• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies wax..

Wat een heerlijk kleurtje, lijkt wel wat op sprintblauw van Audi. Alleen is die een tintje lichter. Prachtige glans!
sign0173.webp
Toppie.
 
Thanks !!

Vooral de pic waarbij de kap open staat en de weerkaatsing van de schutting kliko's is geweldig !!!!
Wat een glans !

De kleur Pacific blue, is helemaal geweldig !! de buren hebben zo'n blauwe metallic Touran vondt dit altijd al een mooie kleur, maar nu deze ernaast staan is dat helemaal niets meer !!!
Deze blauw is mooiere voller donkerder....;-)
 
GdV42 zei:
ik ben een collinite fan, maar ook de eerste om aan te geven dat de 915 en ook de 845 paneel voor paneel verwerkt moeten worden

Ik heb persoonlijk hele andere ervaring met de 845, ik zet hem helemaal in de 845 en laat hem gerust een half uur curen... daarna is afnemen nog steeds kinderlijk eenvoudig met de blauwe Dodo Juice doek ;)

Ik breng hem wel machinaal op, wellicht dat dat nog verschil maakt :ja
 
ook met de hand gebruik(te) ik 845 over de hele wagen, om daarna pas af te vegen..

ik heb als het goed is nog ergens een halve fles liggen:-"

ik vind alleen die fles van 845 zoo rot, is al meerdere keren gevallen,
 
Do I need to say more ?? :-d

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

1 dun laagje PB Natty's, wel net uitgepoetst nou jah het begon te regenen terwijl ik bezig was :'(
 
Hey Jongens,

Vraagje, mijn pa heeft een Citoën C4 VTS gekocht kleur lucifer rouge, aangezien ik heel veel schik heb met Poorboys Natty's blue velvet...

Nou vraagt hij dus welk poetsmiddel ??

Zou Blue velvet ook op een "rooie" auto kunnen ??
Wil sowieso een klein stukej motorkap doen...
 
:schaam

Jups, geen velvet maar gewoon blue !!

Dus rood, nou jah geen keihard rood maar lucifer rouge, met natty's paste wax bleu of met natty's past wax of zelfs met natty's past wax red ??

Dacht namelijk dat de blue voor donkere kleuren zou zijn.....maar dacht ;-)
 
Quincy zei:
Ik heb persoonlijk hele andere ervaring met de 845, ik zet hem helemaal in de 845 en laat hem gerust een half uur curen... daarna is afnemen nog steeds kinderlijk eenvoudig met de blauwe Dodo Juice doek ;)

Ik breng hem wel machinaal op, wellicht dat dat nog verschil maakt :ja

+1. Ik breng de 845 zowel machinaal als handmatig op en beide met een PB doek af na een half uur- uur. Works like charm!!!! ( wel lekker dun aanbrengen dan ). voor mij de ultieme vloeibare wax:love
 
Even een update...doe het maar hier in mijn topic....

1-9-2010
vanavond de auto gewassen na 2 weken :schaam , tot mijn grote schrik voelde ik allemaal "puntjes" op de motorkap en het dak :auw
Het waren roest "puntjes" :( , heb ny net het hele dak en motorkap gedaan met Poorboy's SSR1 (met het handje) ging niet eenvoudig, zo nu en dan had ik de nagel erbij nodig om zo'n "puntje" eraf te krijgen waarna SSR1 zijn werk weer prima deed.
Heb goed opgelet dat ik vervolgens niet zo'n "puntje" in mijn doek of aplicator had zitten en krassen maak...

Daarna helemaal weer opnieuw in de Poorboy's Natty paste wax, gedaan en uitgepoetst met een Poorboy's MF doek (fijn doekje trouwens ! )
Nu is hij weer glad en glimt weer als een tiet hoewel ik er niets meer van zie nu, werd al te donker...

Weet niet waar die roest "puntjes" vandaan komen/kwamen, anders blijf ik aan de gang....

Inmiddels ben ik erachter dat die "puntjes" of van het bedrijf waar mijn vrouw werkt af komen, zij werkt op een spuiterij en daar doen ze ook stralen van auto's.
Als ze een auto gestraalt hebben dan gooien ze de deuren los, en spuiten de auto helemaal af met lucht....
Dus misschien komen daar dan ook wel ijzer deeltjes vandaan en door de lucht heen op mijn auto, de afstand is zeker wel 100-150mtr....

Of de over buurman heeft ook vorige week zijn stoepje erin gelegd, en hij moest veel op maat slijpen, zouden er deeltjes van de schijf af zijn gekomen en zo door de lucht op mijn auto...
Zag wel een giga stofwolk door heel de straat heen komen, en dacht toen nog L*L, maar jah was al te laat om de auto weg te zetten...

Het is 1 van die twee dingen, maar goed het moet eraf...

Nou begreep ik dat ik een stap te weinig heb gedaan tussen SSR1 en Natty's had ik nog iets moeten doen...
Kreeg van Janhenduk de tip om EX-P er tussen door te doen.
Dit omdat volgens zijn ervaring black-hole niet veel doet op mijn kleur......en hij zou gelijk EX-P gebruiken.
Nou ga ik daarvan uit, en ik wil niet een HELE collectie aan spullen hebben staan ;-p , dus sla de BH over en gebruik EX-P...

Dus vanmorgen de bestelling gedaan, hopelijk is die morgen binnen, zodat ik morgen de auto goed grondig ga wassen met veel shampoo om zo de Natty's "er af te krijgen" enig zins af te breken, dan even snel met SSR1 eroverheen ga, want ik heb nog weer een paar Roest "puntjes" gevonden die zijn blijven zitten, en dan EX-P eroverheen, en als laatste Natty's....

is dat een beetje en volgore voor een amateur poetser ???
Ik weet dat het kleien, waarschijnlijk beter gaat om die "puntjes" te verwijderen.....
Maar durf zelf nog niet te kleien, dit omdat ik niets machinaal doe, en dus niet echt kan polijsten na het kleien...

Dit laat ik later een keer door Janhenduk doen :-d

Heb wel een paar vraagjes over EX-P, hoe lang moet het curen ?? en hoe lang moet er tussen zitten voordat ik er wer met Natty's overheen ga ??

Nou, het resultaat zullen jullie wel zien, hopelijk wat erg Glimmende Pic's :-b
 
Er is trouwens een speciaal product voor die roestpuntjes, Aquartz Ironcut (nu Iron-X genaamd).

Volgorde is goed, hoewel je nooit verplicht bent om Ex-P te gebruiken draagt het toch wel bij aan de duurzaamheid.
Laten Curen tot de swipe-test het toelaat van af te nemen, eventjes een uurtje laten rusten en dan de wax aanbrengen.
 
Zo, auto helemaal gedaan !! :-b
Tering wat een werk, heb wel een lam handje :-d

Maar goed, auto helemaal gewassen, SSR1, EX-P en Natty's ;-)

De volgende keer doet Janhenduk het :lol
Hier nog wat beloofde pic's, zijn allemaal wel met schemer/donker gemaakt zal denk ik morgen een rondje rijden en een plekje voor wat pic's zoeken...

niet slecht 8d
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Voor janhenduk :-" , swirls....krasjes er zit helaas genoeg op, maar dat zie je extra goed als je ermee bezig bent en met je neus op de auto ligt 8o , helaas doe je met het handje hier weinig aan...(is voor janhenduk:lol )
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Reflectie blijft lastig fotograveren:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De laatste, had net de velgen ook klaar, en moest wel stoppen zag niets meer...
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Ik heb dus nu, als amateur poetser de volgende middelen gebruikt:
Wassen met glansprotector (oranje), daarna heb ik met de hand helemaal in de Poorboy's SSR1 gedaan, om vervolgens hem helemaal te doen met Poorboy's EX-P en heb dit 30-60 minuten laten curen uitgepoetst en na 30-60 minuten als laatste Poorboy's Natty's paste wax eroverheen gedaan !!

Dan krijg je dus dit als resultaat, waar ik me al helemaal niet voor schaam !

Hierbij nog enkele pic's met een andere cam...(omdat ik niet weg ga vandaag om een rondje te rijden en pic's te maken)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]