• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Achterbumperbescherming reinigen

Kili65

Detailing trainee
19 mrt 2017
25
35
58
Ben in bezit van een Qashqai Parlemoer Wit. Heb onlangs een aluminium achterbumperbescherming (zie foto)erop gezet. Nu zie ik dat er vlekken opzitten die met wassen er niet geheel afgaan. Waarmee zou ik dit het beste kunnen schoonmaken? Het geheel is niet glad maar er zitten hele fijne ribbels in het aluminium over de gehele breedte.

bumper-protection-nissan-qashqai-KE620-HV000_jpg_ximg_l_full_m_smart.jpg
 
je gebruikt er niet veel van, dus ik zou de sample kopen:
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Professional_Polish_Sample_120ml_PB_PP4_103132
 
je gebruikt er niet veel van, dus ik zou de sample kopen:
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Professional_Polish_Sample_120ml_PB_PP4_103132
Ik heb dit weekend in het kader van black Friday wat producten aangeschaft o.a. Poorboys proffessional polish sample.
Het geeft echter geen goed resultaat. De vlekken gaan er gedeeltelijk vanaf maar je blijft het zien.
Iemand nog andere suggesties?
 
Een polijst middel of metal polish?
Waar kom je vandaan ? Misschien woon je in de buurt.
Dan mag je zo even langs komen en wat spul lenen. Anders moet je alles zelf aanschaffen.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Een polijst middel of metal polish?
Waar kom je vandaan ? Misschien woon je in de buurt.
Dan mag je zo even langs komen en wat spul lenen. Anders moet je alles zelf aanschaffen.
Ik was aan het denken om Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish - (140gr) eens te proberen, is ook niet erg duur.
Ik kom trouwens uit Maastricht.
 
Misschien ff goede foto maken met de vlekken en plak er een stukje tap bij, voor scherpstellen en je weet waar je moet kijken.
Pro polish heb ik goede ervaringen mee en mothers ook, maar als het bijv. een teervlek is, gaat dat allemaal niet werken en kun je beter een tar & glue remover pakken. Voordat je het weet heb je dan een hele verzameling...
 
Ik zou graag enkele duidelijke foto's van de vervuiling willen zien om beter mee te kunnen denken.
Hoe komen daar aan de achterzijde vlekken die lastig te verwijderen zijn vraag ik mij dat af. En ja, ik weet dat de achterzijde van een auto rijdend veel vuil aan trekt.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Door vervelende omstandigheden hier een tijdje niet op kunnen reageren.
Ik heb vandaag 3 foto's genomen. Vorige week nog met Poorboys polish gedaan maar vlekken komen rap terug en gaan ook niet helemaal weg.
De vlekken ontstaan o.a. door de vloeistof die de achteruitrijcamera periodiek besproeit!
IMG_20180212_105644.jpg IMG_20180212_105637.jpg IMG_20180212_105624.jpg
Ik wil het nu eens proberen metal polish van Mothers. Iemand anders nog suggesties? Ik hoor het graag.
 
Jup, lekker proberen met de Mag & Alu van Mothers. :D Vergeet niet om nadien de plaat ook weer wat te beschermen met bijv. een wax.

Nog een tip; De ruitenwisservloeistof kan ook flink agressief zijn. De boel moet immers schoon, maar het hoeft niet zó sterk. :p
 
Spijtig dat je vanwege vervelende omstandigheden niet eerder kon reageren. Ik hoop voor jou dat die omstandigheden nu genormaliseerd zijn.

Ik zou ook de agresieviteit van die vloeistof wat naar beneden bijstellen. Wat meer gewoon water erbij om het te verdunnen. Waarbij ik moet opmerken dat gewoon kraanwater vermoedelijk kalkvlekken achter zal laten na het drogen.

Daarnaast zou ik zeker het advies van Quantoxx opvolgen en het metaal na het reinigen vooral goed beschermen met een wax of een sealant. Ik zou ook voor de zekerheid zeker twee laagjes doen, omdat die ruitenreiniger vermoedelijk de beschermlaag zal aantasten.
 
Ik vraag me af of de vlekken geen kalkvlekken zijn, of mogelijk oppervlakkige beschadiging van de beschermstrip door zware voorwerpen. Zoals al aangegeven, een paar goede foto's zou helpen om een beter advies te geven.

Is er al geprobeerd om door middel van kleien de plekken weg te krijgen?
 
Uhm, ik heb je voorsteltopic er even bijgepakt. Ik lees dat je daar voornamelijk de auto’s schoonmaakte met alleen de HD.
Ik ben wel benieuwd waar je de auto mee wast cq gewassen hebt en of je deze na wassen ook afdroogt.
De strip lijkt nl wel wat op hoe mijn deurlijsten eruit zagen. Die waren indertijd aangetast door wasstraat/wasbox-zuren, opgedroogde kalk en zeelucht. Uiteindelijk met prof polish wel weer enigszins bij kunnen trekken.
 
@Cordoba: Kleien heb ik ook geprobeert gaat heel moeilijk omdat de strip heel licht geribbeld is. Er zitten geen beschadigingen op.
@Marcel1973: de auto is alleen met de hand gewassen en gedroogd. Heb het stappenplan meerdere malen gevolgd wat ik al eerder gepost had.
Ik heb inmiddels de Mag & Alu Polish van Mothers binnen. Zodra het weer het toelaat (regent nu) ga ik hiermee aan de slag. Het resultaat zal ik hier posten.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba