• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd, nieuwe wax voor mijn showauto.

richard.tins

Detailing trainee
23 okt 2017
13
45
Aangezien mijn waxaddict niet meer goed was, ben ik dus op zoek naar een nieuwe wax voor mijn 206 (showwagen).
Ik heb mijn wagen gekleid, gepolijst met monello finale en nu zoek ik dus een mooie glans wax die niet met een week weg is.

Heb de waxaddict (showwax)niet goed kunnen testen omdat deze vanaf het begin al erg zacht was en heb nu echt geen idee welke ik nu moet gaan gebruiken.

Ik heb voor het gemak maar ff een foto van mijn wagen erbij gezet zodat jullie de kleur kunnen zien.

Gr

Richard
1520fb0807fb905b5664ebfa56356dd1.jpg
a4739a1600b6254a8798d84250106a41.jpg


[MOD]https://forum.carclean.com/threads/spelling-me-versus-mijn.6747/[/MOD]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is dat niet omdat een show-wax bomvol oliën zit en nazweet?
Zelf een prof detailer vond de wax raar, ik moest hem in de koelkast zette om te kijken of de wax steviger werd, wat dus niet t geval is

Als ik ervaringen lees over de candygloss, past dat precies met wat ik zoek, maar nu ik deze ervaring heb (zo zacht als margarine en een vette waas) twijfel ik of ik wel een nieuwe moet proberen
 
Candygloss in de koelkast zetten zodat het harder wordt.
Het is juist een opgeklopte wax, lijkt wel slagroom. Als ik je verhaal zo lees denk ik dat er met de wax niets mis is.

Heel dun aanbrengen en wat @Quantoxx zegt, misschien een waas? Ff moet doekje nalopen.
 
Ik heb nog ff wat plaatjes gezocht, via Google Afbeeldingen (en geen toestemming voor gebruik gevraagd).
Dit is de Candygloss en whipped Candygloss.
bd2cbabbdb9d0ca230d4fc08b1ccb7ae.jpg
95aa07564b7cbf6c7b89b813996c9bc0.jpg


En voor de geur kun je evt langskomen, heb de candygloss hier wel staan.
 
Jouw CandyGloss is niks mis mee. Dun aanbrengen, niet te lang wachten met afnemen en heel veel doeken gebruiken. Die waas komt omdat de doeken vol raken met de wax tijdens afnemen en daardoor verplaats je de wax alleen maar ipv af te nemen.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
+1 @Istnogferarie helaas zie je dit soort “snelle taal” steeds meer.
Ik ben gestopt er zelf iets van te zeggen (kost mij teveel tijd) maar ben blij dat er meerdere mensen zijn die er een puntje van aandacht voor vragen.
Iedereen kan een typfoutje maken en niet iedereen is even goed in taal (ik ook niet hoor) maar deze vorm van verloedering vind ik gewoon onnodig.
 
Oh oh! Die heb ik van @Jansen geleerd! :p ... ''Dat huis is even groot ALS die van mij, maar groter DAN die van jou''

Of... ''Me huis is net zon kleur als me auto, maar jouw schuur is net zo klein als me broekzak'' :p
Of... ''Klopt! Dat heb ik ook wel is gedaan'' ... ''eens''
 
  • Leuk
Reactions: mdlange en Jansen
Ik heb nog ff wat plaatjes gezocht, via Google Afbeeldingen (en geen toestemming voor gebruik gevraagd).
Dit is de Candygloss en whipped Candygloss.
Bekijk bijlage 105597Bekijk bijlage 105598

En voor de geur kun je evt langskomen, heb de candygloss hier wel staan.
Toen ik de candygloss kocht, had deze een bubblegum achtige geur, nu ruikt de wax "muf" dus ik denk dat de wax te warm heeft gestaan en t einde van de wax is,
 
Jouw CandyGloss is niks mis mee. Dun aanbrengen, niet te lang wachten met afnemen en heel veel doeken gebruiken. Die waas komt omdat de doeken vol raken met de wax tijdens afnemen en daardoor verplaats je de wax alleen maar ipv af te nemen.
Ok dat van de doeken had ik niet over nagedacht en op zich logisch


De vraag was dus ook in me eerste post, of een nieuwe candygloss of een vergelijkbare wax

Zoals ik uit alle reacties op kan maken, is dat mijn verwerking van de wax t probleem is ipv dat de wax slecht was??

Zoveel zat er niet meer in en moest toch een nieuwe kopen, dus vandaar mijn vraag
 
Je mag ook een keer naar Gouda komen fietsen, kun je wat wax-jes proberen voordat je een hele pot gaat kopen.
Een maat van me woon hier in de buurt, ik ga even kijken of hij ze heeft staan

Me wagen staat nu ook in de garage voor de winter dus verre afstanden gaat hem niet worden