• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies 1990 Kawasaki Ninja

Simmke

Detailing guru
Tester of Bling
29 mrt 2016
423
153
Hoorn
Mijn zwager heeft van de week een Kawasaki Ninja uit 1990 overgenomen van mijn buurman. Deze staat voorlopig bij mij in de garage.

Wat me meteen opviel is dat deze onder de swirls zit, ondanks dat de buurman in zijn vrije tijd niets anders doet dan zijn motoren poetsen (toch maar eens kijken wat hij dan precies verkeerd doet...)

Mijn zwager vroeg mij of ik hem wil leren hoe hij de motor zelf goed kan verzorgen. Volgens mij bedoelt hij zelf alleen maar een waxje smeren, maar ik wil hem een goeie basis meegeven, eventueel zodat hij zelf de wax kan bijhouden en 1x per jaar de motor langs brengt voor een uitgebreidere beurt.

De motor is geheel in 2 kleuren uitgevoerd. Voor zover ik kon zien is al het zwarte gespoten en zijn alle rode delen daar overheen gestickerd.
Kan ik daar gewoon overheen polijsten met een hele lichte polish zoals finale? Waarmee polijst ik best het plastic windscherm? Kan dat ook met finale?

Is het op een motor sowieso verstandig/handiger om met de hand te polijsten, of is een 4" pad op de kleine DAP plate ook goed te doen?

Zoals op de foto's te zien is staat de motor nu onder een dun goedkoop hoesje, dat is volgens mij vragen om swirls...
De meest opvallende swirls en krasjes zitten op de tank, door een magnetische tanktas die op de motor zat en ook weer gebruikt zal worden.

Kan ik dan misschien beter de opvallendste swirls en krassen weg polijsten en vervolgens black hole smeren onder de collinite 845? Dan maar wat vaker waxen ipv veel tijd en energie steken in alles strak maken, om vervolgens de motor weer onder de hoes en tanktas te zien verdwijnen?

Laatste vraag: zal ik op de metalen delen in de buurt van het achterwiel ook collinite 845 gebruiken, of beter wheel sealant kiezen hiervoor ivm warmte? Wat gebruik je voor de uitlaat?

Alvast bedankt!

Verslagje met foto's krijgen jullie uiteraard als de motor klaar is ;)
cde5ccbe39754f3b3d54e7a9d20f11c0.jpg
285c351df06d30d18bb7cef8885f776c.jpg
fe8b25f853cba9ada5edbee2b091312f.jpg
da3d96c38756baa7de8f9f827ea666bc.jpg
 
Zo’n tanktas is DE swirl en krassen maker bij uitstek natuurlijk. Vuil kruipt overal tussen en de naden van de tas schuren dit vuil lekker over de lak. Ik zou idd met Finale beginnen en dan kijken wat het je brengt.
Waxje kan nooit kwaad, en ik zou liever wheel sealant gebruiken dan 845.
Blackhole en een waxje is prima, een motor heeft minder te lijden omdat deze vaak binnen staat, een auto vaak een groot deel van zijn leven buiten.
 
Ik zou de zoekfunctie even proberen. Er zijn niet veel motoren-topics, dus je zou snel kunnen vinden wat je zoekt. ;)

al het zwarte gespoten en zijn alle rode delen daar overheen gestickerd.
Kan ik daar gewoon overheen polijsten met een hele lichte polish zoals finale?
In mijn ervaring zijn dit stickers van goede kwaliteit en deze kan je inderdaad met beleid licht polijsten. (indien nodig)

Waarmee polijst ik best het plastic windscherm? Kan dat ook met finale?
Dit heb ik inderdaad vaker gedaan met Finale of een andere finishing polijstmiddel, maar je hebt er ook specifieke producten voor.

Is het op een motor sowieso verstandig/handiger om met de hand te polijsten, of is een 4" pad op de kleine DAP plate ook goed te doen?
Wat is verstandiger? :D Het is maar wat je zelf wilt.

Kan ik dan misschien beter de opvallendste swirls en krassen weg polijsten en vervolgens black hole smeren onder de collinite 845?
Ook dit is een keuze. Wil je dingen verdoezelen of echt verwijderen.

zal ik op de metalen delen in de buurt van het achterwiel ook collinite 845 gebruiken, of beter wheel sealant kiezen hiervoor ivm warmte? Wat gebruik je voor de uitlaat?

845 zal prima werken voor zover mogelijk.