• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies betreft sealant / wax nieuwe Peugeot 508 parelmoer wit

willem81

Detailing rookie
10 feb 2013
5
0
Hoi allemaal!

Sinds een week of twee heb ik mijn parelmoer witte Peugeot 508 voor de deur staan. Mooie lak, maar nadat ik hem in twee weken al 3 keer heb gewassen maar een Meguiars New car kit gekocht. Zoals altijd natuurlijk niet gehinderd door enige voorkennis... Dus vandaag even wat meer gelezen, maar voor een beginner is het allemaal nog wat lastig :).

Het doel is simpel: dat ik wat minder vaak de wasstraat in hoef en met een keer afspoelen en om de zoveel tijd waxen klaar ben. Uiteraard met behoud van de glans etc. etc.

Nu heb ik dus de Meguiars new car kit:
- Wash & Wax
- Liquid wax
- Tire gel.

Verder heb ik vandaag besteld:
- Wolfgang - Deep Gloss Paint Sealant 3.0
- Auto Finesse - Rejuvenate Pre Wax Cleanser - 250ml

Nu is mijn idee als volgt:
1. Auto wassen (zand en zout er af)
2. Auto Finesse pre-wax cleaner
3. Wolfgang Sealant er over
4. Liquid Qax Meguiars

vervolgens na een tijdje weer wassen met Meguiars Was & Wax en Liquid Wax (er vanuitgaande dat de sealant blijft zitten)

Is dit zinnig? Of ben ik nu producten aan het combineren die niet bij elkaar passen? Ik heb werkelijk geen idee :)

Bedankt voor de tips alvast. Heb heel veel zin om hem te gaan wassen van de week
 
Misschien nog een kleisetje erbij voor een goede reiniging na het wassen? Het wassen met twee emmers, goede washmit enz. Wasstraat beter niet doen!
 
Bedankt voor de reactie!

Wassen met twee emmers heb ik al meer gelezen. Wat houdt dat precies in (behalve dat ik twee emmers nodig heb :)) ? 1 schoon water 1 vies water neem ik aan?

Welke washmit zou je aanbevelen ?

groet, Willem.
 
Ik ben erg fan van de monello washmit.

Misschien is het handig om eens eerst dit topic te lezen? https://forum.Carclean.com/cc_postst5867/Volledig-exterieur-stappenplan-handmatig.aspx
 
Kijk hier eens voor een goede uitleg;

How to wassen

Zelf vind ik de washmitt van Monello erg fijn, maar er zijn ook vast genoeg andere goede. Vergeet ook een goede droogdoek niet. Het zou zonde zijn om je nieuwe lak met alle goede bedoelingen van verse swirls (waskrassen) te voorzien.

Met de Wolfgang en Auto finesse heb ik geen ervaring. Er is hier vast wel iemand die weet of ze na elkaar kunnen.
 
A.F. Rejuvenate en Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant kan prima volgens mij.
Ben er alleen niet zeker van of de Golfclass Liquid wax cleaners in zich heeft of niet.
Als dit namelijk wel het geval is,zal de Goldclass bij elke applicatie een klein beetje van de onderlaag weghalen...
 
Bedankt voor de snelle reacties. Die topics heb ik veel aan!

Hoe zou ik er achter kunnen komen of de liquid qax een laagje er af haalt? Wat moeer dan in zitten ? Ik zie zo snel niks op de verpakking.
 
Hé Willem heb jij je wel voorgesteld?????
Zo te lezen een beginner maar dat geeft niets.
Mijn advies lezen lezen lezen en nog eens lezen 8d
Kom je al heel veel te weten, heb je dan nog vragen niet twijfelen gewoon doen.
Succes, Mausrock.
 
Zou de Meg's Liquid lekker laten voor wat het is .... reden: de dgps heeft meer dan genoeg standtijd / beading / sheeting / glans,
en in mijn ogen ga je 'm dan toppen met een 'inferieure' welk ook niet voor de super-beading zorgt ( als zijnde kersje op de taart effect )
 
+1 met MK-US. Mocht je de DGPS willen toppen, doe het dan met nog een laagje DGPS :). De Meg's Liquid Wax had ik bij de vorige CC-detail dag een sample van meegekregen en hij verwerkt heel makkelijk. Maar de standtijd viel me best tegen.
 
willem81;315759 zei:
Welke washmit zou je aanbevelen ?

Deze ? :weetniet
006-2.jpg

Heb deze al meer dan een jaar in gebruik en ziet er nog altijd als nieuw uit , zo hang ik deze op om te drogen :
1609038.jpg


Na gebruik oprollen en uitknijpen met het netje aan de buitenzijde , droogschudden aan je hand (zoals een hond doet) en ophangen zoals op de foto .

Voor de vuilere delen (onderaan) neem ik een mf-handschoen .
 
Nogmaals bedankt allemaal. Heb me inmiddels nog verder ingelezen en het plan is nu als volgt:

1. Inschuimen met snowfoam
2. Auto wassen met twee emmers en de mitt uit de new car kit van meguiars en meguiars shampoo
3. Kleien (horizontale vlakken)
4. Rejuvenate pre wac cleaner
5. Wolfgang sealant (eventueel 2x)
 
Waarom alleen de horizontale delen kleien? Gewoon héél de auto doen.

Let wel op dat de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant na het afnemen, minimaal 12 uur droog moet staan, dus niet buiten in de regen of bij een te hoge luchtvochtigheid voor een optimale hechting aan het oppervlak.

4. Once the vehicle is covered, wait 30-45 minutes before buffing off the sealant. Use a microfiber towel or a microfiber bonnet on your polisher.

5. This product is moisture-sensitive. In order to achieve a slick, durable finish, Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant must cure for at least 12 hours before being exposed to moisture. Do not apply sealant before dusk because dew will interfere with the adhesion to the paint. Park your vehicle in a garage or under a shelter while it is curing, if possible.
 
Waarom alleen de horizontale delen kleien? Gewoon héél de auto doen.

Mee eens. Als je toch bezig bent gaat dat in een moeite door. Het is zonde van je inspanningen daarna als de basis niet optimaal is.
 
Nogmaals bedankt voor alle tips. Het is echt bling bling!! Haha. Na en weekje toch weer wat zand er op. Wat raden jullie aan icm de sealant? Hoge druk afspoelen? Of toch weer wassen met de mcguiar shampoo of foam?
 
willem81;318460 zei:
Het is echt bling bling! Haha. Na en weekje toch weer wat zand er op. Wat raden jullie aan

Gewoon door de wasstraat jagen (ben je lekker snel klaar) :D

foamen
afspoelen/afspuiten
velgen
wassen 2 EM
spoelen
drogen icm een detailerspray
bandjes netjes zwart
.......en tenslotte :

een foto posten ::cool:
 
+1 voor de Merino Wool Washmitt van C-Quartz :heart_eyes:

Lijkt prijzig voor een washandschoen, maar als je er één keer mee aan de slag bent geweest wil je gewoon niets anders meer. En het onderhoud zoals gsm het uitlegt is echt niet zo moeilijk als het lijkt. Ik was de mijne zelfs om de paar wasbeurten in de wasmachine. Programma wol 30°C met een heel klein beetje delicaat wolwasmiddel en zonder zwieren.