• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gezocht: Hoe aan te pakken

dhe019

Detailing trainee
7 jul 2019
8
45
Na mijn eigen (nieuwe) auto netjes te houden vroeg mijn vrouw of ik haar auto ook eens kon aanpakken. Dit is echter een 18 jaar oude Corsa met wat plekken in de lak... Het dak zit er vol mee. Duidelijk dat de blanke lak het gewoon heeft opgegeven.

Maar hoe dit aan te pakken? Ik ben benieuwd wat jullie denken.
 

Bijlagen

  • IMG_1817.JPG
    IMG_1817.JPG
    204,3 KB · Weergaven: 186
Ik heb ook wel eens een dergelijke auto (heel dak/motorkap vol plekken en blaasjes) op mijn pad gekregen ik heb de klus afgewezen want ik was bang dat de blanke nog meer los zou laten en dat er losgelaten deeltjes harde lak in mijn pads zouden gaan zitten met evt nog meer schade als gevolg.

Of je werkt er omheen of je blijft er vanaf dat zijn imo een beetje de keuzes zeg maar.
 
Hier valt weinig eer meer aan te behalen ben ik bang.
Persoonlijk zou ik er vanaf blijven gezien het risico op ( extra ) schade zoals @Ric325i al aangeeft.
Overspuiten zou de enige goede oplossing zijn wat mij betreft, maar of een 18 jaar oude corsa dat waard is.....
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
De delen die niet aangetast zijn kun je polijsten, de aangetaste delen kun je hooguit handmatig cleanen (imo).
 
Dank allen. Ik ga het dak inderdaad niet zomaar doen is mijn conclusie. Misschien een folie eroverheen.