• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies uitbreiden collectie

Angelique

Detailing chief
25 sep 2008
714
75
Goeiesmorgens allemaal :)

Binnenkort wil ik mijn collectie nog iets uitbreiden ik mis nog een x aantal dingen en heb wat bij elkaar gezocht maar vraag me af of ik de juiste producten heb gekozen en hoop dat jullie je meningen, adviezen willen geven.
Mocht er iets tussenstaan waarbij je denkt, je had beter kunnen kiezen voor wat anders, dan verneem ik het graag. Wil de boel graag voor elkaar hebben zo gauw ik ga starten.
Heb bijna alles wat ik erbij heb gezocht, gevonden na veel zoeken en lezen op dit forum.

Ik zal eerst even het juiste overzicht geven van mijn collectie zoals hij nu is:

3 x PB Deluxe Mega-Mega Towel - Koraal - 40x68cm
2 x PB Mega Plush - Groen - 39x39cm
1 x PB Deluxe Mega-Mega Towel - Groen - 40x68cm
1 x PB Mega Mega Plush - 40x68cm
1 x PB Cobra - Blue All Purpose Microfiber Towel
1 x PB's World - Velvet Smooth Glass Towel (39 x 39 cm)

1 x SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad
1 x SmartPads CCS 5.5 inch Blue Final Finishing Pad
1 x SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad
1 x LC - SmartPads CSS 5,5 inch Red ltrasoft Wax/Sealant Pad
1 x LC - Red UltraSoft Finishing CSS Euro Foam Hand Applicator


1 x Poly - Elastic Clay - 200gr
1 x Spray and Wipe - 473ml
1 x QD+ Quick Detailer Plus - 473ml
1 x Polish with Sealant - 473ml
1 x SSR2 Medium Abrasive Swirl Remover - 473ml
1 x Trim Restorer - 473ml
1 x Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml
1 x PB's World - Natty's Paste Wax Red - 225gr

En nog wat aangebroken/gebruikte artikelen:

1 x Turtle Wax banden zwart
1 x Autoglym bumpercare
1 x Autoglym interior shampoo

Nu heb ik daar nog het volgende bijgezocht:

1 x Mothers Wax Mag & Aluminum Polish - 140gr
1 x Poorboys World SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml
3 x Meguiars Gold Glass High Tech Applicator Pad (Soft Foam)
1 x Poorboys World Waffle Weave Drying Towel - 60 x 90cm
1 x Meguiars Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)

Ik verneem heel graag jullie op/aanmerkingen!
Alvast bedankt!!!!!!
 
Ok ik zal eens een poging doen..;)

Mothers Wax Mag & Aluminum Polish ,fijn product ,geniet mijn voorkeur de laatste tijd tov die van Megs.

De SSR 1 zou ik niet kopen ,je hebt de 2 en deze finisht net zo goed als de 1 ,ik zou dan nu voor een Glaze gaan (Black Hole/White Diamond ,Lime Prime).

Waarom de megs pads ,die van carclean zijn toch veel goedkoper ,dan kan je er veel meer kopen voor hetzelfde geld..?

De poorboys waffle weave ,ok ,doet zn werk goed maar de Miracle Dryer werkt echt veel makkelijker en sneller.

Wash mitt ,zeer goed voor de winter periode..:)^
 
Vindt je de SSR2 niet goed z'n werk doen? Weet niet waarom je precies de SSR1 wilt hebben, denk dat de professional polish een veelzijdiger keuze zal zijn, de rest ziet er goed uit hoor!
@BK ik vind zelf de Meg's pads wat fijner werken dan de carclean pads deze zijn voor mij net wat te klein.
Inderdaad Black/Hole of Lime Prime (die is geweldig! Excentrisch met een zwarte pad een gáááán! :D) ipv SSR1 deze bevat geen olien.
 
Thanx voor jullie reacties :)
SSR2 heb ik inderdaad. Maar de auto van mijn zwager, ziet er qua lak toch heeel wat beter uit (Audi A3, kleur zwart, bouwjaar 2003 .... KWIJL KWIJL ), dan mijn Twingo die vol zit met swirls uit de krasstraat! Hierdoor dacht ik dat SSR1 voldoende was voor zijn auto? En als mijn gezondheid het weer toelaat wil ik toch meer andere auto's ook weer gaan doen. (Excuses had ik even moeten vermelden)
Maar als ik jullie verhalen lees is het toch beter om te kiezen voor Black Hole of Lime Prime?
Bij de pads las ik bij die van carclean (bij de beoordelingen) dat ze kwalitatief iets minder zouden zijn t.o.v. die van Meg's.
Daarom de keuze voor de Meg's pads. Omdat ik anders alsnog duur uit ben...

Aanvullingen, opmerkingen alles is weer welkom!
 
Jep, Lime Prime en Black Hole zijn heerlijek producten. Beide zijn perfect met een zwart LC pad aan te brengen op een lage stand.