• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies Aanslag boot

Lennart

Detailing rookie
30 jun 2010
15
0
Heren,

Ik heb zelf een Fletcher 17ft Polyester boot
Er zit een soort witte aanslag op me rode gelcoat die er niet af wil of ik doe wat verkeerd.
Vorige jaar al aan het poetsen geweest met Meguiars High Polish Marine
Ook wil ik graag me rvs op poetsen en aluminium

Welke producten heb ik hier voor nodig om me boot weer netjes wit te krijgen en rood natuurlijk en me RVS/Aluminium weer netjes te krijgen

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je vorig jaar met de hand of machinaal gepoetst?
Gelcoat schijnt namelijk super hard te zijn, waar je om resultaat te halen zelfs machinaal vaak naar de zwaarste combi moet gaan.
Voor het aluminium lekker mothers polish gebruiken, ik weet niet of je deze ook op rvs kan gebruiken (kwestie van een klein stukje proberen om een onopvallende plek)

De lak lijkt geoxideerd te zijn. Zoals je dat ook wel ziet op rode of gele lakken van auto's. In dat geval is polijsten noodzakelijk mocht je de originele kleur terug willen krijgen.

Lijkt mij gewone verwering. Zeil tegenaan gehad ? dan kan het deels van de weekmakers uit het zeil zijn
Wederom polijsten en daarna beschermen anders heb je volgend jaar weer dit beeld
Vooral ook voor het stallen een goede (hybide) wax op zetten
In de zomer is een sealant waarschijnlijk wat handiger

Ik heb stukje geprobeerd met de hand met Ultimate Compound is ziet er weer keurig uit! nou vraag ik me eigen af welke pad ik het beste kan gebruiken op me DAP500?

Het echte resultaat kan je pas zien nadat je ontvet hebt
De olie uit de UC trekt deels in de Gelcoat ...

Doorsnee Gelcoat is vrij hard en een DAP500 is niet zo sterk
Testspot maken is het handigst

Deze is helaas niet meer voorradig messchien een alternatief? Er zit ook veel vliegstront en instecten op kan ik ook gewoon klei gebruiken op de poly?

Het is inderdaad erg belangrijk om te ontvetten, het ziet er al gauw goed uit. Wanneer je de boel ontvet na 1 pass zal je zien dat het nog niet helemaal weg is.