Mijn zwager heeft van de week een Kawasaki Ninja uit 1990 overgenomen van mijn buurman. Deze staat voorlopig bij mij in de garage.
Wat me meteen opviel is dat deze onder de swirls zit, ondanks dat de buurman in zijn vrije tijd niets anders doet dan zijn motoren poetsen (toch maar eens kijken wat hij dan precies verkeerd doet...)
Mijn zwager vroeg mij of ik hem wil leren hoe hij de motor zelf goed kan verzorgen. Volgens mij bedoelt hij zelf alleen maar een waxje smeren, maar ik wil hem een goeie basis meegeven, eventueel zodat hij zelf de wax kan bijhouden en 1x per jaar de motor langs brengt voor een uitgebreidere beurt.
De motor is geheel in 2 kleuren uitgevoerd. Voor zover ik kon zien is al het zwarte gespoten en zijn alle rode delen daar overheen gestickerd.
Kan ik daar gewoon overheen polijsten met een hele lichte polish zoals finale? Waarmee polijst ik best het plastic windscherm? Kan dat ook met finale?
Is het op een motor sowieso verstandig/handiger om met de hand te polijsten, of is een 4" pad op de kleine DAP plate ook goed te doen?
Zoals op de foto's te zien is staat de motor nu onder een dun goedkoop hoesje, dat is volgens mij vragen om swirls...
De meest opvallende swirls en krasjes zitten op de tank, door een magnetische tanktas die op de motor zat en ook weer gebruikt zal worden.
Kan ik dan misschien beter de opvallendste swirls en krassen weg polijsten en vervolgens black hole smeren onder de collinite 845? Dan maar wat vaker waxen ipv veel tijd en energie steken in alles strak maken, om vervolgens de motor weer onder de hoes en tanktas te zien verdwijnen?
Laatste vraag: zal ik op de metalen delen in de buurt van het achterwiel ook collinite 845 gebruiken, of beter wheel sealant kiezen hiervoor ivm warmte? Wat gebruik je voor de uitlaat?
Alvast bedankt!
Verslagje met foto's krijgen jullie uiteraard als de motor klaar is
Wat me meteen opviel is dat deze onder de swirls zit, ondanks dat de buurman in zijn vrije tijd niets anders doet dan zijn motoren poetsen (toch maar eens kijken wat hij dan precies verkeerd doet...)
Mijn zwager vroeg mij of ik hem wil leren hoe hij de motor zelf goed kan verzorgen. Volgens mij bedoelt hij zelf alleen maar een waxje smeren, maar ik wil hem een goeie basis meegeven, eventueel zodat hij zelf de wax kan bijhouden en 1x per jaar de motor langs brengt voor een uitgebreidere beurt.
De motor is geheel in 2 kleuren uitgevoerd. Voor zover ik kon zien is al het zwarte gespoten en zijn alle rode delen daar overheen gestickerd.
Kan ik daar gewoon overheen polijsten met een hele lichte polish zoals finale? Waarmee polijst ik best het plastic windscherm? Kan dat ook met finale?
Is het op een motor sowieso verstandig/handiger om met de hand te polijsten, of is een 4" pad op de kleine DAP plate ook goed te doen?
Zoals op de foto's te zien is staat de motor nu onder een dun goedkoop hoesje, dat is volgens mij vragen om swirls...
De meest opvallende swirls en krasjes zitten op de tank, door een magnetische tanktas die op de motor zat en ook weer gebruikt zal worden.
Kan ik dan misschien beter de opvallendste swirls en krassen weg polijsten en vervolgens black hole smeren onder de collinite 845? Dan maar wat vaker waxen ipv veel tijd en energie steken in alles strak maken, om vervolgens de motor weer onder de hoes en tanktas te zien verdwijnen?
Laatste vraag: zal ik op de metalen delen in de buurt van het achterwiel ook collinite 845 gebruiken, of beter wheel sealant kiezen hiervoor ivm warmte? Wat gebruik je voor de uitlaat?
Alvast bedankt!
Verslagje met foto's krijgen jullie uiteraard als de motor klaar is