• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies over mijn uitrusting

Quattro

Detailing addict
11 aug 2010
328
68
Hey,

Ik had nog een vraagje, ik wil toch wel erg graag machinaal gaan poetsen met een DAP, en ik had twee vragen.
Ten eerste is er iemand in de buurt (ongeveer 30-35 km) van Sellingen (vlakbij Ter Apel) die mij advies/ hulp kan bieden aan mij?
Ten tweede ik heb het volgende pakket samengesteld, mis ik nog iets? (Spullen voor het wassen heb ik al). De bedoeling is eigenlijk dat ik allerlei auto's er mee kan behandelen.

- 3M - 3434 afplaktape - 38mm breed
- Dodo Juice - Born Slippy clay lube - Spray 500ml
- Dodo Juice - Fantastic Fur - 3 pack
- Dodo Juice - Lime Prime Lite cleaner glaze - 250ml
- Dodo Juice - Rainforest Rub soft wax - 250ml
- Dodo Juice - Supernatural Detailing Clay - 3x80=240g
- Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad
- Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Concorso Finishing Pad
- Polishing Power - DAP900 Raffini Starterskit - Lite Edition
- Poorboys World Deluxe Mega-Mega Towel - Groen - 40x68cm

Alvast bedankt!

Edit:

Versie 2:

- 3M - 3434 afplaktape - 19mm breed
- 3M - 3434 afplaktape - 38mm breed (x2)
- Dodo Juice - Born Slippy clay lube - Spray 500ml
- Dodo Juice - Fantastic Fur - Microfibre Buffing Cloth
- Dodo Juice - Lime Prime Lite cleaner glaze - 250ml
- Dodo Juice - Rainforest Rub soft wax - 250ml
- Dodo Juice - Supernatural Detailing Clay - 3x80=240g
- Monello - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator
- Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad
- Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Concorso Finishing Pad
- Polishing Power - DAP900 Raffini Starterskit - Lite Edition
- Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm
- Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
- Poorboys World - Deluxe Mega-Mega Towel - Groen - 40x68cm
 
Een handpadje om je wax aan te brengen????


En zie dat je de mega mega towel wilt nemen.Je kan beter de mega nemen ( de kleinere variant ), vindt ik persoonlijk lekkerder werken.En het is verstandiger om meerdere doeken te nemen.

En heb je ook iets voor je trims???Banden , ramen ?????
 
Nog een paar doekjes meer kan zeker geen kwaad, en idd. iets voor je banden hoort er ook bij.
Evt 2 rollen brede tape halen (zo'n rol is zo op!) en 1 smalle voor het fijnere werk (logo's etc afplakken)
 
Ik zal de fantastic fur laten liggen, hooguit eentje voor het uitpoetsen van de wax. Om polijst weg te poetsen of om het overtollige lubricant weg te vegen is het echt een ramp met de fantastic fur. De fantastic fur neemt namelijk geen vloeistof op. Zelf gebruik ik de mega towels van PB.
- Mega Mega voor kleien.
- Mega voor het afnemen van polijstresidu
- Mega voor wax afnemen
- Fantastic fur voor het laatste rondje

Misschien is een dunner rolletje tape ook een mooie toevoeging. Ook wat RST-Smurf zegt spullen voor trims, banden en ramen.

Misschien is de spray and wipe van PB een voordeliger keuze om als klei lubricant te gebruiken.

Ik zie dat je eerste vraag is of iemand je hulp of advies kan bieden. Zelf ben ik ook nog maar een beginnend detailer, maar ik kan je misschien wel wat dingen vertellen. Ik woon in Veendam niet erg ver van Sellingen.
 
Dat zal ik erg waarderen, misschien kunnen we dan een keer afspreken :ja .

Voor de velgen heb ik nog wel verschillende spullen, dus daar wil ik later naar kijken. Maar de ramen is misschien wel verstandig, wat zouden jullie aanraden?
Ik denk dat ik dan ook de PB doeken neem. Maar hoe is de Dodo Juice Born Slippy vergeleken met de PB spray and wipe? Want ik heb de Dodo Juice Born to be Mild shampoo die ik echt geweldig vind, en ik heb veel reviews gelezen waarin Dodo Juice ook goed naar voren komt, dus op een of andere manier ben ik al fan van dat merk :D .

Voor het aanbrengen van de wax had ik een pad voor de DAP, maar is een handpap beter/ makkelijker vaan de wax?

Edit: Ik heb in de openingspost een aangepast lijstje gemaakt.
 
Dat is geen probleem, we kunnen een afspraak maken via PM.

Ramen doe ik alsvolgt: Inspayen met glassex dan met een theedoek schoonmaken en nawrijven met de PB Working Towel. Streeploos schoon!

Wat betreft spray and wipe: Na veel op het forum te hebben gelezen ben ik voor de spray and wipe gegaan. Daarvoor gebruikte ik de clay lubricant van Meg's, maar de spray and wipe doet het in mijn ogen net zo goed. Ik verdun de spray and wipe 1:1 met water, prima streeploos resultaat. Het is voordeliger dan de DJ, of het net zo goed is laat ik in het midden omdat ik er zelf geen ervaring mee heb.

Ik zie dat je een vaste wax op je bestellijstje hebt staan, deze verwerk ik altijd met de hand. Vloeibare waxen en sealants meestal machinaal.

PS. Als je zelf nog helemaal geen microvezel doeken in huis hebt zal ik een aantal mega towels extra bestellen. Er is niks zo vervelend als een tekort aan doeken!
 
Oke, dan zal ik nog wat extra doeken bestellen, en me eens verdiepen in het verschil tussen DJ en de PB ook omdat ik DJ klei heb.
Is het ook mogelijk dat ik eerst een keer met onze auto langs kom en dat we dan met jouw spullen een stukje behandelen zodat ik kan zien of ik het ook echt leuk vind? Want het is natuurlijk nogal lullig als ik straks voor een paar honderd euro aan spul heb liggen dat ik niet gebruik :no .