Ik heb zelfs al een bijnaam zie ik haha
Over de hardheid van van BC kan ik niks vinden, hem me rot gezocht.
Zelfs in Dropbox waar alles instaat kan ik niks vinden, enige wat ik heb weten te achterhalen is dat als je het in samenwerking met Si3d doet het een hardheid kan krijgen van 9h.
De MOHS heeft van zichzelf al een hardheid van 9h, en heeft ook volgens mij een langere standtijd dan de SI3d zelf.
Over de BC heb ik al een keer gereviewed:
Deze BC heeft van zichzelf geen waterafstotende werking, deze is meer voor de krasbestendigheid.
Hij kan met zowel een coating of een wax getopped worden. Het aanbrengen gaat precies hetzelfde als de SI3d, alleen het verschil is dat bij de BC je niet maximaal 10 druppels hoeft aan te houden wat bij de SI3d wel moet.
Als je bij de Si3d teveel gebruikt ben je al snel ellebogen werk aan het doen om het uberhaupt eraf te verdelen.
Bij de BC is dit niet het geval, ik heb 1 laag aangebracht op deze auto en heb nog 10 ml over.
Je ziet de BC vervliegen zodra deze op de lak zit, zodra dat begint moet je hem afnemen ( meestal na 1 0 a 15 sec )
Het afnemen is echt makkelijk en het aanbrengen ook.
Je kunt hierna alleen niet gelijk gaan toppen, er moet minimaal 1 uur tussen ziten voordat je dat gaat doen.
De BC heeft een standtijd van ongeveer 45.000 - 65.000 km
Of dan dus MOHS beter is, ik denk dat dit gebruikers afhankelijk is.
Ik vind de SI3d gewoon prettig werken en goede eigenschappen hebben, voor een ander is dit weer een andere soort coating.
Dat BC behoudt met polijsten, ik heb het zelf niet echt kunnen ervaren.
Op mijn eigen auto zat een laag BC en twee lagen SI3d.
IK heb mijn visstick dit jaar nog gepolijst maar kon erna niet merken dat er nog BC opzat.
Het is ook moeilijk om te testen omdat het geen beading/sheeting heeft, weet niet of dit met een lakdikte meter kan.....
@fiatstilofanatic als jij de MOHS wilt gebruiken is het ook prima, is voor mij ook weer een nieuwe ervaring met een ander product.