• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kärcher HD-spuit i.c.m. Pistola Corta adviesvraag

@Evt, kijk bij je keuze ook naar de lengte en het type slang. Staal versterkte slangen hebben minder de neiging om op te krullen.
Verder herken ik je probleem. Ben ook aan het oriënteren naar een HD. Zelf neig ik nog een beetje naar de Ava omdat daar vaak al een kort spuitpistool bij zit en een fatsoenlijke slang. Met eventueel de Lancia 2.0 kit als aanvulling. Doet dan 1x pijn in de portemonnee maar dan hoop ik voor de aankomende 10+ jaar klaar te zijn.
Maar het duurt nog ff voordat ik jarig ben, dus kan nog ff rustig rondkijken.
 
Ik heb de Ava evolition P80. deze heb ik met een lancia want bij mijne werd toen nog een foam-cannon geleverd.
ik kan geen slecht woord zeggen over de Ava, evenals over de lancia,
hiervoor een karcher K4 gehad, en dat vond ik een vreselijk ding. alles voelde goedkoop en net niet degelijk.
 
@Evt, kijk bij je keuze ook naar de lengte en het type slang. Staal versterkte slangen hebben minder de neiging om op te krullen.
Verder herken ik je probleem. Ben ook aan het oriënteren naar een HD. Zelf neig ik nog een beetje naar de Ava omdat daar vaak al een kort spuitpistool bij zit en een fatsoenlijke slang. Met eventueel de Lancia 2.0 kit als aanvulling. Doet dan 1x pijn in de portemonnee maar dan hoop ik voor de aankomende 10+ jaar klaar te zijn.
Maar het duurt nog ff voordat ik jarig ben, dus kan nog ff rustig rondkijken.
En dan zou ik je toch adviseren eerst de foam cannon van AVA te proberen. Zoals ik al zei, bij mij werdt het premium cannon meegeleverd en die bevalt meer dan prima.
 
Ik zag dat de premium foam Cannon niet wordt geleverd bij de Ava Go die nu via de site verkrijgbaar is.
Ik zag elders dat de Ava easy p50 met 15 bar minder (130) te koop staat voor 100 euro minder dan via CC.
Ik ga nu twijfelen of die 15 bar die 100 euro waard is.
bedankt voor de snelle reacties en de waardevolle informatie met jullie ervaringen, ik ga mijn brein breken. Eerst een skivakantie en daarna kijken wat het gaat worden :)
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Ik heb deze set. Daar zit hij wel bij. Die limited set is ook mooi compleet, maar idd geen premium foam lans.
 
Ik heb zelf een Karcher K4 premium met haspel. Altijd gedoe met die slang...Sinds kort in het bezit van de lancia 2.0 en de pistola corta. Wat een verschil met die standaard foamgun van Karcher zelf!

MAAR, voor diegene die aanloopt tegen het krullen van de slang... ipv een dure nieuwe slang heeft Karcher zelf een anti twist tussenstuk te koop voor 3 tientjes. Die heb ik erbij gekocht en dat werkt prima en scheelt je weer een nieuwe slang. Met de juiste koppelstukken werkt het super icm je Monello gear. Verder erg te spreken over de Karcher. Alweer 6 jaar in bezit en loopt nog als een zonnetje.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo