Mijn ervaringen met dealers is in 10/10 gevallen iets wat je als detailer simpelweg niet wil. Ik heb bij een aantal poetsbedrijven gewerkt en allemaal waren ze in essentie hetzelfde. ''Snel werken, relatief simpele producten en deze ook niet goed verwerken''
Een voorbeeld: Wax werd met een spons aangebracht. Denk hierbij aan een likkie wax op de spons, met lange halen over een paneel en zeker niet eens alles netjes raken, de hele auto zo doen en bij het afnemen verdeelde je de wax nog wel wat beter over de lak. Klaar!
Dit was bij alle bedrijven ''snel, snel'' bij nieuwe auto's, nadat de auto gewassen was met het plastic nog op alle delen.
Of er gepolijst gaat worden ligt aan de manier waarop je auto afgeleverd wordt. (Stond hij in opslag? Komt hij recent van transport? Is de auto al eens ''behandeld''?) Polijsten zal alleen gebeuren als er overduidelijk defecten zijn en dat zal in 99% van de gevallen met een rotary gebeuren. Als je geluk hebt valt het defect mee en is er wel wat tijd om het netjes te finishen met de rotary, maar meestal niet. De wax-laag die volgt bevat genoeg verhullende eigenschappen, dus die ga je bij oplevering toch niet 1-2-3 spotten.
Mijn advies: Neem de aanbiedingen aan van hierboven. Beter werk, betere producten, betere ervaring voor jou. ;P
Een voorbeeld: Wax werd met een spons aangebracht. Denk hierbij aan een likkie wax op de spons, met lange halen over een paneel en zeker niet eens alles netjes raken, de hele auto zo doen en bij het afnemen verdeelde je de wax nog wel wat beter over de lak. Klaar!
Dit was bij alle bedrijven ''snel, snel'' bij nieuwe auto's, nadat de auto gewassen was met het plastic nog op alle delen.
Dit is nog bijna een complimentje. Een monteur 45 minuten iets laten doen wat weinig oplevert, dat is te duur. WaxenGa er niet vanuit dat deze man een echte 'poetser' is, maar louter een monteur die even drie kwartier wordt uit-geroosterd om even snel een laagje wax erop te gooien.
Er zal een lading Cartec o.i.d. staan die ze altijd gebruiken en daar zit ook wax bij. Die ligt binnen een poep-en-een-scheet over de auto.Met de dealer afgesproken geen waxoyl te gebruiken maar de Liquid Insulator Wax No. 845.
Heb ook de poetser die daar werkt gesproken en gevraagd geen Rotary te gebruiken maar een DA.
Of hij dat ook gaat doen weet ik niet want hij vertelde alles met de hand te doen.
Weet ook niet of hij de auto gaat cleanen maar wil dat nog wel bij hem aangeven.
Of er gepolijst gaat worden ligt aan de manier waarop je auto afgeleverd wordt. (Stond hij in opslag? Komt hij recent van transport? Is de auto al eens ''behandeld''?) Polijsten zal alleen gebeuren als er overduidelijk defecten zijn en dat zal in 99% van de gevallen met een rotary gebeuren. Als je geluk hebt valt het defect mee en is er wel wat tijd om het netjes te finishen met de rotary, maar meestal niet. De wax-laag die volgt bevat genoeg verhullende eigenschappen, dus die ga je bij oplevering toch niet 1-2-3 spotten.
Mijn advies: Neem de aanbiedingen aan van hierboven. Beter werk, betere producten, betere ervaring voor jou. ;P