Even een update...doe het maar hier in mijn topic....
1-9-2010
vanavond de auto gewassen na 2 weken :schaam , tot mijn grote schrik voelde ik allemaal "puntjes" op de motorkap en het dak :auw
Het waren roest "puntjes"
, heb ny net het hele dak en motorkap gedaan met Poorboy's SSR1 (met het handje) ging niet eenvoudig, zo nu en dan had ik de nagel erbij nodig om zo'n "puntje" eraf te krijgen waarna SSR1 zijn werk weer prima deed.
Heb goed opgelet dat ik vervolgens niet zo'n "puntje" in mijn doek of aplicator had zitten en krassen maak...
Daarna helemaal weer opnieuw in de Poorboy's Natty paste wax, gedaan en uitgepoetst met een Poorboy's MF doek (fijn doekje trouwens ! )
Nu is hij weer glad en glimt weer als een tiet hoewel ik er niets meer van zie nu, werd al te donker...
Weet niet waar die roest "puntjes" vandaan komen/kwamen, anders blijf ik aan de gang....
Inmiddels ben ik erachter dat die "puntjes" of van het bedrijf waar mijn vrouw werkt af komen, zij werkt op een spuiterij en daar doen ze ook stralen van auto's.
Als ze een auto gestraalt hebben dan gooien ze de deuren los, en spuiten de auto helemaal af met lucht....
Dus misschien komen daar dan ook wel ijzer deeltjes vandaan en door de lucht heen op mijn auto, de afstand is zeker wel 100-150mtr....
Of de over buurman heeft ook vorige week zijn stoepje erin gelegd, en hij moest veel op maat slijpen, zouden er deeltjes van de schijf af zijn gekomen en zo door de lucht op mijn auto...
Zag wel een giga stofwolk door heel de straat heen komen, en dacht toen nog L*L, maar jah was al te laat om de auto weg te zetten...
Het is 1 van die twee dingen, maar goed het moet eraf...
Nou begreep ik dat ik een stap te weinig heb gedaan tussen SSR1 en Natty's had ik nog iets moeten doen...
Kreeg van Janhenduk de tip om EX-P er tussen door te doen.
Dit omdat volgens zijn ervaring black-hole niet veel doet op mijn kleur......en hij zou gelijk EX-P gebruiken.
Nou ga ik daarvan uit, en ik wil niet een HELE collectie aan spullen hebben staan
, dus sla de BH over en gebruik EX-P...
Dus vanmorgen de bestelling gedaan, hopelijk is die morgen binnen, zodat ik morgen de auto goed grondig ga wassen met veel shampoo om zo de Natty's "er af te krijgen" enig zins af te breken, dan even snel met SSR1 eroverheen ga, want ik heb nog weer een paar Roest "puntjes" gevonden die zijn blijven zitten, en dan EX-P eroverheen, en als laatste Natty's....
is dat een beetje en volgore voor een amateur poetser ???
Ik weet dat het kleien, waarschijnlijk beter gaat om die "puntjes" te verwijderen.....
Maar durf zelf nog niet te kleien, dit omdat ik niets machinaal doe, en dus niet echt kan polijsten na het kleien...
Dit laat ik later een keer door Janhenduk doen
Heb wel een paar vraagjes over EX-P, hoe lang moet het curen ?? en hoe lang moet er tussen zitten voordat ik er wer met Natty's overheen ga ??
Nou, het resultaat zullen jullie wel zien, hopelijk wat erg Glimmende Pic's :-b