• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aldert zijn VW Polo 9n3 Update 25-3

A_Hoekstra

Detailing chief
25 sep 2009
134
103
Friesland
Goedemiddag, vorige week begonnen met een grondige wasbeurt van mijn polo 9n3.

Ben begonnen met de wielbakken, die waren nodig aan de beurt:

Daarna de modderbakken eruit, ik kwam toen het volgende allemaal tegen :

Ben toen begonnen met het schoonmaken van de wielkassen met APC. Uiteindelijk kwam er dit te voorschijn :

Aardig opgeknapt vind ik zelf. Als er mensen tips hebben op dit gebied zijn die uiteraard welkom.

Bij het schoonmaken viel me op dat de multiriem zijn beste tijd wel heeft gehad en heb toen eerst daar mijn tijd en energie in gestoken.

Afgelopen dinsdag ben ik weer verder gegaan. Ben begonnen met het interieur.
Niet uitgebreid vanwege ik weinig materiaal voor het interieur heb. Heb hem eerst helemaal uit gezogen. Daarna met een doek en Meguiars Quik Interior Detailer over het interieur en deuren.
Rubbers schoongemaakt en met Poorboys World Trim Restorer ingesmeerd.

Heb daarna het watergootje onder het raam eruit gehaald en alle bladeren verwijderd. Motorblok ingespoten met APC en dit 2x herhaald.
Toen een doek over het motorblok gehaald. vloeistoffen even gecontroleerd. Nieuw interieur filter en ruitenwissers

Bij het schoonmaken van de wielbakken had ik ook meteen de velgen mee gepakt, deze heb ik nu alsnog een keer schoongemaakt en in de wax gezet.
Heb toen de gehele auto gesopt en afgespoten en gedroogd.

Volgende dag weer verder gegaan, gehele auto afgespoten, gesopt en ben toen begonnen met kleien.
Na het kleien de gehele auto weer gesopt en afgespoeld. Auto afgedroogd en ben toen begonnen met het clean en polijsten van de lak.

Begonnen met de het dak. Eerst met SSR1 van met een witte pad en de DAP.
Daarna helaas nog niet na het zin en heb toen de SSR2.5 met de oranje pad het dak gedaan. Daarna met de SSR1 en witte pad.
Dit ook gedaan bij de motorkap. Heb daarna de gehele auto gedaan met Wolfgang Paintwork (Pre-Wax) Polish Enhancer.

Daarna de gehele auto met White hole van PB en daar de EPX Sealer van PB erover.
Heb hem daarna in de wax gezet van Poorboys World Natty's Paste Wax.

Toen dit erop zat ben ik de ramen eens gaan doen. Deze had ik al met klei behandeld, ben er toen met de DAP500, witte pad en Autoglym Car Glass Polish overheen gegaan.
Daarna Rain X er overheen gedaan. Het is er in iedergeval niet slechter op geworden

Korte samenvatting van de producten die ik heb gebruikt.
- Meguiars Quik Interior Detailer
-Meguiar's Professional All Purpose Cleaner
-Poorboys World Poly - Elastic Clay
-Poorboys World Bug Squash
-Poorboys World Trim Restorer
-Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Car Wash
-Carclean.com Sheepskin wash mitt
- Dap500
-PB SSR1
-PB SSR2
-Wolfgang paintwork polish
- Doeken
-Pads lake C, ook 1 Monello Kompressor red geprobeerd. Werkt erg fijn.
-Autoglym Car Glass Polish

En wat andere kleine dingen.

Zelf erg tevreden, maar kan vast beter. Ben dan ook altijd blij met handige tips.

De eerste 5 foto's doen het niet, dit klopt. Deze heb ik hierboven nogmaals geplaatst.
Het resize van de foto's kan nu niet meer, tenminste ik zou niet weten hoe!:| Ik zie dat het topic inmiddels al is aangepast met linkjes, danku :-d

Dankjewel !!

Zijn er ook mensen in de buurt van Leeuwarden die toevallig een Alutec extractor heeft??
Ik overweeg om ook 1 aan te mijn collectie toe te voegen alleen wou ik hem eens even van dichtbij bekijken en misschien een kleine demonstratie,^^

Ja...ik weet niet wat jij omgeving Leeuwarden noemt. Ik woon 25 min rijden vanaf lwd in de richting van Bolsward/Sneek. Ben nu nog druk doende met de verbouwing van de garage dus weer niet wat voor termijn je in gedachten hebt,

Hallo Snitser,

Dat is redelijk in de buurt toch :ja !
Het heeft geen haast, ik ben er zelf ook nog niet uit als ik hem dit jaar koop. Mocht je er binnenkort mee aan de slag gaan, dan hoor ik het uiteraard graag !!
Alvast bedankt voor je reactie!

Mooie Polo hoor!!:-)^
Luxe kentekenplaatjes en een goede kleur met mooie velgen!!
Zou alleen het typeplaatje "Polo" weghalen. Maakt je achterkant mooi strak.

ziet er goed uit Aldert.....als je toch langs komt..misschien inderdaad toch polo van de achterkant?

Strakke Polo, lekkere reflectie.:-)^

Extractor heb ik ook sinds kort, staat bij ons op de zaak in Lwd, je kunt gerust eens een bakkie komen doen.

Friesland is onderhand aardig vertegenwoordigd hier.:-d

Uitlaat binnen en sierstuk gepoetst met belgom chroom poets.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Erg van opgeknapt. Zitten wel hele lichte krasjes in, tips?

mooi laten zitten die krasjes....
evt. nog een chemische polish erover (bijvoorbeeld PB Prof. Polish)
verder zou ik zeggen: pak een spuitbus hittebestendige zwarte lak, en geef de rest van de einddemper een laagje, nu kun je er nog goed bij :cool