• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies m.b.t. lederen interieur

Leather Stuff kun je óók op kunstleer gebruiken volgens de gebruiksaanwijzing. Heb het zelf getest, werkt prima!

Dennis, het wordt eentonig, maar óók voor je stuur werkt LS perfect! Schoonmaken ervan werkt 't best met een MF pad/sponsje.
 
ik heb ook LS gebruikt op leer van een jaartje of 8 oud. Niet dik opgebracht, en lichtjes met MF doek eroverheen om teveel aan spul weg te halen. Na een week stukje gereden, het is een cabrio voor in het weekend, en na de rit kon ik precies zien waar ik met mijn kleren het leer geraakt heb.

Op die plekken kan ik gewoon zien dat de LS eraf/eruit is. Wat doe ik verkeerd? Nu ziet het er niet uit

Leer is van tevoren goed gereinigd met PB APC.
 
davejanssen zei:
Niet dik opgebracht, en lichtjes met MF doek eroverheen om teveel aan spul weg te halen.

Ehm, je moet het wel opwrijven hè... :rules

Het is een kwestie van aanbrengen (foampad), en dan opwrijven. Net als bij de meeste leerproducten overigens.
 
Vandaag de Poorboy's Leather stuff behandeling gezien, tijdens aanbrengen ff bang dat het een glimmende boel ging worden, maar na het uitwrijven een super resultaat. Mooi mat en donker, leek wel nieuw!
 
davejanssen zei:
ik heb ook LS gebruikt op leer van een jaartje of 8 oud. Niet dik opgebracht, en lichtjes met MF doek eroverheen om teveel aan spul weg te halen. Na een week stukje gereden, het is een cabrio voor in het weekend, en na de rit kon ik precies zien waar ik met mijn kleren het leer geraakt heb.

Op die plekken kan ik gewoon zien dat de LS eraf/eruit is. Wat doe ik verkeerd? Nu ziet het er niet uit

Leer is van tevoren goed gereinigd met PB APC.
Je moet een lederdressing altijd goed uitwrijven, niet lichtjes.
 
Ook geen microvezel gebruiken maar gewoon een badstoffendoek. Erop smeren even in laten trekken en nawrijven.
 
hallo,

ook van mijn kant even een vraagje omtrent leer.
Ik zie dat Poorboys hier al flink aangeraden wordt, da's mooi want mijn keuze was daar ook al een beetje op gevallen.

Wat ik nog graag zou weten:

Ik wil het samen met mn vader aanschaffen, we hebben allebei wat kleine probleempjes met het leer in onze auto's.
Zelf heb ik last van wat "krakkelee" leer, dat is een jaar geleden bij aankoop goed verholpen, maar ik wil voorbereid zijn voor als het de kop weer opsteekt.
Pa heeft net een 2e hands Peugeot 307 gekocht (2004), het leer daarvan is in uitmuntende staat, alleen zitten er op de zitting van de bijrijdersstoel een flink aantal krassen. (waarschijnlijk heeft er iets scherps opgelegen tijdens ritten van de vorige eigenaar)

De garage heeft het bij oplevering van de auto niet weten te verhelpen (wat ik raar vind), maar de vraag is nu dus of Poorboys Leather Stuff hier ook mee om kan gaan. De bedoeling is dus dat de krassen zo goed mogelijk weggehaald worden, of in ieder geval zo onzichtbaar mogelijk gemaakt worden.
(het hoeft allemaal niet super-high-level, ik kan best een 6 stappenplan kopen, maar dat vinden we wat te gek voor nu)
 
De wolfgang leather care cleaner voor het reinigen werkt fantastisch, voor het voeden de wolfgang conditioner of de smartleather van smartwax, met beide producten goede ervaringen
 
Bob-A2 zei:
De bedoeling is dus dat de krassen zo goed mogelijk weggehaald worden, of in ieder geval zo onzichtbaar mogelijk gemaakt worden.
Ik heb zelf ook de PB Leather Stuff, nu 1x gebruikt.
Heb ook een kras(je) in m'n leer maar die is nog steeds zichtbaar. LS maskeert het dus niet.
 
Ik heb de LS en de Pinnacle Leather Conditioner - 473ml, de laatste is echt geweldig spul, ruikt ook naar leer.
je merkt het verschil tussen beide de Pinnacle is gewoon beter, maar ook een stuk duurder.
Je doet er lang mee, dus zou gewoon voor iets goeds gaan.

:)^
 
smartleather is mijn favoriet.
laat ook geen restjes achter in geperforeerd leer zoals in mijn alfa.
meguiars doet dat dus wel.
uitpoetsen hoeft niet eens dus dat scheelt weer tijd.
 
Ik heb dit al eens op het Meguiars forum neer gezet, maar zal dat nu ook even **** posten.


Ik heb nu een aantal reinigings/verzorgings producten waar ik niet tevreden over ben (Sonax Leder verzorging, Meguiars 2 stappen systeem, en meguiars Gold Class verzorging) ook heb ik eens Autoglym leder cleaner o.i.d. gebruikt.. hier was ik ook niet enthousiast over.

Ik vind het allemaal veels te veel glimmen na behandeling en inwerken ! (volgende dag) en de stap 1 reiniging maakt onvoldoende schoon, het betreft een beige leder interieur waar je al snel grauwsluier ziet (afgeven spijkerbroeken)

Als ik dan een beetje normaal schoonmaak middel puur op een klein borsteltje aanbrengen en daar een klein vlakje leder mee schoonmaak dan komt er veel vuil vanaf en ziet het leder er als nieuw uit ! echter weet ik dat dit veels te agressief is, daarom zet ik ook niet door.


De lak verzorging van Meguiars vind ik daarin tegen weer uitstekend ! ik heb er ook de nodige procucten van in m;n schuur staan :D


Ik kon niet direct naar het des betreffende product linken, dus maar even zo, dit is wat ik nu aangeschaft heb:


Leather Care Kit € 65,00
250ml milk + cleaner, Elephant, uitwrijfdoek etc.

De complete leerset bestaande uit Leather milk, Leather cleaner, Elephant, uitwrijfdoek, leerborstel en spons. Deze set is onmisbaar voor behoud van uw lederen interieur.


ik had het Swissol pakket voor de kerst in huis, ik heb gehele interieur van de Omega ermee behandeld, dit spul is echt goed ! van alle onderhoudsproducten (en dat zijn er nogal wat) springt dit er echt boven uit.

Het zit allemaal zeer netjes en goed verpakt, bij opening van de doos alle producten netjes in een speciaal tasje van Swissol.

Ik heb eerst de stoelen voorzichtig gestofzuigd, daarna de reiniger gepakt even sprayen op het te reinigen oppervlak en dan even borstelen (bijgeleverd) dan zie je direct al het vuil loskomen O0 dan met het bij geleverde hand doekje het gereinigde deel afnemen.. pfff nog nooit zo schoon geweest !! :eek: dit is het resultaat wat mij voldoening geeft ;)


Nadat ik het gehele interieur gereinigd had.. ben ik de volgende dag begonnen het leder te verzorgen met 'Leder milk' ook daarvoor is een speciaal applicator patch van katoen bijgeleverd, een beetje 'milk' op de patch en dan draaiend opbrengen en inwrijven, zo ook het volledige interieur gedaan, en toen was het ook al avond geworden ;D en kon het lekker de hele nacht intrekken.


Dag 3, het interieur ziet er als nieuw uit, ik ben werkelijk zéér onder de indruk an dit spul, de 'milk' was helemaal ingetrokken en het leder was helemaal terug mat (matter als voorheen, daar het leder door de 'vuiligheid' toch iets was gaan glimmen) en met verbazing was het leder echt veel stroever ! ik gleed niet meer alle kanten op ;) in tegenstelling tot die andere producten waarvan je leder glad word.


Een maatje rijd een Peugeot 406 3.0V6 coupé, met een tabbaco leder interieur, die gozer heeft nog nooit een doek over zijn interieur gehaald (alleen stofzuigen) en dat was verbluffend :eek: ik had even 2 foto's gemaakt met m'n telefoon ::)

Dat is schrikken hé ?! ons interieur is ook erg opgeknapt, maar dat is op de foto's minder duidelijk dan de 406 van m'n maatje ;D


Ik heb best wat staan van Meguiar's ! over hun lak/poets producten ben ik erg tevreden, dit is topspul ! alleen het leder verzorging's programma niet, stap 1 (reiniging werkte onvoldoende) en de verzorging was te vet en glom mij veel te veel :-\


Ik heb even een foto gemaakt, deze Leder verzorging's producten van Meguiars heb ik staan.


Ik heb het interieur van m'n Pa's auto helemaal gedaan, werkelijk als nieuw geworden !


Dit alles is alweer een oud verhaal, maar dat veranderd niets aan de situatie. $$)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt mij inderdaad erg goed spul als ik de foto's zo zie.

Als nieuw joh :heart_eyes:

Hoeveel auto's kan je ermee doen denk je?
 
tinus zei:
Lijkt mij inderdaad erg goed spul als ik de foto's zo zie.

Als nieuw joh :heart_eyes:

Hoeveel auto's kan je ermee doen denk je?


Mja, als je een interieur moet schoonmaken wat zo ver heen was, dan gaat het snel, maar als je het eenmaal een keer gedaan hebt, en je houd het bij dan scheelt dat natuurlijk behoorlijk ! denk dat je dan 7 a 8 x je interieur ermee kan behandelen.


Ja dat resultaat was zeer zeker erg goed ! zaten nog wel wat balpen strepen enz op.. die kreeg ik er niet af, dat ha dik met APC 1:10 gedaan, misschien handig om het daarmee (als het dusdanig vervuil;d is) schoon te maken en daarna met de leather cleaner, dat bespaard wellicht ene hele hoop.


Als je het daarna ook met een verzorgende melk insmeert is dan kans op uitdroging ook nihil :)^
 
Even een kleine opmerking betreffende de review: Swissol bestaat niet meer als naam, dat is Swisvax geworden omdat Zymöl een rechtzaak had aangespannen omdat het teveel leek op hun merknaam, die rechtzaak hebben ze dus gewonnen ;)
 
Ik heb zelf erg goede ervaringen met Gliptone. Ze hebben een aparte cleaner en een conditioner. De cleaner lichtjes inborstelen met een zacht nagelborsteltje, lichtjes in later trekken en 5 minuten later weer herhalen. Daarna afnemen met een schone microvezeldoek.

Daarna De conditioner opbrengen met een foampad (werkt voor mij het beste, en je gebruikt weinig product) en ze raden zelf aan heel lang in laten trekken (24 uur) Dan heb je het beste resultaat. Het ruikt weer heerlijk naar de ouderwetse leergeur. Al helemaal nadat ik de gratis meegeleverde air freshener in het zijvak van de deur had gelegd

Binnekort komt er een review over, mocht het cc team dit toelaten, aangezien het (nog) niet in het assortiment zit.
Maar ga maar eens naar gliptone.nl, dan kom je een vrij bekende site tegen ;), dus denk dat die binnekort wel in het assortiment gaat komen.
 
Gliptone gebruik ik ook voor mijn lederen interieur. Ik ben er heel tevreden over. Het resultaat is mooi, gaat niet glimmen en ruikt inderdaad heerlijk. Overigens hierop uitgekomen nadat ik het bij Sjors-V6 had gezien. Hij is er ook erg tevreden over.

@ Sjors: dat miste ik eigenlijk een beetje in je mooie verhaal hierboven. ;)


Zou helemaal geweldig zijn als carclean dit ook gaat verkopen. Hoef ik het niet meer uit de UK te halen via Ebay.
 
Afgelopen vrijdag die ik twee dagen daarvoor had besteld en uiteraard in goede orde heb ontvangen.
Ik had onderandere de PB Leather stuff had besteld.
De PB Leather stuff afgelopen zaterdag gebruikt voor mijn lederen interieur van de Mazda 6.
Ben super tevreden met het resultaat en niet te vergeten de gebruiksvriendelijkheid.
Het was een kwestie van simpel inwrijven en weer uitwrijven met een schone droge doek.
Na alles te hebben behandeld was er ook geen vettigheid te voelen en ik kon in principe gelijk weer op pad met de auto.
Hiervoor gebruikte ik het product van Auto Glym maar deze bleef nog wat vettig aanvoelen na een paar uurtjes.

Dus ik ben zeer :party: blij dat ik dit product heb aangeschaft