In een ander topic al even over gesproken, in maart van dit jaar heb ik er een tweede auto bijgekocht.
Een Alfa 33 van 1984 dus een echte type 1.
De auto is in 2008 naar Nederland gekomen. Voor die tijd reed hij in Italië rond.
En deze auto is niet van een oud vrouwtje maar van een oud mannetje geweest
Dit 'oude mannetje' heeft de auto echt super netjes onderhouden. En bij aankomst in Nederland was de auto echt in nieuwstaat.
Vevolgens is de auto in 2009 naar de tweede eigenaar gegaan. Deze eigenaar wilde deze prachtige 33 ombouwen tot een racer ...........
Hij heeft het interieur er volledig uitgehaald.
Ondertussen heeft hij er nog een aantal malen mee gereden en als iets niet werkte, heeft hij het niet bepaald professioneel opgelost. Het contactslot was bijvoorbeeld kapot. Maar omdat hij het niet goed voor elkaar kreeg, heeft hij maar een gat geboord in het dashboard en daar het contactslot in gemonteerd!
Verder is er v.w.b. lak niets aan gedaan.
Dus de bruine lak was behoorlijk dof geworden.
Eerste de lak maar eens gewassen en gezorgd dat hij minder dof werd, zodat ik er in elk geval mee over straat durfde
Een paar foto's:
Vervolgens gezorgd dat de binnenkant weer een stuk beter werd.
Een uitgebreide polijstbehandeling volgt nog. Ook moeten er nog wat lakbeschadigingen gecorrigeerd worden.
Er zitten wat krassen op. En wat plekken op de motorkap. Ook moet de kofferdeksel verbeterd worden, zoals bij veel 33-ers zit er rond het raamrubber teveel ruimte (o.a. roest) waardoor er water naar binnen kan.
De binnenkant moet ook nog verder afgemaakt worden.
Kortom nog voldoende werk aan deze auto.
Een Alfa 33 van 1984 dus een echte type 1.
De auto is in 2008 naar Nederland gekomen. Voor die tijd reed hij in Italië rond.
En deze auto is niet van een oud vrouwtje maar van een oud mannetje geweest
Dit 'oude mannetje' heeft de auto echt super netjes onderhouden. En bij aankomst in Nederland was de auto echt in nieuwstaat.
Vevolgens is de auto in 2009 naar de tweede eigenaar gegaan. Deze eigenaar wilde deze prachtige 33 ombouwen tot een racer ...........
Hij heeft het interieur er volledig uitgehaald.
Ondertussen heeft hij er nog een aantal malen mee gereden en als iets niet werkte, heeft hij het niet bepaald professioneel opgelost. Het contactslot was bijvoorbeeld kapot. Maar omdat hij het niet goed voor elkaar kreeg, heeft hij maar een gat geboord in het dashboard en daar het contactslot in gemonteerd!
Verder is er v.w.b. lak niets aan gedaan.
Dus de bruine lak was behoorlijk dof geworden.
Eerste de lak maar eens gewassen en gezorgd dat hij minder dof werd, zodat ik er in elk geval mee over straat durfde
Een paar foto's:
Vervolgens gezorgd dat de binnenkant weer een stuk beter werd.
Een uitgebreide polijstbehandeling volgt nog. Ook moeten er nog wat lakbeschadigingen gecorrigeerd worden.
Er zitten wat krassen op. En wat plekken op de motorkap. Ook moet de kofferdeksel verbeterd worden, zoals bij veel 33-ers zit er rond het raamrubber teveel ruimte (o.a. roest) waardoor er water naar binnen kan.
De binnenkant moet ook nog verder afgemaakt worden.
Kortom nog voldoende werk aan deze auto.