• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

AF - Revive (Nieuwe formule?)

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.868
193
34
Leersum (Utrecht)
Hey GlimKezen & GlansPoppen! :D

Vandaag een uitgebreide wasbeurt gedaan. Stiekem gebruikt gemaakt van deze Fiat Scudo om de Auto Finesse - Revive eens goed uit te proberen, want dit lijkt een volkomen ander product dan ik gewend ben.

Over de afgelopen jaren liters van dit spul naar grote tevredenheid gebruikt en dat Auto Finesse bij Carclean wegging, dat was dan ook wel even jammer. Ondertussen van de Heer zonder Koosnaam (@nicknameless) een alternatief van Infinity Wax aangeboden gekregen welke ik gratis mocht komen afhalen. Dit spul werkte net zo lekker als Revive, misschien ook wel iets beter. Inmiddels is deze sample op.

Opeens was Auto Finesse weer terug bij Carclean en kon ik de Revive weer in huis halen. :D
Helaas kwam ik al snel tot de conclusie dat het een volkomen ander product lijkt te zijn dan ik gewend was;

* Geur - Eén van de eerste keren dat ik iets écht te sterk c.q. storend vind ruiken tijdens gebruik.
* Viscositeit - Iets dikker als water, verzadigt snel je pad bij zelfs gering gebruik.
* Kleur - Veel lichter dan voorheen.

... Dit maakt mij nog niet heel veel uit, maar ...

* Werking - Beading/sheeting is volkomen ruk. Voeding is OK, maar meer glans dan voorheen, zelfs na inwerken en nawrijven.
In de test van vandaag ook geconstateerd dat het vlekt bij contact met water, zoals ik van interieur-dressings gewend ben.


In een eerdere korte test op een gereinigde kunststof gereedschapskist die al jaren in de Revive gezet wordt, bleek al dat het spul anders verwerkte en werkte.
Reacties op het forum:
Waar ik mij meer zorgen om maak: Waarom is de Revive zo dun, ruikt het naar een zéér sterke likeur en toen ik de originele fles uitspoelde in de wasbak, was ik na één keer spoelen al klaar zonder olie-achtige vlekken in de wasbak.
Normaal moet ik flessen sowieso laten weken omdat het water afstoot als een malle. (Olie-achtig) Zo snel mogelijk gaan uitproberen, want ik heb geen hoge verwachtingen. :)
Die Revive, ja die was eerder altijd donker blauw. Ik ben benieuwd of de werking hiervan nog het zelfde is.
Ik dacht ook dat hij altijd wat terpetine-achtig rook, maar nu meurt 'ie echt naar een sterke likeur.
Heb nog Revive van jaren geleden en die ruikt naar terpentine.
Zo te zien mag ik blij zijn dat ik nog een fles “oude” heb.


Stappen:

1) Foamen
- Artico Magico 1:4
2) Non-Ferro op wieldoppen - kwasten. (los van velg)
3) Foamen + Handwas.
4) Kleien.
5) Trims/Rubbers/Wielen reinigen.
(APC+D 1:10 + paardenhaarborstel)
6) Na-wassen.
7) Drogen.
8) Dressings.


APC+D Brush.jpg


Na het foamen, handwassen en reinigen met APC+D bleken de trims op de zijkanten nog beading/sheeting te vertonen. :eek: Maanden terug is er mijn laatste beetje Revive op gegaan of al de sample van Infinity Wax. Eén van de twee doet in elk geval nog redelijk z'n ding!
Normaliter gebruik ik melaminesponzen, maar nu alleen een borstel.

20200303_144555.jpg



De Revive dekte prima en met weinig product kan je flink blijven smeren.
Ik maak altijd kleine, draaiende bewegingen om het product goed in te werken met een Disco Rosso-pad.

Revive Bumper corners.jpg

20200303_150745.jpg



Terwijl de Revive mocht inwerken/drogen, heb ik de banden zéér rijkelijk in de Gyeon - Tire gezet met een nieuwe kwast; DodoJuice - Hog Detailing & Wheel Brush 40mm.
Gebruik er één voor de velgen en één voor de Tire. Prima kwasten!
De wang heeft tig van die fijne lijntjes in het rubber. Stond dus letterlijk de band te schilderen in korte bewegingen.
Foto's is nét na het aanbrengen, erg veel zijdeglans die later al wegtrok. (Zie foto's verderop)
20200303_155953.jpg


Na 30 minuten - Linkerzijde bumper afgenomen met korte vezel van Peluche Verde.
Na 50 Minuten - Rechterzijde bumper afgenomen met lange vezel van Peluche Verde.

20200303_162043.jpg
20200303_162055.jpg



Laatste spullen opruimen en Chineesje afhalen. Bij terugrit een aardige regenbui die ik al aan zag komen.
20200303_163703.jpg



Na het eten en de regenbui. Vlekken/druipers, geen beading/sheeting.
Revive spots.jpg
Revive spots 2.jpg



Is er iemand die nog een oude fles Revive heeft staan en toevallig ook een nieuwere die hetzelfde merkt???
 
@Quantoxx , ik dacht dat ik met mijn weinige ervaring het misschien niet goed zag, maar ook ik was er niet tevreden over.
Ik heb de rubbermat in mijn kofferbak ermee ingesmeerd, buiten de vieze lucht, bleef ik vlekken zien.
Ik heb een klein stukje van mijn achterbumper gedaan, en ook daar was ik niet tevreden over, ik kreeg ook de vlekken die jij laat zien op je bumper.

Voor mij gaat tie voorlopig aan de kant, ik ga weer verder met Gyeon Preserve.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Rippie - Bedankt voor je reactie. ;)

Gyeon - Preserve heb ik ook gebruikt op het exterieur, maar dat was van korte duur. Ik heb sterk het vermoeden dat Revive nu ineens onder het kopje Preserve/Natural Look/Purple/V&RC/etc. valt.

... Wauw, ik zat ondertussen mijzelf wat te verdiepen in solvent-based en water-based producten zoals dressing en bandendressings. Waar ben ik in godsnaam aan begonnen?! :dizzy:
 
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: bros en Rippie
Oh Oh dat klinkt dan mooi sneu. Vol verwachting een halve liter besteld onlangs. Mede door de vele laaiende reacties op het forum.

Wellicht kan CarClean dit uitzoeken cq contact leggen met AF. CarClean heeft wellicht kortere/makkelijkere lijntjes met AF, dat het product niet is, wat het was (op het eerste oog). Wellicht een mislukte partij.

Ik laat de mijne nog maar even op de plank staan om te kijken hoe het ontwikkeld.
 
@nicknameless - Nee, nog niet. Eerlijk gezegd lijkt het mij zó onmogelijk dat een product plotseling volkomen anders is, dat ik aan mijzelf begon te twijfelen. :p

Zoals je wel weet/ziet vind ik testen wel geinig, dus kon zo ook meteen wat dingen proberen. Maar misschien dat @Dibbuz inderdaad ook mee wil denken.
 
Zelf ben ik voor lange-termijn-effecten gestopt met zoeken naar een spraybare dressing. In plaats daarvan heb ik een Rubber & Plastic Wax aangeschaft. Kost wat meer tijd om aan te brengen, maar het blijft een stuk langer staan als een spraybare dressing in mijn ervaring.

Stappenplan:
  1. Plastic goed ontvetten met APC
  2. Rubber & Plastic Wax inmasseren (zoals je dat doet met een autolak-wax)
  3. Even laten curen
  4. Afnemen met een microfiber doek
1583399251347.png

Ik merk zelf dat 'ie, naast het voeden van het plastic en het herstellen van de kleur, ook echt beschermd is tegen water en vuil. Hij krijgt daadwerkelijk goede beading. Hij staat ongeveer 2 maanden, dan is in ieder geval de beading wel weg.
 
Volgens mij heb ik laatst de revive gebruikt op een lip onder de bumper, een dag later zag ik al allemaal vlekken. Uiteraard eerst ontvet etc. Klopt het dat de revive een lichtblauwe kleur heeft?
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Quantoxx, weet niet zeker meer of ik de parafan of de lip onder de bumper met revive of black wow heb behandeld. De bumperlip zat iig onder de strepen, de parafan zag er na een paar dagen alweer uit als daarvoor. Ik heb alles eerst netjes ontvet, en met een makeup foam padje aangebracht. Voor mij zijn beide produkten niet voor herhaling vatbaar
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Nope! Helaasch, eerste reactie was dat er niets was aangepast maar daar was ik het toch niet helemaal mee eens. Daarna niets meer gehoord.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Nope! Helaasch, eerste reactie was dat er niets was aangepast maar daar was ik het toch niet helemaal mee eens. Daarna niets meer gehoord.
@Dibbuz sindsdien (nog steeds) volledig stil gebleven vanuit AF, ondanks dat er diverse forumleden aangeven dat het product anders is qua substantie en resultaat? Of speelt de huidige corona situatie ook mee in contact met AF.

Ben ik nu blijer als ik hem ongeopend en nieuw maar upgrade tot kliko voer? Dan toch maar opzoek naar iets anders voor de transit. Hoe is het verbruik van Gyeon op zo'n oppervlak.? Of tegen mijn gevoel stiekem vreemd gaan voor IW rubber wax :D

Of wie weet een andere optie. Bumpers groot en grove structuur. BVD
 
Neem dan wel de Gray-uitvoering van de Trim Restorer, lees ik zojuist, als je van origine grijzige bumpers hebt.

"Let op: het product bevat oliën die in hele specifieke gevallen een doek spontaan kunnen laten ontbranden! Wij raden daarom sterk aan om alle doeken na gebruik goed nat te maken." :p

Heeft iemand ervaring met de Sulution Finish?