• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies wax..

arjanD300

Detailing addict
17 jun 2010
257
65
44
Hey poetsers ;)

Een vraag, ik ga zaterdag mijn nieuwe auto ophalen, een mazda 6 sportbreak GT-M met de kleur pacific blue:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Nu ben ik door al mijn poets middelen heen, ik had namelijk een Mazda 3 en die had een zogenaamde Teflon behandeling gehad (meningen verschillen hier over ik weet het) en die waste ik alleen maar met GP en die glom als een tiet ,^^

Maar nu ik een nieuwe auto krijg die ik overigens niet meet in de teflon laat zetten ! ben ik opzoek naar een nieuwe wax.
De auto wordt afgeleverd met een polijst, wax en waxoil behandeling, hij zal dus wel netjes wezen maar wil dit zelf ook bij houden.
Ik zal de auto blijven wassen met de schampo van GP (glansprotector) want die bevalt mij gewoon goed.

Even mijn ervaringen met verschillende middeltjes:
Ik heb een witte audi gehad en toen dertijd poetste de halve wereld met het groen schild padje ;) , daarna een zwarte polo gehad en dit ging waardeloos met het schildpadje kreeg het niet mooi uitgepoetst je bleef gewoon zien waar je gebleven was ook al had je dat deel al gehad, ben toen over gestapt na dus de groene schildpad (overigens de vaste als de vloeibare) naar AutoGlim dacht deep shine (die dinker blauwe) opzich prima spul eigenlijk niet veel op aan te merken deed het prima alleen lastig dat die op zwart kunststof wit uitslaat.

Voordat de mazda 3 in de teflon ging heb ik schildpadje ICE gehad, ging best maar niet meer dan dat.
Nu moet ik dus iets nieuws hebben omdat ik domweg niets meer in de schuur heb staan, wat adviesren jullie mij ??

Ik zit zelf een beetje aan NXT Tech wax 2.0 te denken, maar lees veel over verschillende soorten waxen op verschillende kleuren van auto's, dus vandaar de vraag aan jullie...

Ben opzoek naar een wax, alleen welke ??
En moet je er nog iets bij doen, lees veel over detailspray's als laatste behandeling zeg maar, en om effe snel iets bij te werken ???
 
Dodo Juice Blue Velvet, Supernatural. Het is maar net hoeveel geld je wilt besteden aan een wax. Dodo waxen hebben een mooi lange standtijd van zo'n drie maand, de Supernatural nog langer. Er zijn nog veel meer goede waxen. Maar Dodo is mijn merk.

Detailerspray is inderdaad om na de wasbeurt de wagen even bij te werken. En je verlengt de levensduur van de waxlaag wat.
 
Zit nou net weer in de shop te lezen dat NXT niet zo lang blijft zitten ??
Wat heet niet zo lang ?

En M16, welke is dat dan ?
Hier zijn er meedere tevreden over...

Ach eerst effe jullie suggesties afwachten :grinning:
 
Ohw Paulus zie je post nu net, ga effe dodo checken ;)

Tja prijs ik vindt persoonlijk 25-35 euro al zat, of zeg ik nu iets geks veel te weinig :p

*edit* ik zie dat ik wat geks zeg, kost best nog wel wat
Overigens is die dan enkel op blauwe (donkere) auto te gebruiken ??
 
ik zie dat ik wat geks zeg, kost best nog wel wat
Overigens is die dan enkel op blauwe (donkere) auto te gebruiken ??

De Blue Velvet is geschikt voor donkere lakken. Er zit een kleurstof in. Hij is vrij prijzig, maar heel zuinig in gebruik (hardwax) en staat lang. Vooral i.c.m Red Mist detailerspray is mijn ervaring.
 
Anders de Purple Haze, ook voor donkere lakken, is zachter dan de BV maar ruikt niet alleen net zo lekker, is ook een topper
 
De M16 is een onwijs goede wax met een lange standtijd. Alleen als je hem verkeerd gebruikt, dan is het een bitch om mee te werken. :no

Voor jouw budget heb je goede waxen met een lange standtijd:

- Meguiars M16
- Meguiars M26
- Collinite #845


Mocht het budget het toelaten en wil je een goede wax, dan kan ik je zeker de Dodo Juice Blue Velvet aanraden.

De BV doet het goed op alle donkere lakken zoals blauw, zwart, groen enz.

Vergeet niet een applicatorpadje en een doek (of meerdere, stel dat je er eentje laat vallen ;) )
 
Dodo, 250ml hoe lang ingebruik ?? ongeveer.
Bij eens in de maand poesten in de zomer maanden ?

BV of PH maakt niets kwa prijs, dus dan neem ik aan BV....

Met bijvoorbeeld turtle 500ml doe je gewoon een jaartje, dan is 45 euro in een jaar makkelijk te overzien.
Zeker als het resultaat prachtig is ;)

Welke zou je van poorboys advieseren ??

Wat me gelijk opvalt geen mequiars ? *EDIT* ah Nick komt met mequiars....

Let wel de auto is geen show car, is een daily om het zo te zeggen, maar ik houdt ervan dat'ie er netjes bij staat.
Was de auto elke zaterdag, en met mooi weer poetste ik ze geregeld, ongeveer eens in de maand á 2 maanden.
 
Ik heb mijn wagens er al heel vaak meebehandeld, en er is nog niet eens een kwart weg! Doe je jaren mee. Met een stantijd van dik drie maanden gaat het heeeeel lang mee.
 
45 euro op jaarbasis is inderdaad niets.

Als je nagaat dat je met een panelpotje van 30ml 3 tot 4 auto's (maatje Golf) in de wax kan zetten, reken maar uit hoe lang je met een grote pot doet als je de wagen om de 2 á 3 maanden in de wax zet.

En hiermee doe ik het de rest van m'n leven :D

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Iets met raad en voorraad ... :grinning:
 
De Dodo Juice waxen doen het inderdaad wel lekker.
Vind je die toch te duur, dan zie ik in Collinite 845 of Poorboy's World Natty's Paste Wax wel mooie alternatieven.
 
Pffff, wat een voorraad Nick 8-o

Overigens zag ik Dodo Juice Fantastic Four Test Tube - 4x30ml, prijzig tja.....
Maar wel van alles wat om te kunnen proberen ;)

En dus met 30ml vw golf formaat 3 á 4 keer te kunnen doen, zal bij mij dan iets van 2 keer zijn gezien het een station is...
Is het een leuk setje dacht ik...

Maar ga ook zeker bij poorboys eens kijken, en collinite ?? ook....

Als detailer spray Red mist ??
Is het trouwens erg als je wax van poorboys hebt en dan spray van dodo of andersom ??

Thanks alvast voor deze alterbatieven !!
En laat er maar meer komen hoor :)^
 
Je mist het mooiste potje Patrick ;) ( die kleine houten :heart_eyes: ) >>> tijd voor een nieuwe pic.

M16 is idd ook een geweldige, smeert héél lekker uit ( op 1e gezicht zou je het niet zo 1,2,3, verwachten ), blijft zéér lang zitten maar neem 'm idd in hemelsnaam op tijd af ( heb beitelervaring zelf mee moeten maken :( )
 
Paulus de Boskabouter zei:
Dodo Juice Blue Velvet, Supernatural. Het is maar net hoeveel geld je wilt besteden aan een wax. Dodo waxen hebben een mooi lange standtijd van zo'n drie maand, de Supernatural nog langer. Er zijn nog veel meer goede waxen. Maar Dodo is mijn merk.

Detailerspray is inderdaad om na de wasbeurt de wagen even bij te werken. En je verlengt de levensduur van de waxlaag wat.

idd dodo is gewoon super.ik gebruik de purple haze op men donkere mettalic lak
 
Denk dat ik M16 laat staan, heb geen zin in beitelen, heb ik al genoeg gedaan met turtle die groene :D


Ook poorboy's heeft zeer goeie reviews, lijkt ook wel dat ze bezuinigen hoe het potje eruit ziet willicht ook daarom goedkoper, iets minder marketing ofzo...maar dat maakt niets uit, het moet fijn spul zijn makkelijk ingebruik....
 
Met de Fantastic Four heb je wel gelijk een paar leuke Dodo waxen te pakken.
De Blue Velvet en de Purple Haze uit de 'standaard' lijn zijn mooi op je donkere lak.
De Double Wax die hier in zit is de harde versie van het Double Wax duo. Deze zou een betere standtijd moeten hebben. Is in de 'gewone' pot ook wat duurder.
Met de Supernatural heb je de topwax van Dodo te pakken. Verwerkt schijnbaar iets lastiger, maar het resultaat
heb ik hier op het forum al vaak mogen aanschouwen... :heart_eyes:
 
Ah ben wel iets om kwa geld zeg maar als je dus idd een jaartje ermee kunt doen.
Dan liever een goeie en fijne wax ;)

Maar idd wil er denk wel een spray bij hebben, dus een tientje of 6, 7 ben je zo verder...

Andere vraag hoe doen ze het op kunststof ?? slaan ook wit uit ? of blauw......