• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Afpplak tape

Timon

Detailing guru
17 jun 2008
489
120
Ik heb nu al op meerdere foto's van verschillende auto's en eigenaren datzelfde blauwe tape gezien.

Ik heb het tape gezien in testen met twee verschillende producten maar ook als bescherming.

Ik heb het tot nu nog niet nodig gehad maar wil eigenlijk mijn rubbers afplakken als ik mijn ramen in de turtlewax zet.
Ik heb begrepen dat dit een vluchtig goedje is en gevaarlijk voor de rubbers dus vandaar mijn vraag over de tape.

Wie weet wat voor tape dit is?
 
Voor je raamrubbers zou ik zowieso niet deze relatief dure tape aanschaffen maar gewoon een simpel rolletje schilderstape van de plaatselijke bouwmarkt.
 
Dit houdt wel veel beter dan dat gewone schilderstape.

Belangrijk bij polijsten e.d. bij wax is het m.i. niet nodig.

Overigens merk ik wel dat er wat lijmrestjes aan de MF doek blijven hangen, waardoor je bij het uitwrijven soms van die 'nepkrasjes' krijgt op de lak. (Je schrikt je een ongeluk in het begin, maar je veegt ze zo weer weg). Toch vind ik dit soms hinderlijk. Het zal wel door het machinaal werken komen, maar daar zou dit tape tegen moeten kunnen...

Desalniettemin, het blijft goed zitten, en is feitelijk onmisbaar bij polijstwerk e.d.
 
waarom niet met waxen gebruiken? is misschien iets over the top, maar kan wel effectief zijn

idee achter afplakken is inderdaad het beschermen van de rubbers/trims maar ook het afplakken van kiertjes ed om er voor te zorgen dat er geen materiaal tussen komt wat je later weer moeilijk kunt verwijderen...

kijk even bij je lokale gamma, en vraag naar het blauwe UV tape... werkt zeer goed, volgens mij stukken goedkoper als de 3m
 
Bij het waxen kun je het ook gebruiken, lijkt me alleen wat overbodig met de hoogwaardige wax soorten die wij gebruiken. Persoonlijk loop ik liever de auto even na met een beetje QD en een doekje dan alles af te plakken, maar da's mijn persoonlijke voorkeur. ;)

De goede blauwe tapes bij de bouwmarkt zijn vaak nog duurder hoor! Heb bij de Praxis wel eens wat in m'n handen gehad ter vergelijking (Tesa dacht ik) maar die kost het dubbele als wat Tim rekent voor de 3M.
 
Ik plak alles netjes rondom af met tape. Dit laat ik net zo lang zitten totdat ik klaar ben, ook met waxen.
Daarna alles verwijderen, nalopen met een mf doekje. Daarna Trim Detailer eroverheen en klaar is kees... euhhhh, Patrick

:-"
 
Ik plak ook altijd alles af, maar zou ik alleen gaan waxen, dan doe ik wel wat voorzichtiger bij de delen waar geen wax op mag komen.
 
Bedankt heren :)^

Ik wilde ook niet meteen de tape voor waxen gaan gebruiken maar voor het vluchtige goedje waarmee ik mijn ramen wil behandelen..
Dit lijkt me echt slecht voor je rubbers.


Ik begrijp nu dat ik eerst nog even wat moet bestellen voordat ik aan de slag kan :ja
 
Heb je nou de beginpost gewijzigd of heb ik het nou verkeerd gelezen? :confused:

Voor dat ramenspul is het inderdaad verstandig de rubbers af te plakken.
 
Peter Jansen zei:
Zie net dat het tape er is in breedtes van 19 en 25 en 38 mm. Welke breedtes gebruiken jullie ??

Groet, Peter

Van alles wat..8d
Neen de 19 is meer voor raam rubbers en logo's oid..
De 25/38 gebruik ik voor de trims en bumpers en die zaken ,volgens mij ook meer bedoeld om volledige oppervlaktes af te plakken.
 
MrSandman zei:
Heb je nou de beginpost gewijzigd of heb ik het nou verkeerd gelezen? :confused:

Voor dat ramenspul is het inderdaad verstandig de rubbers af te plakken.

hehe nee hoor ik heb niks veranderd maar eh dat ramenspul is van eh Turtlewax...

Zie deze review: https://forum.Carclean.com/Default.aspx?g=posts&t=520