• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd voor nieuwe auto

frankr

Detailing rookie
22 feb 2011
4
0
Hallo allemaal,
ik heb een nieuwe witte auto (2 weken) die bij de dealer geen behandeling heeft gehad. Ik ben een leek op poetsgebied, maar ik hoor heel veel over een kostbare waxoyl behandeling. Nu was ik van plan om een setje waxoyl 100 plus en prelclean te kopen (€ 25,-) en zelf de auto te behandelen. Tot ik dus even verder keek en op dit forum terechtkwam. Ik zag hier een topic waarin waxoyl getest wordt tegen poorboy exp, en ik merk dat waxoyl hier niet zo populair is. Nou ben ik niet zo'n hele grote poetser, en ik wist niet dat er zoveel verschillende producten waren. Door hier een beetje rond te kijken wordt ik echter wel steeds enthousiaster!

Waar het mij om te beginnen om gaat is dus een sealant die makkelijk aan te brengen is en lang blijft zitten. Als het weer wat beter wordt ga ik dan wat uitgebreider aan de gang. Is Reload spray sealant evt. een alternatief, waar ik de winter mee door kom, of beter iets anders? en hoe breng ik het het beste aan? (of toch maar de waxoyl$$)

Ik merk dat hier veel liefhebbers en kenners zitten, dus jullie advies wordt zeer gewaardeerd.

Alvast bedankt, Frank

waxoyl !!!!!! ga je mond spoelen:lol

als ik je verhaal zo lees wil je bescherming maar ook niet te veel poetswerk (komt vanzelf)

zelf ben ik erg tevreden over poorboy exp ,simpel dun op te brengen 30 a 60 minuten in laten trekken en klaar.

en ook ik poets niet te veel

Als je toch iets wilt hebben om mee te beginnen voordat je je in de hele detail werled stort is Reload inderdaad een goede optie.

Ik zou eens kijken voor een leuk was setje, 2 emmers, een goede was handschoen, droogdoek en kwaliteits shampoo.
Dan een paar microvezel doeken en een flesje reload en je kan even vooruit.

Reload spray je op de lak en wrijft het over een bepaald stuk uit tot je niets meer ziet. Het wrijven doe je dan met de microvezel doeken.

Bedankt voor jullie tips. :-)^
Ik heb net de reload besteld samen met meguiars gold class car wash en een dodo juice basics of bling wash pad. Nou maar hopen dat de temperatuur omhoog gaat en t droog blijft.

droogdoek of watermagneet is ook erg handig.
een zeem hoort in het rijtje van de waxoyl's terecht! en hoort dan ook niet meer thuis in het assortiment van een detailer.

je hebt in ieder geval al goede producten in handen nu.

succes en veel plezier
ps vrijdag word het mooi weer :jippie

Ik zie dat je al besteld hebt, maar de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant was ook een goede optie geweest :cool de Poorboys is wel gunstiger in aanschaf, ook niet onbelangrijk :-b

de wolfgang deep gloss paint sealant is zeker een beer. maar moet 12uur droog staan na aanbrengen.

dat is het enige nadeel :)
de poorboys is ook top.

Nog even een vraag:
Moet ik de (zwarte) kunststof delen en de striping nog afplakken voor ik met de reload spray aan de gang ga, of kan dat geen kwaad?

Groeten, Frank

edit:
Ik zie dat m'n bestelling verstuurd is, dus misschien dit weekend al aan de gang. Ik krijg er ook nog een cobra microfiber towel bij, klasse! :-)^

Nope, gewoon meenemen, werkt perfect. Geeft de trims (zwarte plastiek) een mooie natuurlijke look.

succes frank! en we willen foto's ]d~^

over de trims, reload bevat geen "cleaners" of andere schurende middelen, zoals het hedendaags assortiment van turtle wax.
daarom kan reload geen kwaad op je trims, en zoals BK zegt, kun je ze blijkbaar meenemen :D. ik ga het zelf ook proberen, want dat wist ik niet.

Gisteren kwam m'n bestelling binnen, en vandaag gelijk aan de slag gegaan. Gewassen, gedroogd, maar ik ben met de Reload niet verder gekomen dan de voorkant. Het begon te hard te regenen.
De rest moet maar wachten tot het beter weer is...

auto.webp