• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies uitbreiding producten

Woutern

Detailing rookie
15 mei 2016
18
15
Een aantal weken geleden heb ik een "startset" gekocht voor foamen, wassen en drogen. Heb altijd plezier gehad in het wassen van de auto. Helaas altijd verkeerd gedaan en hierdoor veel swirls en "waskrasjes". Heb ook veel "jaskrassen" en krassen van openslaande portieren van anderen. Verder erger ik me enorm aan de bruine uitslag op mijn banden. Verder kunnen de auto's van sommige familie leden ook wel wat liefde gebruiken.

Hieronder de lijst met producten die ik vorige keer al aangeschaft heb:
  • Nanolex Insect Remover Concentrate 1000ml
  • Kwazar Mercury Super PRO+ Mengfles - 500ml
  • Nanolex Glass Cleaner 500ml
  • Gyeon Q²M Silk Dryer XL
  • Gyeon Q²M Silk Dryer
  • Gyeon Q²M Smoothie Wash Mitt
  • Monello - Lancia Foam Kit for Nilfisk Alto
  • Monello - Artico Magico Snow Foam - 1000ml
  • 2x Grit Guard emmers + grit guards
  • Monello - Non-Ferro - 500ml
  • Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 500ml
  • Maatbekertje
  • Monello - Vetro Bianco
Om krassen, swirls en wat andere dingen aan te pakken en de set wat verder uit te breiden/completer te maken heb ik de volgende spullen in mijn winkelwagentje zitten. Hoor graag jullie advies over onderstaande lijst.

Ik heb veel goede verhalen gelezen over de Dodo Juice wax pro, dus wilde het daar eerst eens mee proberen. Mochten jullie nog aanbevelingen/advies hebben hoor ik het graag.

Verder vroeg ik me af of het verstandig is om meteen 3,5" pads aan te schaffen voor de wat moeilijker te bereiken plaatsen.

Algemeen:
Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml > Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
Monello Lege fles met verdeling en sprayer 700ml - 3-pack
Colad Nitril Handschoenen Extra - Maat M - Doos 60 stuks
Valet Pro - Valet Pro interieur kwast - 19mm
Carclean.com - Detail borstel - Paardenhaar Fijn
Monello - Disco Duo applicator pads
Auto Finesse - Revive Trim Dressing - 250ml

Velgen/banden:
Monello - Non-Ferro Navulling - 1000ml
Poorboys World - Wheel Sealant - 235ml
Monello - Wheel Woolie - Medium
Tuf Shine - Tire Appearance Kit
Monello - Wash Mitt
Monello - Vetro Bianco > Monello - Piccolo Nero Trio - 35x35cm
Valet Pro - Valet Pro velgen kwast - 25mm

Polijsten/Glaze/waxen/kleien:
Polishing Power - DAP900 V3 Raffini Recessed Starterskit - Power Pack
Monello - Dolce Verde Klei Set + 100 gram extra clay
Dodo Juice - Purple Haze Pro Wax panel pot - 30ml
Poorboys World - Black Hole - 473ml
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - Crumble Edition - 235ml
2x Monello - Peluche Verde Trio - 45x45cm
Gyeon - Q²M Prep - 1000ml
 
Laatst bewerkt:
Dat is een heel mooi lijstje! Qua bandenproduct zou ik je Gyeon Q2M Tire aanraden. Eigenlijk per ongeluk bij uitgekomen (cadeau van CC bij een bestelling), maar wat een prachtig product is dat! Banden schoonmaken met wat apc en dan Q2M Tire erop.

Krijg je dit resultaat, geen goedkope glans, maar prachtige diepzwarte matglanzende slofjes:
22_zpsuumrofpj-jpg.81727.jpg


Qua wax vind ik Poorboys Natty's Red echt geweldig. Zeker voor die prijs, maar met een Dodo zit je ook nooit verkeerd.

Verder weinig aan het lijstje toe te voegen.
 
Ik zou ook voor de poorboys APC gaan. Overigens zie ik ook in totaal 9 pluche verde(zitten er al 3 bij de DAP) niet dat je ooit genoeg doeken hebt maar toch:). Daarnaast de Gyeon prep is niet echt een must Ik mis volgens mij nog claylube?
Je hebt ook wheel wax van PB maar ook een nieuwe fles non-ferro als je, je velgen in de wheel wax zet en redelijk bijhoudt heb je zo'n sterk(en duur) spul als non-ferro niet meer nodig. Dan gaat het prima met APC
EDIT: je hebt voor de hele clay set gekozen never mind :)
 
Je zou de volgende stappenplannen even kunnen doorlezen opdat je nog iets ziet wat je kan gebruiken of bent vergeten...

https://forum.Carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4266/
https://forum.Carclean.com/threads/...al-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4265/
 
En dit zijn mijn eigen stappenplannen :

# Het simpele zaterdagochtend * Wash & Dry * stappenplannetje.

1. Voorwas

Voorwassen met Apple iFoam - Snow Foam Wash met behulp van de Karcher K2 en Monello Lancia.

2. Wielen

Velgen reinigen met Ferrous Dueller - Iron Remover als ze echt vies zijn, anders met een shampoo oplossing, Merino Wheel Mitt en Valet Pro - Velgenkwast. Banden reinigen met Total Wipe Out - All Purpose Cleaner en Tufshine - Tyre Brush. Drogen met Monello - Peluche Verde. Banden hierna insmeren met Basics of Bling - Tyre & Trim met een Meguiar's - High Tech Applicator Pad.

3. Wassen

Auto wassen met Basics of Bling - Wax-Safe Wash of Born to be Mild - Shampoo en Basics of Bling - Washpad. Onderzijde en wielkasten met de Washandschoen. Moeilijke plekken reinigen met Total Wipe Out - All Purpose Cleaner en Valet Pro - APC Kwast. Afdrogen met Basics of Bling - Drying Towel. Inspuiten met Basics of Bling - Detailing Spray en uitwrijven met Microvezeldoek Woolly.

4. Ruiten
Met Clearly Menthol - Glass Cleaner en de Supernatural - Window Waffle ruiten schoon maken.



# Het complete zaterdag weg bij je vrouw * Wash & Wax * stappenplan.

1. Voorwas

Voorwassen door de hele auto in de Crudzilla - Traffic Film Remover te laten weken. Afspoelen en in de Apple iFoam - Snow Foam Wash zetten met behulp van de Karcher K2 en Monello Lancia. Op deze manier weet ik zeker dat de TFR niet meer inwerkt. Afspoelen moet normaliter voldoende zijn maar ik ben nou eenmaal een beetje abnormaliter.

2. Wielen
Velgen reinigen met Mellow Yellow -Wheel Cleaner en Ferrous Dueller - Iron Remover, Merino Wheel Mitt en Valet Pro - Velgenkwast. Banden reinigen met Total Wipe Out - All Purpose Cleaner en Tufshine - Tyre Brush. Drogen met Monello - Peluche Verde en in de Supernatural - Hybrid zetten. Uitpoetsen met Monello - Peluche Verde. Banden hierna insmeren met Basics of Bling - Tyre & Trim met een Meguiar's - High Tech Applicator Pad.

3. Wassen

Voor het wassen zijkanten en voorkant inspuiten met Supernatural - Tar & Glue Remover. Auto wassen met Basics of Bling - Wax-Safe Wash en Basics of Bling - Washpad. Onderzijde en wielkasten met de Washandschoen. Moeilijke plekken reinigen met Total Wipe Out - All Purpose Cleaner en Valet Pro - APC Kwast. Snel afdrogen (vooral ramen, dak, delen gevoelig voor snel indrogen) met Basics of Bling - Drying Towel.

4. Kleien
Kleien met Basics of Bling - Clay Bar en Basics of Bling - Clay Lube. Afspoelen met hoge druk en afdrogen met de Soft Touch - Premium Drying Towel.

5. Polijsten / Glazen
De auto goed voorbereiden op de wax.
Lime Prime Plus - Pre-Wax Cleanser op een Monello - Polishing Wit (harde lakken) of Basics of Bling - Prep Polish op een Monello - Finessing Zwart (zachte lakken) of op de erg luie dagen Need for Speed - Cleaner Wax op een Monello - Finishing Rood. Alles afnemen met Basics of Bling - Buffing & Polishing Cloths.
Indien ook polijsten dit met Monello - Veloce, Mezzo en Finale op de Monello - Light Cutting Orange, Heavy Polishing Green en Polishing White. Alles afnemen met Basics of Bling - Buffing & Polishing Clothsop Basics of Bling - Buffing & Polishing Cloths

6. Bescherming

Nu komt het allermooiste klusje. Een keuze uit de vele wax-en maken en opbrengen met Basics of Bling - Finger Mitt. Laten hazen en afnemen met Basics of Bling - Extra-Soft Buffing Cloths.

7. Ruiten

Met Clearly Menthol - Glass Cleaner en de Supernatural - Window Waffle ruiten schoon maken. Polijsten met Supernatural - Plush Applicator Pad en Supernatural - Glass Polish. Weer afnemen met Clearly Menthol - Glass Cleaner. Even laten drogen en in 2 lagen Supernatural - Glass Sealant aanbrengen m.b.v. Nanolex - Cotton Applicator Pads. Uitpoetsen met Microvezeldoek Suëde.

8. Interieur

Ruiten inwrijven met Clearly Menthol - Glass Cleaner en Monello - Disco Duo. Uitwrijven met Mint Merkin - Window Cloth. Bekleding en matten Total Wipe Out - All Purpose Cleaner reinigen. Dashboard en dergelijke insmeren met Supernatural - Glaze en uitpoetsen met Supernatural - Buffing Cloth of met Microvezeldoek Waxy en Basics of Bling - Detailing Spray.

Bedankt voor het lezen, en als je het niet hebt volgehouden maar toch deze regel leest; bedankt voor de moeite te nemen om tot de onderzijde te scrollen. :):):)
 
  • Leuk
Reactions: jazzway
als je, je velgen in de wheel wax zet en redelijk bijhoudt heb je zo'n sterk(en duur) spul als non-ferro niet meer nodig. Dan gaat het prima met APC

Als je velgen in een wax of sealant staan zou ik ze juist NIET schoonmaken met APC, want dat zal zeker de werking en duurzaamheid daarvan aantasten. Non-Ferro is daarentegen veilig voor wax/sealant en kan je dus prima gebruiken, echter zal dit niet altijd (elke week?) nodig zijn, en kan je meestal volstaan met een normale shampoo.
 
Mooie lijst echt niks mis mee. Ik lees dat de auto's van familieleden ook aandacht nodig hebben, is de dodo panel pot dan toereikend?

Dodo waxen zijn top producten, maar voor bijna hetzelfde geld kun je nu Natty's blue crumble kopen (kruimelt nauwelijks) waarmee je meteen een tijd vooruit kunt.

Verstuurd vanaf mijn GT-I8260 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Ik zou poorboys spray & wipe toevoegen aan je collectie, 1 op 1 te verdunnen als clay lube.
Ook te gebruiken als glas reiniger, interieur reiniger, etc. Ruikt erg lekker!
 
Als je een nieuwe wax zoekt is een Ddj pro wax een makkelijke/goede wax qua verwerkbaarheid maar budgetvriendelijker zou collinite 476 zijn en is ook gewoon goed.
 
Heren, allen bedankt voor de reacties en tips.

Ik heb mijn lijst wat aangepast. Wat betreft de Dodo Wax probeer ik eerst een panel pot, een grote pot is wel meteen wat prijzig als ik het niet fijn vind. Daarna kan ik altijd weer wat anders aanschaffen. Misschien neem ik er wel gelijk een pot PB Natty Blue Crumble/Collonite 476 bij voor de auto's van familie.

Heb gekozen voor de Tuf Shine kit omdat de beoordelingen en de review van Rogier zeer lovend waren en meteen een complete set, borstel, cleaner, applicator en coating.

Ik heb nog helemaal geen fatsoenlijke MF doeken dus kan er dan beter een paar teveel te kopen dan dat ik er tijdens het poetsen te kort kom. En zo heel duur vind ik de doeken niet.

Had ergens op het forum gelezen dat na het kleien/polijsten en voor het waxen het toegevoegde waarde heeft om eerst nog Gyeon Prep te gebruiken om enige resten van het polijsten te verwijderen. Klopt dat?

Heeft het zin om voor de DAP meteen de kleinere polijst pads te kopen voor de kleinere gelakte delen?
 
Prep is zeker zinvol om de polijstresten te verwijderen. Daarbij vind ik het verslavend lekker ruiken.

Doeken heb je nooit genoeg, dus bestel er zoveel mogelijk. Ik heb er 15 geloof ik en bestel er bij de volgende bestelling weer een paar mee.

Kleine pads zijn zeker een aanrader. Ik heb een apparte machine met 3" pads voor het kleine werk en ik sta ervan te kijken hoe vaak ik daar naar grijp.
 
Een kleinere polijstpad is erg handig. Voor de kleinere gedeeltes op je bumper, de andere moeilijk bereikbare plaatsen en wat dacht je van je spiegels. Gyeon Prep is geen must bij een wax,glaze of sealant. Maar men zegt wel dat het beter kan hechten als je lak helemaal schoon is(wat best logisch klinkt). Voor een coating is het daarin tegen wel een must.
 
@Dylandr : prep gebruik je eigenlijk meer om te zien of je alles mooi gecorrigeerd hebt. In de meeste polijstmiddelen zit olie. Deze kan krasjes vullen. Door prep te gebruiken verwijder je dit residu en zie je echt wat je gecorrigeerd hebt. Dat je waxlaag beter hecht is een mooie bijkomstigheid.