• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa 146

TonCoronel

Detailing rookie
14 nov 2008
147
0
Afgelopen weekend was het tijd om de 'nieuwe' auto van mijn broer onder handen te nemen. Een Alfa 146 uni kleur zwart. 12 jaar lang mishandelt in diverse wasstraten!

Jeetje wat was deze auto er slecht aan toe zeg! echt overal krassen en ingevreten vogelstront. Veel slechter konden we het in ieder geval niet maken, dus alle verbetering was meegenomen.

Uiteindelijk 2 dagen mee bezig geweest met 2 man
Zaterdag van 10 tot half 6
Zondag van 11 tot half 5

Diverse lakmetingen gedaan en tot mijn verbazing was is er nooit iets overgespoten geweest behalve een halve bestuurdersdeur. Verder overal tussen de 110-130 micron dik.

Ik weet dat de alfa lak een zachte lak is en dus met de testspot met niet al te zware middelen aan de slag gegaan, resultaat swirls verdwenen voor de zon maar de diepere krassen bleven lekker zitten.
Uiteindelijk dus maar gekozen voor de rotary icm schaap en M105 (werkte beter dan Menzerna....). De diepere krassen gingen er wel voor een groot deel uit maar jeetje wat een micro krassen kwamen er weer bij zeg!.

Auto behandelt met:
- Rotary icm Woolpad en M105
- Excenter icm witte LC en M83
- Blackhole
- EX-P
- Collinete 476S
- Natty's Blue

Het interieur viel op zich wel mee voor een auto van 12 jaar, helaas wel in gerookt. Bekleding was er niet al te slecht aan toe maar nadat de extractor er overheen was geweest kwam er toch een mooiere kleur voor terug.
Jeetje wat een vieze kleur water zat er na afloop in de extractor zeg en stinken! boeh:-&

Goed le pictures:

Vol goede moed kwam hij aangereden
11.jpg


Voor het wassen
12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg


Mooie krassen over de gehele zijkant!
19.jpg

110.jpg

111.jpg

112.jpg

113.jpg



Uiteraard hem al het werk laten doen :D
21.jpg


Het resultaat na het wassen!
22.jpg

23.jpg

24.jpg

25.jpg

26.jpg



Ik met de rotary en hij met de excenter er achteraan
31.jpg


Voor:
32.jpg


Na:
33.jpg


En wat 50/50 shotjes
34.jpg

35.jpg

36.jpg


Zijscherm voor:
37.jpg


En na(niet letten op de rare gastw^^w ):
38.jpg


De motorkap is toch aardig opgeknapt:
41.jpg

42.jpg

43.jpg

44.jpg

45.jpg

46.jpg

47.jpg

48.jpg

49.jpg

410.jpg

411.jpg

412.jpg

413.jpg

414.jpg

415.jpg


Helaas geen voor foto's van het interieur maar die viel dus ook wel mee.
Zo zag de inhoud van de extractor er uit toen ik alleen de bekleding had gedaan, niet eens de matjes en de bodembekleding:-&
51.jpg


52.jpg

53.jpg

54.jpg

55.jpg



Hij was zo gelukkig na 2 dagen swoegen8d
61.jpg

62.jpg
 
Zo dat was echt een uitgeleefde bak! Wat een prachtig eindresultaat! Daar kun je trots op zijn! Wat een vies water kwam eruit de extractor zeg! Bekleding was goed vies :-&
 
Sodeknetters wat was die Alfa er beroerd aan toe zeg.
Lijkt wel dat die altijd met een Brillo spons werd gewassen.
Je hebt zeker veel eer aan je werk gehad, Super
 
Wow, wat is die opgeknapt. Nu met winst verkopen. :grinning:

Nu ik al die foto's zie begint het bij mij echt te kriebelen om ook een DAP te kopen. Als het warm is maar eens inschrijven voor een cursus, welke vast weer zullen komen. ,^^
 
Allemachtig zeg, die is mooi geworden!!!
Even een vraagje: Heb je de rand boven het achterruit een beetje netjes kunnen krijgen? En hoe heb je dat gedaan?
Ik heb pas ook een 146 gedaan en kreeg hem niet zo mooi.

Nogmaals heel mooi geworden :)^ :)^
 
Dit lijkt meer op een renovatie! Super geworden, lekkere reflectiefoto's ook! :)^
Volgende keer nog wel even de Audi's wassen voor de foto's ..... ;)
 
Leuk, zo'n standaard 146. Zo zie je ze niet veel meer!


Dit was mijn ex: :heart_eyes:

http://s168.photobucket.com/albums/u189/Jeroentje147/Alfa%20147%201600%20TS%2016V%20Veloce%20Distinctive%202002/Alfa%20145%201400%20IE%20L%201996/Alfa%20146%201400%20TS%20Junior%201998/?albumview=slideshow
 
Even een vraagje: Heb je de rand boven het achterruit een beetje netjes kunnen krijgen? En hoe heb je dat gedaan?
Ik heb pas ook een 146 gedaan en kreeg hem niet zo mooi.

Deze was op 1 plek flink wit uitgeslagen, zelfs met "Black WoW" is het niet weggegaan, wel flink opgeknapt maar geen 100% resultaat.


Volgende keer nog wel even de Audi's wassen voor de foto's .....

Haha ja ik weet het die moeten echt weer gewassen worden, maarja met een klus in het weekend heb ik echt geen tijd meer om ook die 2 nog eens schoon te houden....
 
Klopt ik finish normaal nooit met 83 maar altijd met 80 maarrrr De rotary maakte best wel wat microkrasjes en deze ging er met de M80 niet helemaal uit. Met de M83 wel en er was gewoon geen tijd meer om daarna ook nog eens na te bewerken met de M80.

Nu heb ik wel gefinished met M80 tijdens het maken van een testspot en ik moet eerlijk zeggen dat ik zo goed als geen verschil kon zien.
 
Okay, iedere lak is natuurlijk ook anders. Zitten er eigenlijk fillers in de m80 en m83, niet dat je ze alleen gemaskeerd hebt?
 
M80 barst van de filler, M83 ook alleen iets minder dacht ik. Bij een testspot altijd ontvetten om te `checken`.