• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa 147

Wilma

Detailing addict
15 feb 2009
485
65
Vorige week kregen we een belletje van een kennis die net zijn Alfa 147 bij het schadebedrijf had opgehaald.
Bij thuiskomst zag hij namelijk allemaal rare dingen in zijn lak die ervoor niet waren :

Alfa147.jpe


De gehele auto zat dus onder de hologrammen. Navraag bij het schadebedrijf leverde op dat ze de auto, na het repareren van de schades voor een plek op een portier, professioneel hadden laten poetsen door een poetsbedrijf.

Omdat de eigenaar geen zin had om terug te gaan naar het poetsbedrijf mocht ik de Alfa onder handen nemen omdat Arjan er helaas niet de gehele dag bij kon zijn.
De Alfa bij aankomst :

P1040090.jpg


P1040091.jpg



Dit hadden we echter niet verwacht : Swirls !
P1040092.jpg


P1040093.jpg


P1040094.jpg



Nadat de auto helemaal was afgedroogd en geclayed heb ik deze in de garage gezet waarna ik me rot ben geschrokken :
P1040095.jpg


Arjan heeft geprobeerd er een filmpje van te maken :


Deze auto is dus een week ervoor professioneel gepoetst en niet gewassen geweest 8-())


Nadat ik de auto heb gepolijst met Mezzo op een witte pad en Finale op een licht groene pad is de auto afgenomen met eraser.
Hierna heb ik de black hole aangebracht.
P1040096.jpg



Links wel gedaan en rechts nog niet :
P1040101.jpg


P1040103.jpg



Nadat de black hole was afgenomen en ik de dodo wax had aangebracht gelijk even de binnenkant meegenomen :
Na het verwijderen van vlekken met APC heb ik al het plastic en leer gevoed met Natural Look.

P1040105.jpg


P1040107.jpg



En na een dagje werk is dit dan het eindresultaat :
P1040108.jpg



P1040109.jpg


P1040110.jpg


P1040111.jpg


P1040113.jpg


P1040115.jpg


P1040116.jpg


P1040118.jpg


P1040121.jpg


P1040122.jpg



Ik heb nog niet zo heel erg veel show off's gemaakt dus als jullie zaken missen dan hoor ik dat graag !

Het klinkt nu als een makkelijk klusje, maar dat was het helaas niet.
Elke aanraking met een doek waarbij ik iets te hard drukte, veroorzaakte meteen weer nieuwe krassen.
Ik moest dus steeds erg voorzichtig te werk gaan en heb de lak diverse keren flink vervloekt.
Hoewel het resultaat niet is geworden wat ik gehoopt had, heb ik er wel het maximaal haalbare eruit weten te halen.
De eigenaar was erg blij met het resultaat en kan nu weer met een goed gevoel naar de Alfa kijken.
 
Ziet er nu weer netjes uit. Maar ook raar van dat schadebedrijf dat als ze iets uitbesteden dat ze dan zelf akkoord gaan met dergelijk prutswerk.
Toont voor mij weer aan dat de kwaliteit die een detailer levert nooit op commerciële basis gehaald kan worden. Het poetsbedrijf heeft in drie of vier uurtjes de auto "strak" moeten zetten, en dan zie je wat er van komt.
 
Ziet er weer helemaal spik en span uit. Maar wat een drama op de motorkap zeg. Zo had de wagen nooit afgeleverd mogen worden in mijn ogen.

De eigenaar zal vast en zeker enorm blij zijn geweest zo het eindresultaat te zien.
 
Zo, alsof het een andere wagen is.
Erg fraai.
(en wat slecht zeg, dat ie zo afgeleverd was...pfff)
 
Geweldig resultaat weer. Wat een heerlijke natte glans:)^ Daar zal jullie kennis blij mee zijn. Vooral die gezichtsuitdrukking als mensen hun auto voor de eerste keer weer zien is onbetaalbaar:cool:
 
Mooie auto met een fijne motor.

Deze lak is echt een drama. Zit zo weer onder de swirls. De metallic zwart is een stuk beter om te bewerken en mooi te houden

Maar staat er weer netjes bij.... Beetje verlagen zou em helemaal afmaken imo
 
Netjes hoor nu!

En dan nog zien ze niet in waarom een auto te detailen zoals het hoort...ongelooflijk!
Zou even langs die dealer/hersteller rijden voor de gein haha
 
Mooi resultaat! Dat werk van die "pro" kan echt niet :-&

Vraagje: Heb je Natural Look op de zetels aangebracht ook?
 
Klopt. Ik heb de Natural look ook op de stoelen aangebracht en dit hierna weer afgenomen met een badstoffen handdoek.

Normaliter gebruiken we hier een leer voedend middel voor (PB's Leather stuff, Swissvax Leather milk of Zymol leather).
Dit keer helaas niet mee omdat we eigenlijk alleen de buitenkant zouden doen,
 
Ontzettend netjes werk afgeleverd, de eigenaar was absoluut enorm blij.

Dat de auto zo hoog staat zal en te maken hebben met de km-stand (185.xxx) en het feit dat de eigenaar er "dagelijks" mee naar Leeuwarden heeft rijdt / heeft gereden.
 
Nee, dat is alfa,.... Heeft de km-stand weinig mee van doen,..

Staan allemaal zo hoog met de 17" ers,.... Tenminste optisch lijkt het enorm erg. Drop je er een 16" onder lijkt de verhouding een stuk anders.
Maar is het nog steeds gelijk,.. Bij de 156 net zo erg,...

Mijn staat vanaf origineel 15/20mm lager. Dat is net even wat netter. Maar heeft met dat pakket te maken.
Mijn vorige vond het ook zo fijn om hoog te staan met 17"ers,...
 
Wauw dat ziet er weer super uit. Zo maar een nieuwe auto! :) Wat een prutsers dat poetsbedrijf - dat kan ik die nog maar net komt kijken al beter.

Trouwens ook een gave auto - heb een zwak voor het design van Alfa's - alleen de prijs tja die zit er voor mij niet in.
 
Denders;320633 zei:
Netjes hoor nu! Zou even langs die dealer/hersteller rijden voor de gein haha

Veel kans dat die dealer geen verschil ziet..........zolang je niet het juiste licht (meestal zie je dit enkel in de zon) hebt.

Heb ooit een auto hier in de straat gehad van een forumlid (Steven ? - zwarte audi A6 ? ) die ook vol stond met zulke strepen na een herstelling en daar zag je echt 0.0 van in gewoon daglicht.........tot we ff naar een grote open parking reden in de zon.........en je kon er niet naast kijken .

FF kleien , rondje finale en weg hologrammen.........:ja