• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd dap of rupes

Mario88

Detailing rookie
4 jun 2017
8
15
36
Nieuwegein
Hallo.

Ik wil mezelf een polijstmachine cadeau doen.
Dit omdat ik met het handje wel aardig zat ben. En verre van goed resultaat behaal.

Ik zit te twijfelen tussen de dap900v3 of de rupes lhr15.

Ik wil er motoren mee doen maar ook auto's.

Welke zouden jullie mij kunnen adviseren en waarom?

Heb zelf helemaal geen ervaring mat machinaal polijsten, dus is allemaal nieuw voor mij.. daarom jullie advies gevraagd welke ik het beste kan pakken.

Mvg. Mario

Staar je niet blind op een Rupes 15.

Het is zeker een mooie machine, maar uit mijn ervaring niet de machine als je er maar 1 aanschaft.

Zeker op jouw auto ga je het niet alleen met een 15 redden. Er zitten verschrikkelijk veel vouwen, bollingen en lijnen in de nieuwere generaties bmw, en je zal merken dat je door de 15mm uitslag en de grotere pads niet lekker al het plaatwerk kan pakken.

Zelfs op een F10 doe ik 45% met de Rupes mini. Gewoon om die reden. En dan heb ik het nog niet eens over bumpers en dergelijk.

Dus ik zal zeker goed nadenken hoeveel je een machine wil gebruiken. En als dat alleen voor je BMW is heb je aan een DAP900 meer dan zat. Vooral omdat je bij de DAP ook nog eens de steunplaat kan wisselen.

Mensen praten hier over meer correctie maar dat valt ook wel mee hoor!

Een Range Rover is een betere auto dan een VW Polo. Maar als je een auto alleen nodig heb om je zoontje naar zijn school dat gelegen is aan een smalle straat te brengen... is een Polo misschien meer op z'n plek.

Uitaard heb ik heel wat gelezen hier op het forum.. maar ik kom er zelf niet echt uit.

Dit omdat ik ook de motoren wil doen hier,
En ik dus ook kleinere oppervlaktes heb.

Maar wil er ook de auto's mee doen hier voor de deur.

Wil overigens maar 1 machine aanschaffen.

Met welke zou ik dan het beste uit de voeten komen?

Of als jullie een andere machine adviseren hoor ik dat ook graag.

Wanneer je ook motoren wil doen is een Rupes 15 niet handig hoor.
Ik heb een Rupes Mini, Duetto en 21 en een Shinemate mini rotary, alleen met elk hun eigen doel.
Voor motoren ben ik nooit anders gegaan dan de Rupes Mini en Shinemate.

Als je maar 1 apparaat wil kopen is de Dap dus de enige oplossing ivm wisselbare backingplate zodat je ook een kleine pad kan gebruiken.

Ik hoop dat hiermee je dilemma is opgelost.

• Leuk
Reacties: m@rio