• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies wax..

Ongespoten kunstof en wax gaan niet samen. Of bedoel je de detailer spray? Red Mist geeft geen problemen op kunstof heb ik ondervonden. Maar het was maar een beetje, wet niet wat er gebeurd als je het kunstof de volle laag geeft.
 
collinite of poorboy's natty's

ik zelf zou voor natty's gaan..
echt fool proof, te dik smeren is niet zo erg, glans in orde, makkelijk in de zon aan te brengen en uit te poetsen.
en houdt een maand of 2.5 tot 3

edit:

als detail spray qd+ van poorboys.
deze bevat ook iets wax, en doet een week bescherming.
stel je wast je auto 1 keer in de 2 weken (ik doe het elke week maar goed)
en je loopt hem na met qd+ zou je dus een maand of 5 theoretisch kunnen halen
 
Wax advies zat...maar een goede set om je auto te wassen...das eigenlijk de basis.
heb je dat reeds?
 
arjanD300 zei:
Met bijvoorbeeld turtle 500ml doe je gewoon een jaartje, dan is 45 euro in een jaar makkelijk te overzien.
Zeker als het resultaat prachtig is ;).

naja, een applicatie of.. 20 uit een pot
20 x 3 maanden.
60 maanden, dus een potje zou een jaar of 5 mee kunnen.
als je eens in de 3 maanden een nieuw laagje zou zetten.

stel dat je elke maand een laagje doet, hou je nog bijna 2 jaar vol met een potje
 
Jah idd aron, dat valt dan reuze mee !!

D-J, jup die spullen had ik wel allemaal al, want wassen deed ik altijd trouw met de hand en elke week !
De schampoo die ik gebruik is Glansprotector Oranje en dan doe ik nog eens in de 3 maand die NANO van Glansprotector eroverheen, misschien beetje raar maar vint het fijn spul !

Ik neid erg sterk naar Poorboy's maar die DODO's blijven me ook erg trekken en dan een spraytje erbij voor het snelle ;)
 
Dan zou de PB wax en de Quick Detailer + toch een heel goede optie zijn?
Wax voor 1x in de 3 maand, QD+ voor na welke wasbeurt.
Werkt prima!!
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/QD_Quick_Detailer_Plus_473ml_PB-QD-16_101019
 
Mijn auto heb ik inmiddels al enkel dagen geweldig mooie wage !!
De kleur nog mooier ;)

Maar voordat ik een bestelling doe vroeg ik me nog een ding af...

Waarom geen vloeibare wax ??
iedereen advieseerd een vaste is die beter ?
 
Waxen in vaste vorm zijn zuiniger in gebruik dan waxen in vloeibare vorm. Tevens zijn de moderne waxen ook nog eens zeer makkelijk in gebruik (Easy On - Easy Off). Pasta waxen zijn makkelijker dun en gelijkmatig aan te brengen dan vloeibare waxen en daardoor ook beter uit te poetsen.

De waxen hebben vaak Carnauba als primair bestandsdeel. Carnauba wordt gewonnen van de carnaubapalm uit het Braziliaanse regenwoud en staat bekend om zijn uitstekende bescherming, waterafstotendheid en duurzaamheid.

Vloeibare waxen hebben verschillende eigenschappen, van een traditionele carnauba wax tot high-tech synthetische waxen. De moderne waxen zijn tegenwoordig makkelijk in gebruik (Easy On - Easy Off).

De waxen hebben soms Carnauba als primair bestandsdeel. Carnauba wordt gewonnen van de carnaubapalm uit het Braziliaanse regenwoud en staat bekend om zijn uitstekende bescherming, waterafstotendheid en duurzaamheid.

:-"

Bron: www.Carclean.com
 
Maar... Waarmee ga je nu wassen? De gele spons waarmee je het altijd al deed?

En heb je al producten om je trims (zwart kunststof) en randen mee af te plakken? En al producten om je trims mee te reinigen en te onderhouden?
 
Buiten de prijsklasse is er nog een punt waar je op kan selecteren: Hoe eenvoudig moet de wax te verwerken zijn

Kijk ik ben een collinite fan, maar ook de eerste om aan te geven dat de 915 en ook de 845 paneel voor paneel verwerkt moeten worden. Net als bij de M16 is het lastig te verwijderen als het te lang kuurt.

Jouw eerste keuze de NXT is wat dat betreft een uitstekende keuze: het is easy on easy off. Echter qua duurzaamheid is het geen topper.

Dus als je het geen probleem vind om per paneel aan te brengen en uit te poetsen is de collinite 915 perfect. Het uitpoetsen is dan een peuleschil en de duurzaamheid is minimaal 6 maanden en bij goede voorbereiding en onderhoud zefs langer. Ik heb mijn waxlaag nu reeds vier maanden geleden aangebracht en na wassen en detailerspray (spray & Gloss) is de beading nog steeds als de dag dat het werd aangebracht. De collinite 845 is goed maar persoonlijk vind ik de 915 veel beter. De 915 kost 37 euro maar dan heb je een grote pot en het is een hardwax en heel zuinig in de verwerking. En de glans is geweldig.

De glans van de M16 is ook prachtig en als je paneel voor paneel aanbrengt is ook deze goed te verwerken. Echter de duurzaamhied is niet zo lang als de Collinite 915. Ik schat een maand of drie.

Ik hoor over Wolffgang sealant ook hele goede ervaringen. Zeer eenvoudig te verwerken en een goede duurzaamheid en glans. Hooguit moet je de auto na verwerken 12 uur droog zien te houden. En ook rond de 37 euro geloof ik.

Dus wellicht kunnen de andere forumleden over hun keuze ook nog vermelden hoe de verwerking is. Als ik de topicstarter inschat denk ik dat eenvoudige verwerking wel hoog op het verlanglijstje staat. Hooguit denk ik dat arjan zijn budget iets naar boven moet bijstellen. Een aantal van de genoemde merken en typen wax kosten al snel rond de 60 euro. Maar voor onder de 40 heb je ook een topper (collinite uiteraard, maar ook dodo heeft een heel stel waxen voor rond die prijs).

Succes met je mooie aanwinst.
Groeten GdV
 
Iedereen bedankt voor de input !!

En natuurlijk ga ik met nieuwe spons (niet zo'n gele), pads etc. etc. werken...;)
Trims afplakken heb ik nog nooit gedaan, dus zal wel goed komen hoewel het natuurlijk wel makkelijker is.
Om ze weer zwart te maken heb ik een goedje voor, dus dat komt wel weer goed.

Paneel voor paneel vindt ik niet erg hoor, zelfs wel prettig omdat je zo goed weet waar je bezig bent.
Prijs tja, maar als hij dan duurzaam is heb ik daar wel iets meer voor over.

Zojuist een bestelling geplaats, en ga Poorboys Natty's paste wax blue en de Poorboys World QD+ Quick Detailer Plus eens proberen.

Ben benieuwd, laat het jullie weten.
 
arjanD300 zei:
Iedereen bedankt voor de input !!

En natuurlijk ga ik met nieuwe spons (niet zo'n gele), pads etc. etc. werken...;)
Trims afplakken heb ik nog nooit gedaan, dus zal wel goed komen hoewel het natuurlijk wel makkelijker is.
Om ze weer zwart te maken heb ik een goedje voor, dus dat komt wel weer goed.

Paneel voor paneel vindt ik niet erg hoor, zelfs wel prettig omdat je zo goed weet waar je bezig bent.
Prijs tja, maar als hij dan duurzaam is heb ik daar wel iets meer voor over.

Zojuist een bestelling geplaats, en ga Poorboys Natty's paste wax blue en de Poorboys World QD+ Quick Detailer Plus eens proberen.

Ben benieuwd, laat het jullie weten.
:party: :party: :party: Mooie combie! Have fun:)^
 
Zo ten eerste SUPER snelle levering van carclean !!!!!
gewoon de volgende dag in huis ! perfect, hier ga ik zeker vaker bestellen...

En dan nu:

Nou ik kon m'n nieuwsgierigheid niet meer bewaren dus vanmorgen 8 uur uit bed, en ik ben om, Pooboy's fantastisch spul !!!! schaduw maar ook omdat het later werdt in de zon heerlijk staan poetsen EASY ON - EASY OFF nou idd werkt perfect !

Neusje gepoetst met Poorboy's Natty's Paste wax en afgetopt met Poorboys World QD+ Quick Detailer Plus
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]