• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd: low budget machine voor glaze en wax

Ja en nee: Jee

Nee: met een zachte pad (zonder cutting factor) zoals Monello rood of zwart breng je geen zichtbare schade toe. Onderschat niet hoe olierijk een wax is en dus hoeveel smering die al geeft! Echt droog draaien is dus niet gauw aan de orde.

Ja: microscopisch gezien zullen er altijd krassen veroorzaakt worden bij welk contact dan ook, alleen zie je die niet. Op een zachte, zwarte lak tonen micro-krasjes eerder (zoals op "pianozwarte" raamstijlen), maar met een waxpad en al een beetje olierijk product is de kans klein dat je die gaat zien. Het uitvegen met een doek is daar een veel kritischere stap bijvoorbeeld!
 
Ik moest even terughalen waar ik het gezien had, maar kijk hieronder eens vanaf 10:56. Deze man heeft in mijn ogen een enorm hoge standaard en levert daardoor ook uitzonderlijk werk af.

Maar hij toont hierin wel aan hoe eenvoudig je een "kras" kunt maken. Met een ongetraind oog ga je dit niet zien en 95% ziet het sowieso niet al staat die in de zon, maar het is puur even ter lering en vermaak o_O