• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa 147

Herkenbaar, heb ooit een auto met een spuitklusje neergezet bij een schadehersteller en kreeg 'm ook zo terug.

Toen nog nooit gehoord van zaken als DAP, polijstpads, etc. dus gewoon mee doorgereden. Maar da's al weer even terug... :-b
 
8-()) Werkelijk bizar hoe dit is afgeleverd door een poetsbedrijf. Gelukkig heb jij het weer strak gekregen! Prachtig resultaat geleverd hoor. :cool:
 
Mooi resultaat! In de volgende show off wellicht nog een na fotootje met de Brinkmann, versterkt het WHAUW effect haha ,^^
 
Juffer1;320644 zei:
Dat de auto zo hoog staat zal en te maken hebben met de km-stand (185.xxx) en het feit dat de eigenaar er "dagelijks" mee naar Leeuwarden heeft rijdt / heeft gereden.

wat is dat voor logica ? Hoe hoger de kilometer stand hoe verder de auto uit de veren komt ? :| :weetniet
 
Neuh, in of uitgezakt is die zeker niet!

Ter vergelijk:

IMG_1731.jpg


Let wel, dit is met een 15/20mm originele verlaging. En bovenstaand lijkt die veel hoger.
Nu heb ik er zelf inmiddels 245K mee gereden waarvan zelf nu 85K maar inzakken doet die echt niet hoor.

En ook bij het op en neer rijden van en naar Leeuwarden verhoogt die niet, spreek uit ervaring! :p


En toch dat spiegelklepje, oh mij god zeg! Bah!
 
Ooit, in een niet zo heel ver verleden, toen ik nog geen weet had van detailing-fora, heb ik in een goed bedoelde bui de zwarte E46 van mijn vrouw aangepakt. Met een woolpad op een boormachine, met Turtle Color Wax, en uitgebuft met een andere woolpad.

Blinken dat die deed, tot de zon er op kwam... mijn vrouw heeft me net niet ter plekke vermoord. En ze ging er nog mee weg gekomen zijn ook :grinning:
Ik wist meteen wat hologrammen waren... Direct naar een bevriende carrossier. Die gaf me Autoglym Super Resin Polish mee, 'gebruiken we altijd'...

Leek wel wat te lukken, tot na een week of drie, vier,... even erg als voorheen... Nogmaals SRP,... zelfde verhaal.

Uiteindelijk heb ik het goed gekregen met hééél veel zweet en stramme spieren, en een behandeling of drie, vier met Ultra Compound van Meguiars, op een handpadje.

Daarna stond de wagen wel méga-strak :grinning:
 
jjonkie;320743 zei:
wat is dat voor logica ? Hoe hoger de kilometer stand hoe verder de auto uit de veren komt ? :| :weetniet

Als er iets niet duidelijk is dan kan je dat ook op een normale manier vragen want dit komt op zijn zachts gezegd nogal lomp over...

De eigenaar heeft deze auto gekocht bij 175.000 km en rijdt 10x per week 135 km.
Dat is met een auto die plat op het asfalt ligt nou niet echt een pretje.
Nu kan je natuurlijk een setje van 150 eurie eronder zetten maar iedereen snapt dat je jezelf moet afvragen of dat slim is onder een auto waar je 1300 km per week mee rijdt en ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat je daar ook geen KW variant set meer onder sleutelt van €1200 ?
 
Waarom zou je dat niet doen ? Trouwens je kunt er een prima Eibach 30mm setje onder zetten voor 300 euro. En dan ligt ie heel mooi zonder dat je al te veel comfort verliest.
 
Snaar strak resultaat.
Mooie auto, zo'n late 147.
Die interieurs zijn echt super mooi.

Maar inderdaad, een beetje lager zou erg veel goed doen....
 
De bek valt me open! Helaas zijn er genoeg prutsers die dit soort resultaat leveren. Je hebt er weer een mooie werkje van gemaakt. :)

Klein puntje, je foto's zijn van slechte kwaliteit en dat maakt beoordelen wel heel lastig. Maar desondanks de slechte foto's kun je wel heel goed zien hoe slecht de Alfa er aan toe was.
 
Hoezo zijn de foto's van slechte kwaliteit?
Ze zijn gemaakt met een goed toestel
Natijd heb ik bijna alleen overzichtsfoto's gemaakt,
maar dat kun je je vast wel voorstellen
Ik was namelijk helemaal kapot en had amper tijd om foto's te maken omdat de eigenaar er al was en snel weg wilde
 
Zachte/gevoelige lakken zijn zeker geen pretje, halen je het bloed onder je nagels vandaan, en je weet dat je na een paar wasbeurten (min of meer) weer terug bij af bent.

Correctie is altijd goed te doen, toont bovenstaand ook luid en duidelijk aan, stapje Mezzo en Finale, en kijk eens wat een verschil.
Afnemen is naadje, je denk dat je klaar bent, afnemen, schrikken van de "swirls" die je doek gemaakt heeft.
Als ze echt supergevoelig zijn en je gaat goed kijken maak je zelfs met Finale op zwart nog marring, omdat zelfs die korrel nog "te hard" is voor de "zachte" lak.

Een paar tips voor dit soort lakken, probeer het gebruik van een doek met lange vezels te vermijden, dit geeft veel grip op de lak waardoor je nieuwe swirls maakt.
Zolang je met Mezzo bezig bent is het niet zo spannend, maar in de finishing stap wil je zeker geen nieuwe swirls meer maken.
Doeken als de Ultimate Wipe van Meg's maken het net ff een beetje minder vervelend, het is even wennen, maar ik wil niet meer zonder (goeie tip van Dibbuz).
Ze zijn eigenlijk veel te duur, maar ik heb er een paar, en die gebruik ik alleen maar voor dit soort dingen, verder echt nergens voor, dan blijven ze netjes.
De zwarte Monello doekjes werken ook aardig, maar de Meg's hebben bij mij echt de voorkeur.

Eraser en IPA doe ik liever niet gebruiken, geeft ook weer meer frictie, dus kans op nieuwe defecten door je doek (Eraser gaat nog, maar IPA zou ik echt niet aanbevelen).
Als inspectiespray heb je het eigenlijk niet nodig, je gaat met de Dap geen hologrammen maken.

Op dit soort lakken valt de "poetser op de hoek" keihard door de mand, en komt de detailer met kennis goed uit de verf, dus eigenlijk is het gewoon een compliment dat je zo'n auto mag doen.:)^

Dus bij deze, compliment! Goed gedaan!:)^
 
knap werk! kan je niet zeggen van die professional :D

hoe heb je die blackhole aangebracht met een dap of polijstmacine met finishing pad?
 
Jeetje... dit is toch pure horror?
Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet erg vrolijk werd van wat je zag, nadat je die auto had gewassen en gekleid. Als vervolgens een gedetailleerde blik ook nog eens uitwijst dat de boel onder de swirls zit... mijn god. En dan nog... onbegrijpelijk dat een professioneel bedrijf een auto op deze wijze durft af te leveren. Mijns inziens onderstreept dit maar weer hope vaak (te vaak misschien wel) een auto enkel en alleen als gebruiksvoorwerp gezien wordt. Als je het mij vraagt gaan er toch behoorlijk wat centjes inzitten waar ik hard genoeg voor moet werken.

Ik vind dat je een erg mooi resultaat geboekt hebt op deze auto. De eigenaar kan er nu in ieder geval weer netjes mee voor de dag komen. De lak van Alfa, is die over het algemeen echt zo zacht? Ik weet wel dat wat je zelf ook schrijft, de Subaru hier er ook ernstig veel last van heeft dat je er de veegkrasjes erg makkelijk in wrijft. Het maakt niet uit met wat voor doek.
Nogmaas; chapeau!