• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

advies gevraagd: snel bestickering verwijderen van ziekenwagen

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Beste medeforummers:

even jullie advies gevraagd: Onze plaatselijke Rode Kruisafdeling heeft zonet een tweede ziekenwagen aangeschaft. Voor we deze in gebruik mogen nemen moet deze volledig herspoten worden.
Hij is momenteel nog geel maar moet volgens de regels wit gespoten worden.
Om kosten te besparen heeft het spuitbedrijf gevraagd deze volledig te ontdoen van alle bestickering.
Weten jullie een manier om dit snel te klaren...hij moet volgende week zaterdag al klaar staan =-o
Ik vermoed dat ik dit moet aanpakken met een haardroger ?

Hierbij zie je hoe hij er momenteel bij staat (let niet op de vuile wielen...die reinig ik later wel.):

ziekenwagen%20Ford.webp

Bedankt voor jullie tips :love

Met een fohn, en de sticker zo plat mogeljk over het plaatwerk heen trekken. Dus niet haaks op het plaatwerk, maar juist nog 90 graden verder.

Met een fohn (niet te dichtbij) en dan net zo lang trekken dat de stickers soepel van de lak glijden ! Zie topic https://forum.Carclean.com/cc_postst8443/Lada-Niva-4x4-MY2008.aspx

Met een behangstomer, sticker onder een hoek van 90 Gr. Van de auto aftrekken, dan blijft er het minste aan lijm achter.

De reflecterende stickers zijn metaalhoudend, deze zijn nagenoeg alleen met de caramelschijf zoals Bart aangeeft te verwijderen........zorg voor bescherming van ogen en oren svp

veiligheid eerst :!

Allereerst bedankt iedereen voor de reacties :love
Ik zal proberen om hier in de buurt een caramelschijf te vinden. Er is hier een zaak in de buurt die materiaal verkopen voor spuiterijen en garages (AUTOVAK); vermoedelijk hebben ze dat daar wel.
Ik zal er dan ineens van gebruik maken om een show-offje te maken met wat foto's. Terwijl de anderen met de föhn (haardroger voor de Belgen) werken, kan ik dan aan de slag met de boormachine + caramelschijf. (met veiligheidsbril en handschoenen uiteraard)
Ik ben benieuwd ;-)
Ps : m'n oren hoef ik niet meer te beschermen....ik ben volledig doof ;-)

Kan iemand mij een link sturen, met een "How to" of demo filmpje over caramelschijven. Ik kan er niets over terugvinden op het internet. Ik heb er nog nooit mee gewerkt en ben benieuwd naar de werking ervan.

danny zei:
Kan iemand mij een link sturen, met een "How to" of demo filmpje over caramelschijven. Ik kan er niets over terugvinden op het internet. Ik heb er nog nooit mee gewerkt en ben benieuwd naar de werking ervan.

ik vermoed dat de schijf die men hier gebruikt zo'n caramelschijf is.....klik

caramelschijf werkt prima bij kleine stickers en letters.
grote vlakken zijn gemakkelijker te verwijderen na verwarmen met haardroger, stomer, of verfbrander (elektrisch).

de caramelschijf niet gebruiken bij stickers op polyester/kunststof, je gaat door de lak.

HaroldV zei:
caramelschijf werkt prima bij kleine stickers en letters.
grote vlakken zijn gemakkelijker te verwijderen na verwarmen met haardroger, stomer, of verfbrander (elektrisch).

de caramelschijf niet gebruiken bij stickers op polyester/kunststof, je gaat door de lak.

bedankt Harold....oppassen dus met de schijf :ja

Zoals reeds aangehaald met de haardroger opwarmen en beginnen "peuteren" en de stickerlaag haaks wegtrekken van het koetswerk.
De haardroger niet te dicht houden omdat je hem anders oververhit.
Lijmresten verwijderen met "oude" doeken icm wasbenzine.
Wel opletten bij de wasbenzine!
Niet combineren(samen gebruiken)met de haardroger:-"

Inderdaad zoals aangegeven, de sticker goed verwarmen (liefst met een verf stripper, gaat het snelst) en zo plat mogelijk lostrekken. Het is handig om de gehele sticker van te voren alvast op te warmen met de fohn of een bouwlamp oid. Het is een beetje oefenen hoe warm de sticker precies moet worden, Te koud en de sticker breekt steeds, te warm en de lijmresten van de sticker blijven op de auto zitten.

Lijm verwijderen gaat het beste met Tardis van Autosmart. Als er echt dikke plakken lijm achterblijven kan je deze het beste natsprayen met tardis, even in laten werken en daarna met een plastik schrapper eraf schrapen. Ook lijmresten verwijderen gaat makkelijk met een caramelschijf.

Mocht je toch voor de caramelschijf gaan...

Ik heb een webshop gevonden waar je ze kan kopen.
http://www.nonpaints.com/contents/nl/d400.html

Prijs valt me opzich nog mee..