te verbinden met de slang van de HD.

Verder nog 1 vraag waar ik al sinds mijn oude foam lance mee zat te stoeien:

Wanneer ik de oude Foam Lance aan mijn HD koppelde en nu mijn Pistola Corta aan de nieuwe Foam Lance koppel, dan zit het niet per se recht op elkaar. Het zit natuurlijk wel goed in elkaar maar de fles of Pistola zit zeg maar niet op 1 stand dat het ook echt vastklikt, je kunt dus bij wijze van de Foam Lance helemaal rond draaien. Is er een stand dat wanneer je de Foam Lance in de Pistola klikt, dan ook echt goed vast staat t.o.v. elkaar of zit er altijd die 'beweging' in?

Bedankt alvast voor jullie reactie/tijd om te helpen en een goed weekend! Morgen eindelijk weer eens de auto gaan wassen gezien het ideaal (lees: perfect?) weer gaat worden :grinning:
 
Laatst bewerkt:
De teflontape gebruik je om de aansluiting aan de pistola goed af te dichten, om het draad heen wikkelen en dan de slangkoppeling erop draaien. De quick release type 3 maak je aan de Lancia, ook met teflon ertussen zodat je deze net als de opzetstukken op je pistola kunt aansluiten. Die slang maak je idd vast aan de Lancia zodat het bolletje op het laagste punt in de beker terecht komt en zo altijd je foam mengel kan opzuigen en mee uit kunt spuiten. De rubbertjes durf ik niet te zeggen zonder foto’s aangezien ik zelf geen Lancia heb. Een telefoontje naar Carclean kan je dan wellicht het snelste antwoord opleveren ;)