• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies lederen zetels

Wout_RS

Detailing rookie
29 jan 2013
222
0
Hey allemaal!

ik ben net met een vriend gaan kijken naar een Volvo XC90,
een prachtexemplaar die goed onderhouden is geweest. Nu heeft hij hem gekocht
en binnen 2 weken zou ik hem eens volledig onder handen moeten nemen.
Enkel de leren zetels weet ik niet goed wat ik moet mee aanvangen deze zijn wat plooitjes in zoals te zien op de foto.
Kunnen deze er nog uit of wat zou ik moeten doen?

[/img]

en welke producten zou ik allemaal hiervoor moeten bestellen?

merci alvast!
 
In mijn V70 zitten zetels met hetzelfde soort en kleur leer.
Ik onderhoud de mijne met Gliptone cleaner en Gliptone conditioner.

Behandelen met een zachte paardenharen borstel en een katoenen doek.
Mooi mat resultaat en zeker niet glad, echte aanrader.

Het werkt wel prettiger met warmer weer of in een verwarmde garage ivm droogtijd.

Succes!
 
Op de foto ziet het leer er een beetje droog uit.
Ik denk dat als het gevoed is met de conditioner het er strakker uit zal zien.
 
Hoe werkt die gliptone cleaner?

moet je dit verdunnen?
spuit je dit op de zetels direct? of eerst op een microvezel of borstel en dan voorzichtig op de zetels en afnemen met een droge microvezel?
 
Ik heb onlangs het leder in mijn V70 behandeld met de Gliptone Cleaner. Ik heb de cleaner puur op een vochtig nagelborsteltje gedaan waarna ik het leder ben gaan borstelen. Het gaat licht schuimen. Het residu heb ik afgenomen met een MF. Nadat de stoel goed opgedroogd was, heb het leder gevoed met de conditioner. De kreukels zijn minder zichtbaar, maar niet weg. Ik denk niet dat er een reinigingsmiddel is dat kreukel glad kan strijken. Je kan de kreukels hoogstens voeden om deze zo minder op te laten vallen.
 
Die plooien zul je er niet uit krijgen, hoogstens minder zichtbaar maken. vergelijk het met een dunne plaat metaal die je dubbel vouwt en weer terug buigt, het is gewoon een blijvende vervorming van het materiaal dat over zijn "rekgrens" heen gegaan is. Je kunt het met een hamer en een aanbeeld wel minder zichtbaar maken, maar je blijft altijd zien dat het materiaal daar meer opgerekt is dan over de rest van het oppervlak.
 
Ik zou me er niet aan storen. Leer mag er van mij wel wat geleefd uitzien.
 
ik zal het volgende week eens proberen, als het er klein beetje beter uitziet dan ben ik zeer tevreden